/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Kandu.dk / Spørgsmål
10  arne.jako.. 6470
Samme spørgsmål igen...
Fra : skrimsla
Vist : 843 gange
50 point
Dato : 21-04-03 00:37

Altså, først skrev jeg dette:
Hvorfor er det sådan at nogen steder kan man se de spørgsmål som er blevet accepteret uden at have betalt for dem men andre steder er de "lukkede"?
Håber I kan give mig svar på disse spørgsmål. Tak, skrimsla

Jeg troede så at jeg havde fået svar ved dette spørgsmål og accepterede det, men så ser det ud til ikke at være rigtigt. Catbody svarede at det ville tage et par timer ca. for svare at "lukkes" og at efter det skulle man betale for at se dem......men, nu har jeg lige været inde og fandt feks. dette her spørgsmål, som er skrevet den 6.3.03 og accepteret dagen efter men jeg kan alligevel se svaret!!! Nu er jeg helt holdt op med at forstå det her system. Er der nogen som har en forklaring??

http://www.kandu.dk/dk/spg/2766

Kommentar
Fra : gandalf

Dato : 21-04-03 00:41

Hej skrimsla

Hvis du har betalt for et spørgsmål en gang, så skal du aldrig betale for det igen. Du kan se de spørgsmål du har købt inde under din profil.

Gandalf

Kommentar
Fra : ZeroXP

Dato : 21-04-03 00:41

det må vist være en fejl hos kandu, for jeg kan også se det, og har ikke betalt. Men Catboy har ret i at et accepteret svar, lukkes efter en time, og at man herefter så skal betale 10% af spørgsmålsværdigen for at se det. Så jo, det er sq lidt forvirrende det der.

/ZeroXP

Kommentar
Fra : skrimsla

Dato : 21-04-03 00:47

Det må der så være en meget stor fejl fordi ALLE besvarede spørgsmål i denne katagorie kan man se svarene på!!!!

Kommentar
Fra : skrimsla

Dato : 21-04-03 00:48

altså ikke katagorie, men emne mener jeg

Kommentar
Fra : Bjarne_H

Dato : 21-04-03 01:30

Hej skrimsla m.fl!

Vedrørende besvarede og accepterede spørgsmål skriver Kandu bl.a.:

Citeret fra http://www.kandu.dk/dk/pointrulez.asp ledige point pkt. 4

[citat]
Andre brugere køber dit svar
Hvis du har købt dig til et svar for nogle af dine ledige point (hermed menes, at du har accepteret et svar til dit spørgsmål), så vil spørgsmålet blive lukket. Fremover vil det koste andre brugere point at læse dette svar. Du vil få tildelt 10% ledige point af, hvad du selv har givet for svaret, hver gang en anden brugere køber det. Dvs. du får nogle af dine point igen, hvis andre finder dit spørgsmål interessant, du kan dog maksimalt få 50% af værdien igen.
[/code]

Jeg tror, at det bliver gratis for andre (efterfølgende) når spørgsmålsstilleren har fået 50% af point retur!

Men ellers så kan det jo være at Kandu vil give en forklaring.

Mvh
Bjarne

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 21-04-03 08:19

Hej Bjarne

Fornuftigt svar... ellers kunne man jo blive ved, og ved. Kandu kunne blive repetition efter repetition (hvad det også er nogle gange), men om virkeligheden er, som du beskriver det ((Jeg tror, at det bliver gratis for andre (efterfølgende) når spørgsmålsstilleren har fået 50% af point retur!)) ... det ved jeg rent faktisk ikke, måske Kandu kan kaste lys over sagen?

Søren

Kommentar
Fra : bantam

Dato : 21-04-03 12:32

Jeg har faktisk også været ude for at ville ind i et spgsm, og det var lukket, og kostede point.

Hvis jeg så gik ind fra vedkommendes historik, kom jeg lige ind, så en gang imellem sker der underlige ting og sager

mvh
Bantam

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 21-04-03 12:39

Hej skrimsla

Jeg har forlængst fået 50 % af pointene retur for dette spørgsmål: http://www.kandu.dk/dk/spg/13155
Så hvis du kan åbne det uden at skulle betale, holder Bjarnes teori stik.
Men det tror jeg nu ikke, den gør.

