/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Kandu.dk / Spørgsmål
10  arne.jako.. 6470
Vandrestøvler
Fra : a.kogler
Vist : 621 gange
100 point
Dato : 18-10-09 12:56

Jeg har haft et par støvler med gummisåler liggende i æsken i bunden af mit garderobeskab nogle år. Da jeg ville prøve dem forleden, var sålerne klæbrige og ved at gå i opløsning - er der nogen der ved, om der kan gøres noget. Har prøvet at give dem talcum.
mvh

Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 18-10-09 13:09

Du skal have nye slidbaner på dem, så bliver de som nye.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 18-10-09 13:23

Hmm, det tyder på at gummiet ikke er fremstillet på den rigtige måde, kasserede bildæk kan jo ligge i århundreder uden at gå i opløsning.

Men den opløsn..., sludder, oplysning kan du ikke bruge til noget nu.

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 18-10-09 13:41

- smid dem ud...

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 18-10-09 14:17

Jeg ville nu prøve at gå med dem, det kan jo være det kun er det yderste lag der er klæbrigt

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 18-10-09 14:23

Nej, hvis man ikke bruger sine støvler i en periode, går de fra hinanden når man bruger dem igen.

Vi har begge haft lignende oplevelser...

Du må investere i nye, og brug dem så regelmæssigt.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 18-10-09 15:47

Du bliver nødt til at kontakte en fagmand ... en skomager eller en nøgle/hælebar.

Jeg kan jo som bruger på kandu ikke se den "gummisål" ej heller udtale mig om den er til at redde

Men jeg vil da mene, at der er en mulighed for, at du kan få sat nye såler på dine vandrestøvler, hvis resten af støvlen er intakt.

God travetur med de gamle eller nye støvler

Kommentar
Fra : transor

Dato : 18-10-09 18:26

Gummi af gængs kvalitet- også i bildæk og præservativer går til med tiden.

Der findes syntetisk gummi (EPDM) som har lang holdbarhed.

Det hjælper at opbevare mørkt og koldt. ozon fra kunstig sol er det rene gift får gummi.