/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Kandu.dk / Spørgsmål
10  arne.jako.. 6470
Hot!
Fra : skrimsla
Vist : 386 gange
60 point
Dato : 21-04-03 00:53

Hvem er der som sætter de der "hot" mærker foran spørgsmålene og ved om de er efterspurgte eller ej??
skrimsla

Kommentar
Fra : catbody

Dato : 21-04-03 01:05

Det gør "maskinen" helt automatisk, bl.a. hvis du forhøjer pointene.
Hver gang du forhøjer pointgivningen rykker spørgsmålet opad i hierakiet og bliver dermed "hot"

Kommentar
Fra : skrimsla

Dato : 21-04-03 01:08

Så det vil sige at det er man selv som gør emnet efterspurgt??? Det kan ikke være så logisk.......

Kommentar
Fra : catbody

Dato : 21-04-03 01:25

jo, det kan da være meget logisk.
Du har f.eks. stillet dette spørgsmål og er ikke helt tilfreds med de kommentarer der kommer ind, hvorfor du forhøjer "indsatsen", da det for dig er et "hot" / vigtigt spørgsmål, som trænger til yderligere hjælp.
"Maskinen/Kandu" kan jo ikke på nogen måde se om et spørgsmål er varmere/vigtigere end end andet bare ud fra selve spørgsmålet/emnet. Der må altså en indikator til for at ændre det til "hot" og den eneste der kan gøre det er spørgsmålstilleren ved at forhøje pointene.

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 21-04-03 01:32

vent lidt... står det ikke også ved "tips" nogle gange? der kan man da ikke forhøje...

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 21-04-03 01:37

Kandu.dk Spørgsmål Point : 1

Fra : solgaard Send til en ven Dato : 07-04-03 15:17

Spørgsmål : "rasmus91--> stjæle svar --> ligge ind som tip"

nå kunne du lige stjæle mit svar og ligge det ind som tip...

mit svar på spørgsmål: http://www.kandu.dk/dk/spg/13591
dit tip 2 minutter efter: http://www.kandu.dk/dk/tip/3487

din kommentar til spørgsmålet er måske også ud fra mit link..? lige kigge og så ind og skrive nej ikke udgivet men kunstneren her dit og dat..?

Solgaard...

øv...jeg ved ikke hvordan man får det til at stå bare med et spørgsmålsnummer...nå, men det her er fra emne "kandu", står som "hot" med kun 1 point... ergo kan det ikke være forhøjet.

ps.. tog vist fejl ang. tips.. men det her kan ikke forklares med forhøjelse af points... kan ikke forhøje fra 1 til 1!!!!

Mvh christina

Kommentar
Fra : skrimsla

Dato : 21-04-03 01:49

Tak christina, det er rigtigt...
...som betyder også at
1. det ser ud til at du tar fejl catbody og har ikke tjekket hvad det er som du skriver
2. jeg har endnu ikke fået svar ved mit spørgsmål

:( skrimsla

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 21-04-03 01:52

hej Skrimsla (islandsk?)

Det er lidt mærkeligt..og jeg troede egentlig, catbody havde ret...glæder mig til at få forklaringen!

Kommentar
Fra : catbody

Dato : 21-04-03 01:54

Man kan forhøje fra 0 til 1

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 21-04-03 01:56

ok.. så HAVDE du ret!!!
...det er bare ikke ret tit, nogle stiller et spørgsmål til 0 point!!!
Men... de gange, jeg har forhøjet, kan jeg ikke selv se det.....står der så osse "hot" ved mine?
Christina

Kommentar
Fra : skrimsla

Dato : 21-04-03 02:02

Altså catbody, jeg har skrevet spørgsmåle og forhøjet pointene og alligevel er de emner ikke hot
og jeg tror altså også at et emner ikke ville være sat til hot efter kun én forhøjelse, specielt hvis den er fra o til 1

Kommentar
Fra : skrimsla

Dato : 21-04-03 02:07

.....og jeg har lige tjekket det: man kan ikke stille et spørgsmål til 0 point!! Det vises ikke på listen hvis ikke der er alligevel 1 point på

skrimsla (ja islandsk....dig?) :)

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 21-04-03 02:08

hm...bliver osse i tvivl igen!
kig under kandu (interesser).
Nogle spørgsmål står som "forøgede" og nogle få som "hot". Er det så fordi spøgsmålet ikke er besvaret, det står som forøget og ikke hot?
catbody,... du skriver "bl.a. hvis du forhøjer pointene." er der andre måder, det kan blive "hot" på ?
Christina, der bare lige skal ryge een smøg og så i seng...

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 21-04-03 02:09

skrimsla...min mors islandske hest!!!! (staves godtnok "skenkur", men det vidste jeg ikke!!!)

