/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Windows 7 for fattigr...
Fra : gladston
Vist : 469 gange
300 point
Dato : 20-10-09 22:38

Jeg er for fattig windows 7 starter (og for dum til Linux)

Hvordan får jeg fat i "U-lands modellen" windows 7 basic?
(helst næsten lovligt)

Kommentar
Fra : refi

Dato : 20-10-09 23:44

Venter til på fredag

Kommentar
Fra : HomoSapien

Dato : 21-10-09 00:46

Jeg går ud fra at du mener 7 starter udgaven? Det er den der var tiltænkt U-landende.
Men så vidt som jeg kan læse mig til er den lavet til netbooks og ikke til almindelige bærbare og stationære computere. Dog ved jeg ikke om man alligevel godt kan bruge den på dem alligevel, men det er under alle omstændigheder ikke meningen.

http://www.comon.dk/nyheder/Windows-7-Starter-mangler-vigtige-funktioner-1.138173.html

Hvis det er som du skriver 7 Basic udgaven du mener, ja så kan den jo købes overalt fra i morgen og ikke fredag som refi skriver

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 300 point
Dato : 21-10-09 01:25

Læs mit tip: http://www.kandu.dk/Tip20216.aspx du er ikke for dum til Linux Ubuntu er lige så nem at lære som Windows 7, du kan jo starte med at hente og brænde en CD, den kan køre live helt uden at installere på computeren, allerede mens den kører live vil du opdage hvor nem den er og efter installering vil du bare sige Wauw

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 21-10-09 02:06

Ligesom Vista Basic er den næste Basic også barberet ned og skal suppleres med en del programmer for at blive brugelig til de behov man måtte have.

Men hvis Du har en en velfungerende XP eller Vista nu er det jo ikke livsnødvendigt at skifte, XP bliver opdateret fire år endnu.

Godkendelse af svar
Fra : gladston

Dato : 25-10-09 21:31

Tak for svaret o.v.n..

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 25-10-09 22:30

Selv tak - Windows 7 Starter Edition sælges vist kun installeret på netbooks, og du vil helt sikkert blive skuffet over den - sammenlignet med Ubuntu.
Bare spørg så skal vi nok hjælpe dig i gang

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 15-11-09 12:54

Så er den klar hvis du stadig ønsker den skrabede udgave, jeg fik lige øje på den da jeg var på siden i andet ærinde, men den kan altså ikke ret meget sammenlignet med den fulde udgave eller Ubuntu:
http://www.computersalg.dk/produkt.html?varenummer=364113&SamleMenuID=13&gruppe=5066&Extended=&SiteID=1&Show_description=0&serie=&producent=Microsoft&utm_source=&utm_medium=&utm_term=&utm_content=&utm_campaign=