/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
klædeskabet som nyt
Fra : hellobal1
Vist : 569 gange
50 point
Dato : 18-10-09 10:12

Hej

Vi skal selv renovere vores soveværetse og her har vi et stort inbygget skab fra 70èrne dvs. mørk-brun træfarvet, der også ligesom freset riller i skabslågerne også er der runde træ-greb.. ikke pænt

Så jeg tænkte så om ikke det var muligt at lave det lyst, fint, smart og tjekket igen.. men jeg er ikke ideens mand/kvinde.. øv bøv... findes der hjemmesider med ideer og vejledning til sådan et projekt mon..

nogen der mon har nogele fantastiske ideer??

på forhånd tak

Kommentar
Fra : refi

Dato : 18-10-09 10:37

Der findes et hav at låge-/dørkombinationsmuligheder i ethvert byggemarked og køkkenfirma....

Om de så passer til jeres mål på skabet er jo svært at sige....

Designet er det kun jer selv der kan svare på...

Og endelig - er I ikke de store "handyfolk" slipper I nok ikke for at hyre en snedker....

Men mulighederne er UBEGRÆNSEDE - smag og behag er som bekendt forskellig....

Men kig på køkkenfirmaernes hjemmesider - der er mange muligheder....

Og de sælger IKKE kun køkkenskabe

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 18-10-09 10:42

Vask det grundigt af for fedt/snavs... snak med din malerforretning om hvad der er bedst egnet til formålet

Skabet kan så enten blive lysnet i træet med noget blegebejse eller malet

Du kan også tapetserer midten af lågen, og sætte nogle små lister rundt om, eller spejle

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 18-10-09 10:45

Min datter har lige renoveret et tilsvarende klædeskab. Først blev skabet malet hvidt. Derefter satte hun store wallstickers på. Det var sorte blomster, hvor hun lod motivet fortsætte (køre hen over) lågerne - det ser bare smart ud

Det var ikke lige denne gren med blomst, men noget lignende
http://www.trendystickers.dk/wallstickers/bolig/trae/gren_med_blomster-915.html

Prøv også at kigge her, der er flere gode ideer, som man kan låne lidt af

http://inspiration.byggestart.dk/index.php?side=sovevarelse-og-skabe

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 18-10-09 10:57

Citat
der også ligesom freset rilleri skabslågerne

Det har været på mode altid, mere eller mindre, hvorfor skal alt bare være glat ??

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 18-10-09 12:59

http://www.isabellas.dk/sitecore/content/websites/isabellas.dk/Forside/Bolig/Goer%20det%20selv/Romantisk%20garderobe.aspx?sc_lang=da

Man kunne også tage dørene af og indrette det "romantisk", selvom ovenstående er en anden slags skab, ville det se flot ud.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 18-10-09 15:59

Du kunne jo tage grebene af, få skabslågerne sprøjtelakeret og sætte nye greb på.

Kommentar
Fra : Krummen

Dato : 18-10-09 16:09

Citat
få skabslågerne sprøjtelakeret
Det er p.... dyrt