Kommentar
Fra : skrimsla

Dato : 21-04-03 02:10

pludselig kommer jeg i tanker om noget.......kan det være at de sætter mærket op efter hvor mange har enten læst spørgsmålet eller hvor mange har skrevet indlæg til det???

er der nogen som ved det?? :)

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 21-04-03 02:11

nej, tilsyneladende ikke... i siden kan du se, hvor mange der har læst det... den jeg nævnte var der ikke så mage, der havde læst, så det kan ikke være det...

Kommentar
Fra : skrimsla

Dato : 21-04-03 02:13

mærkeligt navn på en hest.....det betyder egentlig et bord eller en bænk hehehehe :)

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 21-04-03 02:15

fniiiiis... vi fik at vide at det betød "gave"!!!! Hvad så med min, den hedder Gandur?

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 21-04-03 02:17

betyder "skingur" noget?

Kommentar
Fra : skrimsla

Dato : 21-04-03 02:18

ja.....hehehe
det kan betyde forskellige ting men egentlig betyder det bare "hest"

:)

Kommentar
Fra : skrimsla

Dato : 21-04-03 02:20

nej, skingur betyder ikke noget.......desværre

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 21-04-03 02:20

hm... fik at vide "gandur" betyder magisk hest... DISAPPOINTED!!!!!!!!!!!!!!!
skal altså i seng nu!!!

"ses" i morgen på kandu.. Christina

Kommentar
Fra : skrimsla

Dato : 21-04-03 02:23

god nat

Kommentar
Fra : Franksp

Dato : 21-04-03 06:49

Hej Skrimsla

"Hot" betyder, at emnet er efterspurgt. Jeg ved, at nogle af de spørgsmål jeg har stillet, og som flere brugere har købt svaret på, har fået ikonet "Hot". Du kan aflæse ikonernes betydning ved at pege på dem med musemarkøren.

Med venlig hilsen
Franksp

Kommentar
Fra : grethes

Dato : 21-04-03 08:52

Jeg mener at når et spørgsmål er lukket.......og et X antal (hvor mange ved jeg ikke) går ind og køber svar på det pågældende spørgsmål, får det tilføjet "Hot" men kunne da også godt tænke mig at vide, hvor mange der skal til før et spørgsmål/svar er efterspurgt.

Mvh
Grethe

Kommentar
Fra : solgaard

Dato : 21-04-03 10:38

jeg kan da lige indskyde at jeg ikke har forhøjet noget på det omtalte spørgsmål.. og jeg aner ikke hvorfor det er kommet til at stå som "hot".

solgaard

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 21-04-03 10:56

ergo er det noget nogen andre går ind og vurderer! Eller hwa?!
Christina (vil lige kigge om mit spørgsmål i huis og have ang. merbaugulv står som "hot"...det har jeg nemlig fået uendelig mange returpoints på!)

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 23-04-03 23:31

????????????

Kommentar
Fra : ZnoWmAN

Dato : 24-04-03 20:19

Dawz!!

Jeg ved godt at det ikke har noget at gøre med alt det her, men jeg har ikke flere point:( Jeg kan ikke helt forstå at under "ubesvarede sprørgsmål" er sprørgsmål som dette, hvor der er en 27 stykker der har svaret!! Hvordan kan det gå til......??

Hilsen
ZnoWmAN

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 24-04-03 22:56

hej Znowman... grunden til at dette spørgsmål ikke er "besvaret" er, at den der har stillet spørgsmålet ikke har udvalgt et svar endnu..dermed er der heller ingen, der har fået point for det endnu. Hvis du selv har prøvet at stille et spørgsmål har du måske lagt mærke til, at ovenpå hver kommentar står der "accepter som svar". Først når man har klikket der, ovenpå det svar man synes er bedst, bliver spørgsmålet besvaret - og pointene uddelt.
Christina

Kommentar
Fra : Franksp

Dato : 24-04-03 22:58

"Hot" betyder at svaret/emnet er efterspurgt. Hvis du ikke selv i din historik har nogle "Hot" ikoner, kan du prøve at gå ind på min historik, under spørgsmål side 3.
Hold musen stille på ikonet "Hot", og du vil se at ikonet betyder "efterspurgt emne.

Med venlig hilsen
Franksp

Kommentar
Fra : ZnoWmAN

Dato : 25-04-03 16:06

Hej Christina!

Tak ska du ha!! Du er den første der har gadet at hjælpe mig bare lidt i gang...

ZnoWmAn

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 25-04-03 17:08

velbekomme..men prøv også at se allerøverst til venstre under "kom godt igang"...der finder du alt, inkl. de søde smileys.
Opret eventuelt dit eget spørgsmål for at få svar på det, du er i tvivl om.
Mvh Christina