/ Forside/ Interesser / Fritid / Jagt / Spørgsmål
10  TheRealDe.. 4815
Nu kan det altså være nok.
Fra : bb1
Vist : 828 gange
100 point
Dato : 20-10-09 00:17

Normalt er jeg ikke en person,der sparker til andre især ikke hvis de i forvejn ligger ned, men den seneste tids personfnidder omkring min person får mig altså til det. Så her er sort på hvidt hvad det er der foregår omkring kennel Spangkilde:

Tre måneder med en Kleiner Münsterländer.

Undertegnede havde igennem et års tid talt meget om at få hund igen. Det skulle være en race der kunne træne schweiss. Valget faldt på en Kleiner Münsterländer.

Endelig oprandt dagen da vi kunne hente en 8 uger gammel hanhund. Allerede dagen efter bed den, vi tænkte at det var et engangstilfælde, men efter en uges tid skete det igen, vi henvendte os da til kennel ejeren og han ville lige se på hunden, så vi kørte på besøg, fik at vide at den virkede ganske normal. Vi skulle blot tage den i ørene og skælde den ud. Nå, vi kunne jo også lige se tiden an også vente på at vi skulle til hvalpe træning, så troede vi det blev bedre. Men allerede inden vi startede på det havde den bidt os begge samt en bekendt der var på besøg. Han havde selv KL.M. og havde aldrig set en hvalp der opførte sig sådan. Vi ringede igen til kennel ejeren og sagde vi ville lade handelen gå tilbage, da det efter vores opfattelse ikke var normalt. Han ville have hunden i otte dage og se dens adfærd, dette mente vi ikke var det rigtige, da han har to andre hunde og vores ville selvfølgelig straks underkaste sig disse. Så skete der ikke mere fra kennel ejerens side. Vi var jo også glade for hunden, så vi startede på træningen i det håb den ikke bed os mere. Men det gjorde den da vi var til træning anden gang. Vi tror trænerne var chokerede, men de sagde ikke noget. Hvorfor dækker man over hinanden, er man bange for at man mødes som dommer/deltager ved konkurrencer?
Vi ringede til kennel ejeren igen og sagde at nu måtte handelen gå tilbage. Vi sagde at vi gav hunden kærlighed, men samtidig fasthed, fik at vide at den skulle aldeles ikke have kærlighed men ”tæsk” da det var en rigtig fører hund. Er det virkelig sådan man skal opdrage en Kl.M? Det mente vi ikke. Kennel ejeren tilbød nu at sælge den for os. Da vi på dette tidspunkt ikke kunne klare 10 – 12 år mere med sådan en hund, afleverede vi den hos ham. Det var med ved mod, da hunden ellers var utrolig lærenem ved træning, men når det ikke passede den og den blev rettet bed den.
Da der var gået otte dage ringede kennel ejeren og spurgte hvad vi skulle have for den, det vidste vi ikke. Vi fik at vide at hvis vi skulle have mere end tre tusinde for den kunne vi bare hente den igen. Da vi havde besluttet, at vi ikke ville have hunden tilbage accepterede vi dette.
Nu er vores spørgsmål, kan dette virkelig være rigtig, at man skal behandles sådan af en kennel ejer.
Vi havde jo lige fra første gang gjort ham opmærksom på at der var noget galt med hundens adfærd og er det til gavn for den dejlige hunderace, at man avler med så skarp tysk blod. Det syntes vi ikke racen fortjener.
Med venlig hilsen. Lxxxx og Hxxxxxx Jxxxxxxx. (indlægget er sakset fra Münsterländeren)
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Der ikke allene mistede en masse penge, men også modet på at få en Kleiner Münsterländer blot pågrund af en enkelt kennelejers utilstrækkelighed.

Kommentar
Fra : webgun

Dato : 20-10-09 00:51

Og

Kommentar
Fra : muldvarp1

Dato : 20-10-09 00:54

Nu kan det altså være nok.

Jeg er fuldstændig enig med dig.

Jeg fatter heller ikke hvorfor du ikke bliver udelukket fra at skrive i dette forum.

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 20-10-09 00:57

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 20-10-09 01:13

Når man holder sig til sandheden behøver man aldrig at være bange - så det er jeg ikke

Men jeg er godt og grundig over at blive svinet til af personer, som ringer rund og fortæller løgne historier om mig og det er mit ønske at det snart går op for deltagerne herinde

Hvis man nærlæser de forskellige tråde lidt behøver man slet ikke at anstrenge sig særlig meget for at se et helt bestemt mønster, som jo også viser, at det er de samme personer, der jamre hele tiden

Nu har jeg givet dem noget virkeligt - noget der ER sket - at jamre over - så kan de forholde sig til det!!!!!!!!!

Prøv at sætte Jer i mit sted? Hvor mange af Jer ville selv finde jer i alle de usandheder og urigtige påstande, som ganke få personer herinde gang på gang skriver om mig? - det er jeg ret sikker på ikke ret mange af jer ville finde sig i

Det vil jeg så heller ikke længere

Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 20-10-09 17:45

Du skal bare have en chihuahua og en dram. Skål du gamle!

Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 20-10-09 20:23

Skyd så den and!!! RAP RAP!!!

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 20-10-09 22:42

Det har jeg sandelig gjort min ven - kan du ikke se det????

Kommentar
Fra : webgun

Dato : 21-10-09 22:53

Jeg syntes sku det er bedre at skyde hunden. skyd da det lort!!!

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 23-10-09 17:08

Hunden kan da ikke gøre for, at den er ødelagt fra fødslen. Forøvrigt så blev der så tavs omkring sagen, så ingen ved hvem der købte den, så måske er den aflivet....

Også her er der blevet tavs og godt for det, men det er nu heller ikke morsomt, at blive gjort opmærksom på, at når jeg skriver at Kennel Spankilde skal man holde sig langt fra, så passer det!!

Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 23-10-09 17:30

Jeg lover dig at jeg aldrig vil sætte mine ben i den kennel!!!

Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 23-10-09 17:30

En rigtig hund skal have sovs og kartofler!

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 23-10-09 17:35

Ja eller et stort ben og godt med leverposteg - min har lige fået begge dele, så han kan være klar til to raske dage.....

Kommentar
Fra : viper73

Dato : 23-10-09 18:21

Kommentar
Fra : viper73

Dato : 23-10-09 18:52

Annuller spørgsmålet
Fra : bb1

Dato : 03-11-09 15:17

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål

Tråden har opfyldt sit formål - hvorfor den lukkes.