/ Forside/ Interesser / Fritid / Jagt / Spørgsmål
10  TheRealDe.. 4815
Agerhønen på Facebook
Fra : Sandhedsvidnet
Vist : 834 gange
200 point
Dato : 19-10-09 17:26

Knudsen er gået i selvsving på FB, der er en som er gået i rette med Knudsen, vedrørende for tidlige træning i foråret.
hej, hvordan kan hundesportsfolk/jægere, det ene øjeblik prøve at redde denne fantastiske fugl, for derefter at rende rundt og tælle individer på snebeklædte mark , den har det svært nok på dette tidspunkt af året, derudover at fremtone med det i den bedste sendetid ? ( tv øst). hvem hjælper lige hvem.

Er der nogen som tror at agerhønen kan reddes via FB: ?

Kommentar
Fra : webm

Dato : 19-10-09 17:33

OKJA hvor ellers

Kommentar
Fra : achton

Dato : 19-10-09 17:54

S´føldi

Kommentar
Fra : Sandhedsvidnet

Dato : 19-10-09 18:02

Efter lang palaver kommer Knudsen med dette indlæg og nu giver han billisteren skylden for agerhønens tilbagegang
En agerhønse tælling laves kun to gange om året, om foråret når hønsene er parret ud og om efteråret efter høst. Tællingen laves bl.a. for at man kan beregne hvor mange foder tønder, der skal opstilles og hvor. Eller om der evt. skal foretages en supplerende udsætning. Forstyrrelsesfaktoren er derfor ringe. En optælling på sne med en kikkert er slet ikke nøjagtig nok. Ligesom agerhønsene ikke er udparrede, hvis jorden er dækket af sne. Ligeledes er der jo heller ingen, der vil kræve, at man ikke må køre i bil selv om, der dræbes mange agerhøns i trafikken, måske flere end der nedlægges af Danske jægere.
og så svarer den der har formastet sig til at gå i rette med Knudsen
Hr ballegaard ,jeg kender dig fra andre debatforum,ikke flere kommentarer herfra.
Når der er nogen som ikke har samme holdning som øvrigheden, så bliver man sur, men hvor har han ret, den som ikke er enig med Knudsen

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 19-10-09 18:15

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 19-10-09 18:17

fra blå stue....

Kommentar
Fra : Sandhedsvidnet

Dato : 19-10-09 18:24

Nu har jeg i flere år set at udsætning ikke fremmer en fugl i tilbagegang, det forlænger bare pinen, nææææææh det var bedre de stående hundefolk fandt ud af hvordan man så skulle bruge den stående hund, i stedet for at rende rundt efter udsætningsfugle
Jeg har arbejdet med det her i mange år, så jeg ved lidt om tingene

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 19-10-09 18:26

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 19-10-09 18:50

Hvad søren !!!

Er det ikke Ballegård der igen ikke kan lade være med at blande sig. Tidligere i dag meddelte han ellers, at han ikke ville deltage i debatten mere, da der efter hans mening udelukkende foregår personfnidder mod hans person ! Gad vide om ikke han elsker at pine og plage sig selv - ellers er der ikke nogen fornuftig forklaring på fænomenet ?
Han burde være glad og tilfreds med alle de tilkendegivelser og kommentarer, samt gode råd fra mange her på KanDu. Men det er typisk - han er et af de mennesker der er kommet alt for let til tingene gennem livet og er stadig ikke tilfreds !

Vi andre lever stadig i håbet om snarlig bedring for staklen !!

Øjenvidnet4³

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 19-10-09 19:08

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 19-10-09 18:25
--------------------------------------------------------------------------------
Granner01 Det er ret indlysende, at problemerne for vores markvildt er menneskabt, derfor er det også os, der skal gøre en indsats for at rede dem (forbedre ikke fortsat forringe, deres levevilkår)
- Men når man eksempelvis her på Kandu oplever personer ingen nævnt ingen glemt, der i deres iver for at personfnidre skriver løgne og fordrejer indlæg.
Så er det fuldt forståeligt at det i alle tilfælde ikke er de personer, man skal fæstne sin lid til vil gøre en indsats for vildtet. De vil blot høste frugterne af andres arbejde
----------------------------------------------------------------------------

Bendt Ballegård

Du kunne f.eks hjælpe de små fugle om foråret, ved ikke at forstyrre dem med dine ligegyldige træninger af dine køtere, som iflg. andre alligevel er totalt værdiløse.
Ligeledes kunne du og dine "venner" undlade at rede fuglene - hvor mange går til på den konto ?
På den anden side er du nok ligeglad, da du for det meste træner på medbragte "kassefugle" og altid har gjort det !!! Så den "rigtige" natur er dig så inderlig ligegyldig .

