/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Andet multimedie / Spørgsmål
10  miritdk 2644
DVB tuner
Fra : FrejaFlop
Vist : 539 gange
50 point
Dato : 17-10-09 19:37

hej - jeg har TV antenne højt på huset og med åbne marker omkring huset, så der er god antenneforbindelse. Jeg har nyere fladskærmstv og har været nødt til at købe en DVB-tuner med Mpeg4. Den har jeg haft en måneds tid og mit tv virker fint, så jeg føler jeg er parat til 1. nov. Men men men - nu er der begyndt at være dårligt signal af og til på tv'et - der kommer lissom små firkanter på skærmen og lyden hakker. Det er kun nogle aftener. Både i godt og dårligt vejr. Er det min nye tuner som ikke er optimal eller er der andre forklaringer ? (har tjekket diverse stik og antennen m.m.)

Kommentar
Fra : refi

Dato : 17-10-09 20:02

Citat
Er det min nye tuner som ikke er optimal

Det er der ret stor sandsynlighed for

Men det kan også være din antenne der skal "finjusteres" - da den er retningsbestemt.....

PS...

Du har vel husket at fjerne evt. antenneforstærker

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 17-10-09 20:03

Det kan være nødvendigt med en antenne forstærker, hvis ledningen er lang, eller du har mange fordeler dåser.

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 17-10-09 20:04

Refi, sandsynligheden for at der er noget galt med tuneren er meget lille.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 17-10-09 20:08

Citat
Refi, sandsynligheden for at der er noget galt med tuneren er meget lille.

Der er så mange billigprodukter på markedet i øjeblikket - de strejker nemt når de bliver for varme.... (og ikke kan holde frekvensen)

Kommentar
Fra : lham

Dato : 18-10-09 06:31

Meterologiske forhold spiller en stor rolle. Husk at antennen er rigtig polariseret ( vender vandret/lodret)

Accepteret svar
Fra : alka

Modtaget 50 point
Dato : 18-10-09 09:14

FrejaFlop, du kan evt. kontakte:

TELESTYRELSEN
STØJTJENESTEN
TLF.: 3545 0045
Hverdage KL.8:30-16:00
Fredage KL.8:30-15:30
Efter kl.16 tlf.svarer

De vejleder dig gratis og kommer evt. også ud til dig gratis og måler dine modtagerforhold, og vejleder dig efterfølgende, så får du klar besked på, om det er noget ved dit anlæg/antenne/digiboks -eller det er modtagersignalet der er for svagt! Bedre kan det da ikke være for dig!

Kommentar
Fra : LNM

Dato : 18-10-09 09:42

Det må være antenne indstillingen

Har i enkelte tilfælde også haft disse problemer (dog kun på DR1)
Har tv med indbygget tuner, og bruger den gl. Tv 2 antenne, sat op indvendig på loftet.

Godkendelse af svar
Fra : FrejaFlop

Dato : 30-10-09 23:10

Tak for svaret alka.

Kommentar
Fra : alka

Dato : 01-11-09 16:00

Selv tak FrejaFlop