/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Andet multimedie / Spørgsmål
10  miritdk 2644
NYt TV-signal og gl.video
Fra : kipumi
Vist : 988 gange
100 point
Dato : 17-10-09 17:04

Jeg læser i avisen i dag følgende: "Du skal sikre dig at din dvd-eller videooptager har en mpeg4-boks tilknyttet, ellers kan du ikke optage programmer fra de 9 kanaler og se en anden kanal samtidig" -
Jeg har tænkt mig at skifte mit ældgamle-Tv ud med et med indbygget mpeg4-boks. Jeg har ikke dvd men en gammel video - den har indbygget mpeg2-boks. Spørgsmålet er så, hvordan arbejder det med 2 sammen med det med 4?? Altså kan jeg beholde videon med 2-boksen og se de nye Tv-kanaler i mit nye TV og også optage samtidig, eller skal jeg 1) enten have en dvd/el. video med 4-boks eller 2) en boks til at slutte til min video. Så er det efterhånden noget dyrt at droppe kabelTV .
Jeg har forstået at jeg skal have en boks, hvis jeg beholder mit TV, men 2 bokse ??(også til min video) ????

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 110 point
Dato : 17-10-09 17:59

Du kan beholde ALT dit gamle udstyr....

Du kan optage på dit gamle udstyr - men ikke se noget andet samtidig...

ALTSÅ - EEN tuner til hvert apparat - eller ALLE viser det samme....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 17-10-09 18:01

Det skyldes at det er den "nye" tuner du fremover skifter kanal på.....

Derfor kan du kun køre med en kanal ad gangen....

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 17-10-09 18:35

Hvert apparat skal bruge sin egen tuner MPEG 2 ind til år 2012 og derefter skal der bruges MPEG 4
MPEG 4 virker også fra nu.

En harddiskoptager med to tunere MPEG 4 koster i dag ca. 2400 kr. uden noget abbonnement.
(den ene tuner kan styre dit gamle TV via HDMI eller scart stik)

En enkel tuner MPEG 4 koster ca. 500 kr. uden abbonnement.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 18-10-09 10:45

Hej Eyvind

Hvor fås den harddisk optager med to Mp4 tunere?
Hvad hedder den?

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 18-10-09 16:29

Sagem hedder den vi har købt (uden boxer abb.) - og den kan købes hos elgiganten.
http://www.elgiganten.dk/product/radio-tv/dvb-t-c-bokse/DTR94160HDB/sagem-digital-modtager

Men vi har konstateret at der skal være ca. 5 min mellem start 1 og 2 når der optage to kanaler samtidig.

Den ene kanal kan styre et ældre TV, men vi har også ofret et nyt af de flade med MPEG 4 .

Godkendelse af svar
Fra : kipumi

Dato : 19-10-09 22:44

Tak for svaret refi.