Øjenvidnet4®

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 19-10-09 19:34

Skal cellerne ikke snart have ny gummibelægning ???

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 19-10-09 19:39

Her !!!

• Hvor mange børn skal kunne lege i den sammen???????
http://www.idenyt.dk/artikler_show.asp?show=15536
Så kan i selv lede og fordele jeres idiotiske leg

Kommentar
Fra : habibiPro

Dato : 19-10-09 19:48

Til Øjenvidnet.
Bare vent og se, Ballegaard kan slet ikke undvære os. vi bliver nok alle inviteret, til at komme op på Løvenholt, og se hvordan rigtig jagt med sinal skud afvikles.
Hvis vi bliver inviteret, og vi nej tak, er vi nogle skarnsknægte. Personlig ville jeg gerne overvære en Hubertus jagt med Ballegaard til hest,i sin smukke rødternede vest.

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 19-10-09 20:37

Sandhedsvidnet skrev;
Citat
Nu har jeg i flere år set at udsætning ikke fremmer en fugl i tilbagegang, det forlænger bare pinen, nææææææh det var bedre de stående hundefolk fandt ud af hvordan man så skulle bruge den stående hund, i stedet for at rende rundt efter udsætningsfugle
Jeg har arbejdet med det her i mange år, så jeg ved lidt om tingene

Nu skriver du selv "Så jeg ved lidt om tingene"
Javel ja, var det så ikke en ide, at du delagtiggjorde os andre i din hemmelighed.?

Kommentar
Fra : brorteil

Dato : 19-10-09 22:09

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 19-10-09 22:12

Som jæger får man fandeme kvalme af jer.

Kommentar
Fra : webgun

Dato : 20-10-09 01:03

ORB92 - Knep dig selv!!!!!

Kommentar
Fra : Sandhedsvidnet

Dato : 20-10-09 07:03

Men når man eksempelvis her på Kandu oplever personer ingen nævnt ingen glemt, der i deres iver for at personfnidre skriver løgne og fordrejer indlæg.
Knudsen det kan læses på FB og mindst 80% af de indlæg og link er fra dig, der er ingen der orker at høre på alt dit pladder, de samme indlæg og link kan også ses på DJ og her er der heller ikke meget respons.
Tag dog og indse slaget er tabt omkring agerhønen, lær jeres hunde at gå på rigtig jagt på vilde fugle, det er godt der er få kennel ejerer der har set lyset

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 20-10-09 08:42

Jeg forstår udmærket de personer som er trætte af disse evindelige diskusioner, specielt om én person.
Til det er der kun at sige: Det er helt frivilligt at læse og kommentere indlæggene - hvorfor bliver alle "de trætte" ved med at læse kommentarerne ?
Det er lidt af den samme problematik med folk der hader alle de kulørte blade og f.eks. Ekstra Bladet - ingen "gider" dem, men næsten alle læser alligevel disse blade/aviser - hvorfor det ?
Sladder er og har altid været godt stof - vi danskere elsker at blive forargede, specielt hvis det er naboen eller kendte mennesker det går ud over ! Som Palle Lauring engang sagde i tv: Danmark er en Brugsforening - godt set og stadig gældende !
Så prøv at se lidt indad og tænk jer om en ekstra gang - det gælder også mig selv!

Øjenvidnet4

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 20-10-09 09:22

Det er sku` det mest fornuftige du meget længe har skrevet

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 20-10-09 09:57

->øjenvidnet
Citat
Til det er der kun at sige: Det er helt frivilligt at læse og kommentere indlæggene - hvorfor bliver alle "de trætte" ved med at læse kommentarerne ?

Fordi vi i mange år har haft et godt videnforum (ikke diskutionsklub)som vi abonerer på.
Dette forum bliver så ødelagt, af en flok padder, der kun interesserer sig for at svine hinanden til i vendinger, der alle andre steder ville have medført en injuriesag.
I bliver nok nødt til at finde jer i gamle brugeres indlæg, lige som vi må affinde os med jeres useriøse indlæg.
En løsning kunne være at I forhalede til et andet forum (forresten en genial ide)

Til seriøse brugere--undskyld mit lidt hadske indlæg--det ligner slet ikke mig--men nok er nok.

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 20-10-09 11:09

Til dabj.

Du har fuldstændig ret i dine synspunkter ! Hvor er det heldigt for dig og næsten alle andre brugere, at du kan skjule dig som anonym bruger - retfærdighedsvist må man tage hatten af for Bendt Ballegård, der som én af de eneste debatører fremstår med navn og adresse ! Æres den der æres bør. Personligt har jeg ikke samme mod til at opgive anonymiteten, og jeg havde nok heller ikke skrevet så skarpt som tilfældet somme tider har "fordret", hvis ikke jeg kunne være anonym !
Jeg har heller ikke nægtet dig at læse og skrive i jagttrådene, jeg kan bare ikke forstå den form for selvpineri du udsætter dig for ! Dét at være "gammel bruger" på KanDu, er ikke efter min mening nogen kvalitet der skulle gøre jer bedre end andre, samt have ret i det i siger - I ejer jo heller ikke KanDu.
Hvorfor "forhaler" I ikke selv til et nyt forum, som kan lukkes af med et lock-in - så kan I jo få det som I nu gerne vil have det !

Øjenvidnet4

Kommentar
Fra : brorteil

Dato : 20-10-09 17:45

Citat
ORB92 - Knep dig selv!!!!!

Det enste idioten kan sige.

Accepteret svar
Fra : Øjenvidnet4

Modtaget 200 point
Dato : 23-10-09 16:43

Agerhønen på Facebook
Fra : Sandhedsvidnet Vist : 208 gange
200 point
Dato : 19-10-09 17:26

--------------------------------------------------------------------------------
Knudsen er gået i selvsving på FB, der er en som er gået i rette med Knudsen, vedrørende for tidlige træning i foråret.
hej, hvordan kan hundesportsfolk/jægere, det ene øjeblik prøve at redde denne fantastiske fugl, for derefter at rende rundt og tælle individer på snebeklædte mark , den har det svært nok på dette tidspunkt af året, derudover at fremtone med det i den bedste sendetid ? ( tv øst). hvem hjælper lige hvem.

Er der nogen som tror at agerhønen kan reddes via FB: ?
------------------------------------------------------------------

Til Sandhedsvidnet

Til dit spørgsmål om redning af agerhønen via Facebook, er svaret et ubetinget NEJ !!

Heller ikke bb1 kan redde den via disse evindelige "prøveflyvninger" han udsætter den for Ejheller ved at "bure" den inde

Øjenvidnet4°

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 23-10-09 17:11

Øjenvidne pas nu på, at det ikke er dig der bliver buret inde. Det er nu engang ikke lovligt, at beskylde nogen for at begå ulovligheder uden, at man kan bevise det

Kommentar
Fra : Sandhedsvidnet

Dato : 23-10-09 17:35

Øjenvidnet4* du skal passe på ikke og blive spæret inde i et bur som Knudsen har lagt ind på FB buret indeholder en stakkels lille agerhøne
Jeg kan godt forstå at Knudsen ikke vil have en alsidig jagthund fra kennel Spangkilde, for så var alt fuglevildt fundet på Løvenholt, om det så også var blevet leveret på paraden, det er en helt anden sag

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 23-10-09 17:44

Nej - hunden havde selv ædt det - det har du helt ret i eller også var det blevet jaget langt ud af de 4000 ha...

Har man ikke styr på hunden hjemme - har man det heller ikke på jagt - Det har du helt ret i!!

Kommentar
Fra : Sandhedsvidnet

Dato : 23-10-09 17:49

Knudsen din vaskekludehund kan ikke engang fastholde en drivhusvagtel i standen og så en lille løgn mere fra Knudsen, du har ikke 4000 ha jagt men hvis du tager naboernes jagt med

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 23-10-09 21:51

Hvem har påstået at jeg har 400 ha. ???? Vi afholder nabo jagt i november, skal vi så sige:

1200 ha. for ikke at sige for meget Der er otte kilometer til GL.Ry fra Salten....

Der er ikke meget sandhed i dig

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 23-10-09 21:56

Af for søren der kom et nul for meget med- ja det kan jo ske og er altså sket beklager. Der skal selvfølgelig stå 400 godt set Sandhedsvidne og tak for den pæne måde du gør opmærksom på det på!!!

Kommentar
Fra : webm

Dato : 23-10-09 23:11

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 23-10-09 23:24

Nej jeg bliver skam ikke af at indrømme en slåfejl - lige som visse andre
Lige som jeg godt kan tale pænt også til Sandhedsvidnet selvom han ikke engang kan skrive pænt om min hund

Godkendelse af svar
Fra : Sandhedsvidnet

Dato : 24-10-09 17:30

Tak for svaret Øjenvidnet4.

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 25-10-09 08:48

Tak for point til Sandhedsvidnet.

Øjenvidnet4³