/ Forside/ Teknologi / Netværk / TCP/IP / Spørgsmål
10  Fijala 1204
Kan ikke se videoklip
Fra : helpmeifyoucan
Vist : 538 gange
49 point
Dato : 22-10-09 13:47

Jeg havde indrykket dette spørgsmål under Andet (kan også ses der. Der er flest point), men har ikke fået det besvaret. Derfor kommer det også her:

I hjemmet er der 3 computere. 2 stationære og 1 bærbar. På den ene stationære kan man se videoklip, f.eks. nyheder eller Vild med dans hos TV2. Det kan man ikke på den anden stationære og den bærbare. Alle computere har helt samme system/programmer. Når den bærbare bruges ude i byen med mobilt bredbånd kan man godt se videoklip. Hvorfor fungerer det ikke hjemme? Computerne er tilsluttet en Sandberg N300 router. De stationære med kabel. Er der mulighed for at indstille noget i routeren?

Kommentar
Fra : severino

Dato : 22-10-09 14:45

Hvis din computer ikke har fået besked på, hvilket program det skal bruge til afspilning, så vil den naturligvis ikke vise det.

Kommentar
Fra : helpmeifyoucan

Dato : 22-10-09 15:24

Der er WMP, flash og shockwave. Så der burde ikke mangle noget.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 22-10-09 15:32

Et forsigtigt spørgsmål - skud i tågen - som jeg slet ikke har forstand på, men altså kan det være en manglende codec??

Kommentar
Fra : severino

Dato : 22-10-09 18:38

Det er muligt at du har de programmer du skal bruge. Prøv at starte det program der kan køre med filen, og hent så filen ind i programmet. Hvis det så køre som det skal, så er det assosieringen til filetypen der mangler, så når du klikker på filen, så starter programmet ikke op automatisk, fordi assosieringen ikke henviser til det program der skal køre filen.

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 22-10-09 22:33

Prøv at hente vlc player den kan afsille alt http://www.pcworld.dk/download/56/1434

Kommentar
Fra : helpmeifyoucan

Dato : 23-10-09 00:07

Det hele sker på TV2's hjemmeside. Klikker på et punkt, så starter videoen på hjemmesiden. Der er således ingen fil at gemme eller andet. http://dans2009.tv2.dk/video/

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 23-10-09 00:22

Hmm så må det jo være dit net og de putere der ikke vil Har du problemer med andet netbaseret ???

Kommentar
Fra : helpmeifyoucan

Dato : 23-10-09 00:36

Nej, alt virker. Og det har virket før. Eftersom det virker på den ene stationære og den bærbare (når den er ude på mobilt bredbånd) tænkte jeg, at fejlen lå i en opsætning.

Annuller spørgsmålet
Fra : helpmeifyoucan

Dato : 27-10-09 23:30

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål