/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
ang. dette tip http://www.kandu.dk/dk/ti~
Fra : Melander
Vist : 416 gange
50 point
Dato : 20-04-03 23:21

i dette tip foreslår vedkommende noget meget ulovligt, nemlig piratkopering...

http://www.kandu.dk/dk/tip/3613

Det er meget muligt at der er mange der benytter sig af det, men det er stadigt ulovligt, og betyder ligeledes at sangere og musikkere ikke får de penge de fortjener.

god påske

ved godt dette ikke er et spørgsmål, men turde ikke ligge det under tip, af frygt for at blive beskyldt for pointrytteri

Kommentar
Fra : olefabricius

Dato : 20-04-03 23:38

Hvor vil du hen med det????
Ole

Accepteret svar
Fra : skingur

Modtaget 50 point
Dato : 21-04-03 01:44

ja, hvor mon Melander vil hen? Dette tip opfordrer direkte til utugt (!!!) og Kandu har en helt klar politik, der IKKE opfordrer til ulovligheder. Og det gør dette tip... I virkeligheden er det kandu og ikke Melander, der som uskyldig bruger, bør reagere. Men... vi ved jo godt, at kandu trods gode anstrengelser ikke altid er skide (undskyld) hurtige.
Melanders respons er måske i virkeligheden henvendt til uskyldige sjæle, der ikke ved, at dette er ulovligt. At han er bange for at blive beskyldt for pointrytteri er måske lidt sart, når man ser, hvor mange tips der ellers kan blive fyret af på forbløffende kort tid af den samme bruger. (Hvis nogle føler at jeg insinuerer noget nu kan jeg med sindsro sige, at det gør jeg egentlig også!!! Jeg orker bare ikke at skrive en selvstændig tråd om det!!! Dem der skriver 10 tips om dagen ved såmænd nok, hvem jeg mener!!!)

men... summa summarum... tips og råd her på stedet skal være i overensstemmelse med den danske lovgivning.

Mvh Christina

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 21-04-03 07:00

Right !
Det er også ulovligt at køre over 80 Km/t på landeveje. Forbudt at optage musik fra radioen. Sælge spiritus til børn/voksne under.... kunne blive ved - ingen grund til moralske opstød, fokus bliver da kun RIGTIGT lagt på det "forkerte" ved at jamre over det. Det var nu mest det med FOKUS, jeg ville gøre opmærksom på... og så sidder jeg enda selv og er med til at "skilte" endnu mere... tsk, tsk, tsk.

Hygge
Søren

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 21-04-03 07:32

Øv! Jeg ka' slet ikke la'vær'

Som jeg skriver ovenfor, mener jeg er rigtigt (kan jo ikke tale for andre) - men det er ikke altid, man skal tie, det kommer helt an på "graden" af forseelsen og folks "moral". Lad os liiiige alle sammen kigge på vores PC - hvor meget har vi rent faktisk liggende af "lånte-ting"? Hvor meget Shareware har vi liggende, og har haft liggende igennem længere tid, og som burde betales og registreresr, da vi jo har accepteret og bruger programmet tit og ofte f.eks. WinAmp og WinZip. Hvor kommer de MP3 filer fra som vi lytter til? Ved godt man kan hente et par enkelte lovligt, men er det dem vi har liggende?

Har vi ikke alle lidt i "skuffen"? Min glorie lyser ikke så kraftigt efter dette

Det skulle altså lige ud (sorry)
Søren

Kommentar
Fra : Melander

Dato : 21-04-03 10:16

clan det kan godt være at det er ulovligt at køre 80 hvor man kun må køre 50, men der risikere du ikke at få et erstatningskrav på flere millioner.

Kommentar
Fra : bente64

Dato : 21-04-03 10:23

Nej der er det er jo kun menneskeliv der kan være på spil!

Kommentar
Fra : Melander

Dato : 21-04-03 10:37

bente>>til det kan jeg kun være enig, det virker lidt åndsvagt ikke, kopiere en hel masse musik og film, og få en bøde og erstatningskrav på over en million, eller sæt en masse menneskers liv på spil og få en bøde på 1500,- weird..

men sådan er det i danmark, som regel bliver økonomisk kriminalitet straffet hårdere end f.eks vold

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 21-04-03 10:54

men Søren.. du bruger jo ikke dette forum til at opfordre til at køre for stærkt he he
Christina

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 21-04-03 11:21

Næhh! Men der bliver da stillet spørgsmål om crack codes, tuningssæt, turboladere osv. og fordi min bil måske kan høvles op på 200 km/t (den faldt nok sammen, hvis den kom derop) er jo ikke ensbetydende med at jeg kører det.... minder mig i øvrigt om en lille UK vits (I får den på dansk)

De lokale spejdere skulle på besøg hos jægerkorpset, til stor bekymring for den kvindelige tropsfører. Hun udspurgte derfor den øverstbefalende om hvad besøget ville indbefatte.

