/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
Virusbeskyttelse slået fra
Fra : Fattig
Vist : 2841 gange
100 point
Dato : 21-10-09 18:39

Jeg har installeret AVG anti-virus free og er fuldt beskyttet.
Mit spørgsmål er så at der indimellem popper en meddelelse op der siger at min computer muligvis er i fare. Når jeg så åbner sikkerhedscenter kan jeg se at firewall og automatisk opdatering er slået til, men at virusbeskyttelse er slået fra. Hvordan får jeg denne slået til???

Kommentar
Fra : Yogi-Bear

Dato : 21-10-09 18:47

Måske sådan:

Man kan sætte sikkerhedscentret til "Jeg har et virusprogram, som jeg selv vil overvåge", så skulle den være OK.

Yogi-Bear

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 21-10-09 18:58

Da du installerede AVG fand Vista vel ud af at du nu havde et antivirus program. Hos mig er det hele slået til og jeg bruger Avast Free. Men jeg har slået brugerkontokontrol fra, da den er skide irriterende

Kommentar
Fra : Fattig

Dato : 21-10-09 19:28

Fjala.
Mit styresystem er Win. XP

Yogo-Bear.
Man kan altså ikke slå virusbeskyttelsen til, men må nøjes med "Ikke overvåget" ?????

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 21-10-09 19:45

Har du genstarted efter install af AVG

Kommentar
Fra : Fattig

Dato : 21-10-09 20:26

Fijala.
Ja, Ja da, mange gange jeg har haft installeret AVG i flere år.

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 21-10-09 21:46

Det har jeg også prøvet ..altså at det blev slået fra og det skyldtes spyware Det ku være at du skulle en tur forbi www.spywarefri.dk og lave en hijackfil

Sunowich

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 50 point
Dato : 22-10-09 11:33

Citat
Når jeg så åbner sikkerhedscenter kan jeg se at firewall og automatisk opdatering er slået til, men at virusbeskyttelse er slået fra

Normalt skyldes en sådan fejl at du har MERE end et anti-virus installeret.

Derfor er det sikkert det forkerte der bliver "registreret" af win da den er færdig med indlæsningen inden AVG starter og derfor ikke registrerer at AVG er der...

Med al sandsynlighed virker dit AVG godt nok, trods fejlmeldingen fra XP, det er bare ikke registreret i XP´s sikkerheds opsætning pga. et andet som XP har registreret at du har slået fra.

Godkendelse af svar
Fra : Fattig

Dato : 23-10-09 16:17

Tak for svaret refi.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 23-10-09 16:39

Selv tak, men fandt du løsningen