/ Forside/ Interesser / Fritid / Madlavning / Spørgsmål
10  dova 6027
Pasta maskine.
Fra : vedikkealt
Vist : 3885 gange
100 point
Dato : 18-10-09 22:21

Nu står julen jo for døren...om et øjeblik...

Og er der så nogle her der har erfaring ud i pasta maskiner, manuelle eller elektriske.

Og det må gerne være en der er nem at holde ren, synes at have erfaret, at de ikke allesammen er lige glade for vand og sæbe...

Hilsen fra vedikkealt

Kommentar
Fra : Olesen-50

Dato : 18-10-09 22:29

For et par år siden, var pastamaskiner det helt store hit, alle var vilde med at lave frisk pasta, men idag står maskinerne og samler støv, så hvis jeg var dig ville jeg ikke købe sådan en pastamaskine

Det tager tid at fremstille, så folk køber den friske pasta i stedet

Det var ikke det svar du ønskede, men det er synd at købe noget som kun bliver brugt i starten

Accepteret svar
Fra : frieda

Modtaget 110 point
Dato : 18-10-09 22:36

Jeg ønskede mig også heftigt én for nogle år tilbage.

Var på besøg ved en veninde, der havde én og beundrede den.

"Du må få den", sagde hun. "Jeg gider alligevel ikke bruge den".

Glad og fro gik jeg hjem med "dyret". Sidste år så en veninde den stå ovenpå min køkkenskab og ymtede, at sådan én ønskede hun sig.

"Du må få den", sagde jeg. "Jeg gider alligevel ikke bruge den".

Hørte forleden, at den allerede er to køkkener længere fremme.

Har været på kogekursus i Toscana. Ruller selv min pastadej ud. Er slet ikke så svært, giver stærke arme og en god måde at afreagere på.

PS. Rul altid ud på træ og med træ. Forsikrede min lærer Salvo, var den eneste måde.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 18-10-09 22:56

Det samme med Eva skæremaskiner, den med roterende klinge.
Alle tiders bedste opfindelse til at samle støv.

Den var svær og lidt farlig at gøre ren da den skulle skilles ad, man skærer jo ikke pålæg ud, lader kødtrevler sidde i et lunt køkken 8 timer og så skærer grøntsager ud.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 19-10-09 05:52

Helt enig med de tre indlæg, min pastamaskine er brugt en gang, og er smidt ud, min pålægsskæremaskine har jeg lånt ud mange gange til folk der altid har ønsket sig sådan en, den er (i modsætning til mange ting jeg var gladere for) altid vendt hjem efter et par måneder.

Kommentar
Fra : vedikkealt

Dato : 19-10-09 06:57

Jeg er MEGET for jeres ærlige svar...

""problemet"" er bare, at det er en sådan fætter der ønskes i julegave, og man kan jo ikke give en brugt gave i julegave.

Vedkommende der ønsker sig den, kan kun tåle emmer og speltmel, UDEN tilsat sukker, og andre gift stoffer.

Måske jeg skulle skaffe hende en billig brugt, så hun kunne prøve, sådan udenom Julegaven...

Kommentar
Fra : Olesen-50

Dato : 19-10-09 07:10

Citat
Måske jeg skulle skaffe hende en billig brugt, så hun kunne prøve, sådan udenom Julegaven

Det syntes jeg lyder som en rigtig god ide.

Gaver i utide er mange gange meget bedre... og så har hun stadig et gaveønske til gode

Kommentar
Fra : frieda

Dato : 19-10-09 07:18

Rigtig go idé.

Kan desværre ikke få min, den er jo over alle bjerge (bogstavelig talt, jeg bor i et bjergområde)

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 19-10-09 08:06

Siden Alice i Eventyrland har "unbirthday presents" været vældig populære, nu kan du jo give en "Ujulegave" og modernisere konceptet

Jeg er sikker på maskinen kan fås for ingen penge hos enhver marskandiser/loppemarked

Godkendelse af svar
Fra : vedikkealt

Dato : 22-11-09 09:44

Tak for svaret frieda.

Her er også givet for underholdnings værdien i dit indlæg...

Og efter jeg har læst alle jeres indlæg her, har jeg droppet ideen.

Til gengæld har jeg så erfaret at der findes kraftige røre / kødhakke maskiner, der har pasta udstyr med, så man kan skifte den forreste runde hul en på hakkeren ud med en "plast" dims med små runde huller, men den koster en 3000 kr.

Men så går der 10 år INDEN hun får julegave igen...

Så den holder nok ikke...

Bedste hilsner fra vedikkealt