/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
usb harddisk
Fra : cirkeline
Vist : 764 gange
400 point
Dato : 17-10-09 20:48

hej har en verbatime 500gb usb harddisk som er holdt op med at virke,den blev brugt sammen med en media center som køre vista.
normalt trykker jeg på sikker fjernelse af hardware før usb stikket bliver trukket ud men denne ene gang blev stikket trukket ud uden at trykke på sikker fjernelse af hardware.
da jeg kobler den til igen kommer der op at-usb enhed blev ikke genkendt-jeg følger vejledningen som kommer på skærmen uden held.
prøver at genstarte, prøver med en anden usb enhed virker ok i alle porte,prøver harddisken i en anden pc som køre xp uden held
kom med nogle forslag
mvh jens

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 17-10-09 21:22

Citat
men denne ene gang blev stikket trukket ud uden at trykke på sikker fjernelse af hardware
Ja, det sker så sådan cirka 1 gang ud af flere tusinde gange, at filstrukturen på en USB-enhed bliver ødelagt, når man lige glemmer den sikre fjernelse . Og da du ikke kan komme i forbindelse med den, vil jeg mene, at du må gå den tunge gang til "værkstedet" med den.

Men, men, men, der er andre her på Kandu, som er nogle rigtig kloge Åger. De plejer gerne at gi deres besyv med i spørgsmål som dit. Så lad os vente i spænding på dem .

Mvh Chris

Kommentar
Fra : nielsjs

Dato : 17-10-09 21:27

"værkstedet" vil nok være en fil-recoveri tror jeg

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 17-10-09 21:37

Jeg lavede samme nummer en gang, der brugte jeg FileRescue Pro til at redde alle data over på en anden disk, og så formaterede jeg den igen

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 17-10-09 21:40

Her er et par gratis Recover programmer, måske et af dem kan bruges

PC Inspector File Recovery 4.0
http://www.filehippo.com/download_file_recovery/

Recuva 1.31.437
http://www.filehippo.com/download_recuva/

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 17-10-09 21:41

Hej Klaudi.

Du glemte da lige dette link:

http://soft.softoogle.com/ap/filerescue-pro-download-2340.shtml

Mvh Chris

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 17-10-09 21:49

Både og... det koster $$
Her er link til deres side
http://www.objectrescue.com/products/filerescuepro/

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 17-10-09 22:19

Hej Klaudi.

Det var blot det, at du selv nævnte FileRescue Pro . Jeg nåede ikke at se dine links til gratisprogrammerne, da vi skrev samtidig .

Kommentar
Fra : transor

Dato : 18-10-09 10:41

Man kan ikke køre de programmer på en usb tilsluttet disk, som man ikke kan komme i kontakt med.

Det nemmeste og billigste er formentlig at købe en anden disk.

ellers skal du finde en nørd ven som tager salve disken ud og tilslutter den på en anden måde,Derefter kan den genoprettes.

Kommentar
Fra : cirkeline

Dato : 18-10-09 11:32

har prøvet programmerne men uden held kan ikke se drevet som TRANSOR skriver

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 18-10-09 11:42

Ikke desto mindre virkede det på min med FileRescue Pro, så hvis det heller ikke virker,
så er HD jo nok helt kaput, ud med den, køb en ny!

Kommentar
Fra : nielsjs

Dato : 18-10-09 17:22

inden du smider den ud var det rart at vide om den kører når du slutter den til.
Finder xp og vista den men kan bare ikke læse den, for så er det "nok bare" en ny formatering og starte forfra
> et forsøg værd ihvertfald

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 18-10-09 20:36

Husk nu ALTID at bruge "Sikker fjernelse af hardware" .

Kommentar
Fra : nielsjs

Dato : 19-10-09 18:29

det kan være at hele filsystemet er ødelagt så der skal oprettes en hel ny partion- hvilket jo gøres i computteradministration

kun et forslag

Accepteret svar
Fra : heller22

Modtaget 400 point
Dato : 08-11-09 00:33

God meget, meget sen aften Jens.

Jeg er godt nok nysgerrig efter at vide, om du har fået startet den externe HD igen, eller om den var "kaput", som jeg skrev i mit første indlæg?

Mvh

Kommentar
Fra : cirkeline

Dato : 10-11-09 16:35

gjorde en masse forsøg uden held havde den lånt ud til 2 it folk som heller ikke kunne komme i forbindelse med den medmindre at de måtte åbne den og ta hd. ud af kassen men der var garanti på hd,en
afleverede den i butikken og fik mine penge retur
mvh jens

Godkendelse af svar
Fra : cirkeline

Dato : 10-11-09 16:36

Tak for svaret heller22.

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 10-11-09 21:57

God aften Jens.

Selv tak. Og helt godt, at der var garanti på den HD. Og så behøver jeg vel IKKE at skrive: Husk sikker fjernelse af osv .

Mange hilsner fra

Chris