Problemet her på kandu er, at ikke alt står nedfældet i reglerne. Fx synes der at være en uudtalt
regel om, at når et lukket spørgsmål når en vis alder, kan man åbne det ganske gratis.
Præcis hvor gammelt spørgsmålet skal være, tør jeg ikke sige, men samtlige lukkede spørgsmål
fra sidste år kan du i hvert fald åbne uden videre.

Til gengæld gælder det ret præcist, at når en kommentar er blevet accepteret som svar,
koster det ledige point at åbne spørgsmålet, når der er gået EN TIME.
Men dette står da også anført i kandus regelsæt.
Så hvis du ikke allerede har gjort det, vil jeg anbefale dig at gå ind i sidepanelet til venstre
og læse nærmere under menuen "Kom godt i gang".

De bedste hilsner
Rellom

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 21-04-03 12:49

PS! Det, bantam skriver, har jeg også prøvet, så en fuldt ud logisk forklaring skal du nok ikke forvente.
Den tror jeg ikke engang, kandu selv kan levere.

Kommentar
Fra : Bjarne_H

Dato : 21-04-03 12:51

Hej igen!

Jeg har lige måttet betale 20 point for at læse spøregsmål http://www.kandu.dk/dk/spg/13155 - så min teori holdt ikke, så der må være mere der gør sig gældende og nok som Rellom skriver når spørgsmålet når en hvis alder.

Mvh
Bjarne

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 21-04-03 12:52

PS! En anden mærkværdig ting herinde er, at nogle kommentarer kommer to gange
- også selv om man kun trykker på "Send" èn gang.

Kommentar
Fra : ZeroXP

Dato : 21-04-03 18:17

Set kunne være et spøgelse

Kommentar
Fra : ZeroXP

Dato : 21-04-03 18:17

Set kunne være et spøgelse

Kommentar
Fra : skrimsla

Dato : 21-04-03 23:04

hvordan kan man så komme i kontakt med en fra kandu som kunne give mig et rigtigt svar på dette her spørgsmål?????????
.....................og også andet: hvis jeg nu accepterer et af alle de her svar, bliver så alle kommentarer lukket eller kun det jeg accepterede??????

Tak, skrimsla

Kommentar
Fra : Rfou

Dato : 21-04-03 23:34

Alle kommentarer lukkes så kun spørgsmålet er åbent. Tråden bliver lukket; men efter en vis tid (vistnok én måned) bliver den tilgængelig igen.
Idéen med at lukke tråden i en periode er sikkert at spørgeren kan få op til 50% af sine point igen, og det må formodes at være sket efter en måned.
rfou

Accepteret svar
Fra : Kandu.dk

Modtaget 50 point
Dato : 22-04-03 01:37

Efter 1 mnd. stilles alle spørgsmål til fri afbenyttelse for alle.
Denne regel er vist nok ikke indskrevet i vore regler.
Det bliver det snart.

mvh
Teamet bag Kandu

Godkendelse af svar
Fra : skrimsla

Dato : 22-04-03 10:26

Tak for svaret Kandu.dk.

Kommentar
Fra : bantam

Dato : 22-04-03 11:09

Det var da rart at få at vide, så fik da løst alle problemer med hvorfor nogle kan ses og andre ikke.

Rart at høre det også kommer i regler

mvh
Bantam

Kommentar
Fra : baggesen

Dato : 26-04-03 20:16

Hej igen Bolette

Kandu.dk´s svar er ikke rigtigt!!!
Fx er dette spørgsmål meget mere end en måned gammelt: http://www.kandu.dk/dk/spg/11957
Og alligevel skal du betale ledige point for at åbne det.
Det skulle jeg i hvert fald, da jeg dags dato prøvede at åbne det under min venindes login.
Det samme gælder flere andre spørgsmål, som er betydeligt mere end en måned gamle.

De bedste hilsner
Rellom

Kommentar
Fra : baggesen

Dato : 26-04-03 20:17

Nå, nu kom jeg til at skrive kommentaren under min venindes login.
Men det er altså mig - RELLOM - der har skrevet den.

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 26-04-03 20:22

SÅ fungerede det.

De bedste hilsner
Rellom - forfatteren til de to ovenstående kommentarer.

Kommentar
Fra : bantam

Dato : 26-04-03 20:30

Hvem er Bolette, i dette spgsm