Tropsføren (A): Hvad vil drengene prøve hos jer?
Øverstbefalende (B): De vil prøve overlevelse i naturen, lære om rapelling, prøve at skyde med riffel.
A: Det lyder fint, men er det ikke lidt uansvarligt at lade den skyde med riffel?
B: De vil blive instrueret grundigt inden de får en riffel i hånden.
A: Jamen er det ikke farligt?
B: Jo men de vil alle være under erfaren kontrol på skydebanen.
A: Jeg mener stadigvæk det er uansvarligt at lære dem om skydevåben og at kunne slå ihjel.
B: Well... fordi de er udstyret til at være en ludder, så er de det vel ikke - er De?

Resten og Kazaa mv. taler vist for sig selv
Søren

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 21-04-03 11:24

NB: Upz! et par stavefejl... men pointen er der vist a'li'veller

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 21-04-03 11:42

NNBB:
Jeg er her på Kandu (kan kun tale for mig selv), ikke som politimand, men for at guid, besvare og hjælper andre med de spørgsmål, som jeg kan... efter bedste evne (ikke fordi de/det al'tid er 100% rigtigt - jeg er kun et menneske) Der er ingen grund til at sidde og få sure opstød over at alt ikke er i den mest glansfulde form og farve. Kan man ikke li' det så kan man jo gøre som med TV'et og lorteprogrammer... zappe til et andet program eller slukke for "æsken" og hygge sig med lillemor

Kommentar
Fra : Melander

Dato : 21-04-03 12:41

problemet er at der stadig er folk derude der tror at hvis bare man downloader fra kazaa.com er alt godt og fint, og de aner ikke at det de gør er ulovligt, men de fleste ved at man der og der kun må køre 50km/t og der og der 80km/t osv.

For at stille det lidt op, kan jeg nævne at 2 unge fyre fra usa havde lavet en fildelingstjenste ala kazaa, der delte de over 1.000.000 musikstykker og film, de har nu fået et erstatningskrav på 150.000 kroner pr. fil =
150.000.000.000 kroner, bingo 150 milliarder kroner...

hvis du køre for stærkt og får en bøde, ved du godt hvorfor, men sidder du og downloader og har det godt med det, og du får et erstatningskrav, holder det ikke at jamen det gør alle de andre også.

alle køre for stærkt og downloader(tæt fra) det bliver det ikke lovligt af.

Kommentar
Fra : bantam

Dato : 21-04-03 12:41

skingur skriver længere oppe at Kandu ikke er skide hurtige, men de kan jo ikke sidde og holde øje hele tiden, da må vi brugere hjælpe til hvis vi føler os stødt over et eller andet.

Jeg har indtil flere gange, hvis jeg har observeret noget, som var hentydning til ulovligheder straks skrevet til Kandu, og hurtig fået svar, og de har slettet tipset øjeblikkeligt.

mvh
Bantam

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 21-04-03 13:05

Nå så fik vi lige Napster med også Den historie kender vi vist alle sammen + de er tilbage i nye klæder igen.
Det er helt fint, hvis I giver Kandu besked, hvis noget er galt, men nu hvor emnet er blevet åbnet... hvor går grænsen, er det prisen, loven, moralen der tilkendegiver/udløser en reaktion - eller er det som Kandu selv foreskriver (det burde det være, det er deres side... ikke vores - vi er bare gæster).
Hvis nogen spørger, hvor de kan købe en jagtriffel og bliver henvist, så behøves de vel ikke at være mordere. Prisen på at køre for stærkt, invalidere og samtidigt være beruset kan sagtens komme op i mill.
Jeg er da helt enig i at den danske lovgivning, er helt derude hvor mågerne har madpakke med for at overleve hjemturen, når vi taler økonomisk kriminalitet kontra vold... meeeen det har ikke meget med MP3, Kazaar, WinMX og andre programmer at gøre, ikke fordi lovgivninger her er en døjt bedre - jeg vil nærmest kalde den hyklerisk.
Hånden på hjertet... hvor mange af os har ikke prøvet Napster eller Kazaa? Ikke fordi det gør noget af det retfærdigt.
Hvad man må og ikke må, det kan ses på http://www.kandu.dk/dk/tip/3454
Så er min "gnist" vist opbrugt i dette forum, interessen er i hvert tilfælde på nedtur... Hygge til jer alle og tak for en god debat
Søren

Kommentar
Fra : Melander

Dato : 21-04-03 13:25

napster, hvem har nævnt napster, de 2 fyre jeg henviser, blev fornyligt opdaget, på et universitet.

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 21-04-03 13:48

OK! Misforståelse fra min side

Godkendelse af svar
Fra : Melander

Dato : 29-05-03 23:44

Tak for svaret skingur.