/ Forside/ Teknologi / Hardware / Harddiske / Spørgsmål
10  tedd 4561
USB drev ikke synlig
Fra : Headfarm
Vist : 658 gange
100 point
Dato : 20-10-09 15:50

Jeg har en adapter så jeg kan sætte diverse Harddiske til computeren via USB indgangen.

Men et par harddiske (alle fra LAP-Top) bliver ikke synlige som et drev jeg kan kopiere til.

Computeren ser dem dog i enhedshåndtering ligesom "sikker fjernelse af hardware" aktiveres.

Nogen gode bud?

Kommentar
Fra : pve

Dato : 20-10-09 16:01

Citat
Prøv (hvis du har XP) at højre klikke på My Computer, vælge Manage, og der højre klikke på det relevante drev og sige Change (skift) hvorefter du kan tildele et bogstav. Det kan være relevant ved eksempelvis USB stik da de har for vane at vælge samme bogstav som et andet drev, eksempelvis netværksdrev.

Kommentar
Fra : Headfarm

Dato : 20-10-09 16:14

Det er en Vista jeg sidder med lige nu.

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 20-10-09 16:17

Harddiskene skal være jumpet master, ellers kan du ikke se dem via USB

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 20-10-09 16:34

Næsten som pve skriver, men du skal ind i Diskhåndtering

Højreklik på Computer (Vista) -> Administrer -> Diskhåndtering ->
kan du se usb drev der?, hvis du kan, højreklik på det og vælg Skift drevbogstav og Sti
her klikker du så rediger og så vælger du et ledigt drevbogstav, klik ok,ok

Kommentar
Fra : Headfarm

Dato : 20-10-09 16:35

Til Peet 49

Det ene drev er et SATA drev - der er ikke jumpere.

Kommentar
Fra : Headfarm

Dato : 20-10-09 16:38

Til PVE

Nu prøvede jeg lige på en XP

Der kommer drevet under enhedshåndtering under diskdrev som USB Device - men ikke under diskhåndtering