/ Forside/ Teknologi / Hardware / Mac / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 750
vedr delete
Fra : huelya87
Vist : 821 gange
50 point
Dato : 20-10-09 21:11

Hej jeg har et spørgsmål, jeg har en hvid macbook.. Der er ikke et delete knap på tastaturet.. Hvordan sletter man det ting man ønsker?

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 20-10-09 21:31

Prøv Fn+backspace

Kommentar
Fra : huelya87

Dato : 20-10-09 22:21

der er ikke backspace knap

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 20-10-09 23:34

Der må da være en backspase tast. <----- med en sådan pil på.

Kommentar
Fra : hawaii7

Dato : 21-10-09 06:18

Har du i det hele taget et tastetur?
Jeg har aldrig hørt om at der ikke er en "delete" knap på en MAC.

hawaii7

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 21-10-09 08:14
Accepteret svar
Fra : kipros

Modtaget 50 point
Dato : 26-10-09 14:59

Jeg har skrevet et tip herom i mit nyhedsbrev, som er henvendt til Mac-brugere:
https://fimano.ebrev.info/archive/12248-FimanoMacTips-oktober-2006.html

Teksten er her:
+++
Tastaturgenvej til sletning
For nylig fik jeg følgende spørgsmål:
"Jeg ønsker at kunne slette til højre for cursoren i skriveprogrammer og jeg ønsker at kunne slette både enkelte bogstaver og hele ord - ligesom på en pc"

Jeg svarede:
På en bærbar Mac sidder der nederst tv. på tastaturet en knap der hedder "fn". Holder du denne nede og trykker på slettetasten (øverst th.) sletter du fremad i stedet for bagud. Det er den 'skjulte' delete-tast!
Supplerer du med alt-tasten, udvider du funktionen fra enkelte tegn til hele ord ad gangen. Dette virker såvel forlæns som baglæns.

På store tastaturer er der en tast til forlæns sletning, men tasten findes ikke på bærbare. Her kan du til gengæld bruge fn-tasten.
+++

Du kan tilmelde dig her:
https://fimano.ebrev.info/lists/signup/?id=102

Arkivet over tips er her:
https://fimano.ebrev.info/lists/archive/

Med venlig hilsen
Jens Rasmussen

Godkendelse af svar
Fra : huelya87

Dato : 20-01-10 19:45

Tak for svaret kipros.