/ Forside/ Interesser / Fritid / Jagt / Spørgsmål
10  TheRealDe.. 4815
Må jægere være dogne?
Fra : bb1
Vist : 884 gange
100 point
Dato : 17-10-09 08:09

Du har været på jagt langt hjemme fra, kommer derfor meget sent hjem, du ønsker af hensyn til resten af familien at vente til om morgenen med at tømme bilen. Så du sætter bilen i carporten og kontrollere at den er aflåst. Næste morgen når du vågner opdager du at bilen er stjålet!

Får det nogen konsekvenser for dig i forhold til politiet eller forsikringsselskaberne??

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 17-10-09 08:28

hvis dit våben ligger i bilen får det konsekvenser. det skal opbevares i dit våbenskab. en bil er ikke et sikkert sted at opbevare det.
og det er ikke et spørgsmål om dovenskab. det er et spørgsmål om uansvarlighed.
hvis du kan finde på at lade dit våben ligge i bilen på den måde, er det et spørgsmål om, hvorvidt du overhovedet er voksen nok til at være jæger.

Kommentar
Fra : Provsten1

Dato : 17-10-09 09:25

Til Bent Ballegaard

Hvad betyder "dogne" ????

Dernæst - hvorfor spørger du om noget du i forvejen kender svaret på ? Er det for at komme i snak med nye debatører eller kender du virkelig ikke svaret ? Hvis det er det første så ok - hvis det er det andet, burde man konfiskere dine våben, så er du ikke voksen nok til at besidde, bære og anvende dem !

Med venlig hilsen
Provsten1

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 17-10-09 10:43

Citat
du ønsker af hensyn til resten af familien at vente til om morgenen med at tømme bilen

Samtidigt med man står ud af bilen, tager man lige sit våben med ud - OG SÅ lukker man bildøren med et ordentligt, SLAM.... Det er mere for at konen kan høre man er kommet hjem. Så kan hun roligt og uden spekulationer, lægge sig til at sove.
Resten af udstyret, såsom gummislasker, jakke, vildtgalger, hue, halstørklæde, forlorne tænder, høreapparater, stok, tomme sodavandsflasker, termokande, madpapir, div. kapsler, osv...osv...
kan man da hente næste morgen/formiddag når man har fået øjne.

Øøøhhhhh, jeg glemte lige at nævne; Husk også at lukke hunden ud.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 17-10-09 11:44

Hvad med den gamle elgtyr på tagbagagebæreren, hvis den vågner kan den jo ødelægge en del haver i kvarteret.

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 17-10-09 12:19

Ja og hvad med blot en lommekniv med en blad længde over 7 cm. Til provsten det drejer sig ikke om min person, så fortsætter du med personfnidder og gætterier omkring min person,bliver du udelukket...

Problemet er der og det bliver værre og værre- hvornår er man på vej til og fra jagt og hvorlænge må en aflåst bil stå med våben i- Det er kun nogle af spørgsmålene....

Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 17-10-09 13:13

Det får ingen konsekvenser. Jeg tror det var en fasan der gjorde det!

Skål du gamle - lad os drikke en Jägermeister!!!

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 17-10-09 13:28

Det sidste er da nemt at svare på:
1. Man er på vej til jagt når man går ud af husets dør med med "røret" og til man er fremme på jagten. og man er på tilbagevejen fra man forlader jagten og til man går ind af døren igen.
2. En bil må aldrig stå (hverken låst eller ulåst) med et våben og slet ikke uden opsyn.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 17-10-09 14:14

Provsten1

Nu spørger du vist selv,om noget du godt ved.Selv en analfabet ville ku`gætte sig til ordets betydning,i denne sammenhæng:
Citat
Hvad betyder "dogne" ????

Godt du ikke er "provst" i min menighed og skal "forkynde ordet".

Nu er "provst",jo nok ikke dit erhverv.

Mosebaek.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 17-10-09 15:27

Den med kniven kan du glemme alt om hvis bilen står på DIN GRUND...

Du må opbevare alle de knive du lyster i din bil sålænge den står PÅ DIN GRUND....

De gælder også dine køkkenskuffer og dit udhus

Skydevåben skal jo opbevaret i et dertil godkendt skab - og det er din bil jo ikke

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 17-10-09 15:33

Citat
Ja og hvad med blot en lommekniv med en blad længde over 7 cm

Den glemmer vi nunte. Jeg har altid kniven siddende i i min livrem - på højre side, således at jeg lynhurtigt kan trække kniven i tilfælde af........

Kommentar
Fra : brorteil

Dato : 17-10-09 18:16

de fleste jægere er dogne, de kan ikke stave.

Kommentar
Fra : Provsten1

Dato : 17-10-09 18:35

Til Bent Ballegaard.

Hvorfor svarer du ikke på hvad ordet "dogne" betyder - vil det virkeligt sige, at du ikke ved hvad du skriver ? Ikke nogen stor overraskelse !
Så black-list du også mig - som en anden har sagt, er det en stor ære !!

Til Mosebaek vil jeg kun konstatere, at han ikke er noget analfabet med den viden han her giver udtryk for !

Med venlig hilsen
Provsten1

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 17-10-09 19:39

Kommentar
Fra : refi

Dato : 17-10-09 15:27

--------------------------------------------------------------------------------
Den med kniven kan du glemme alt om hvis bilen står på DIN GRUND...

Du må opbevare alle de knive du lyster i din bil sålænge den står PÅ DIN GRUND....

De gælder også dine køkkenskuffer og dit udhus

Skydevåben skal jo opbevaret i et dertil godkendt skab - og det er din bil jo ikke

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Derfor lød spørgsmålet også på, at bilen blev stjålet.

Våben skal opbevares i et godkendt skab - skal skabet så følge med på jagt?

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 17-10-09 19:45

dabj Vil det sige: at du ikke længere kan tage morgenbrød med på jagt eller tanke benzin hvis du køre allene

Der er slet ikke klare regler på dette område og det bliver værre inu

Hvad hvis bilen bliver stjålet imedes du er inde og hente morgenbrød?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 17-10-09 19:46

Citat
Derfor lød spørgsmålet også på, at bilen blev stjålet.

Det er da ikke dit problem Tyven må jo undersøge bilen inden han stjæler den - eller ryger der 7 dage oveni straffen

Citat
Våben skal opbevares i et godkendt skab - skal skabet så følge med på jagt?

Nu behøver du ikke gøre dig dummere end nødvændigt

Men tag det da med for en sikkerheds skyld

Kommentar
Fra : refi

Dato : 17-10-09 19:51

Citat
Vil det sige: at du ikke længere kan tage morgenbrød med på jagt eller tanke benzin hvis du køre allene

Næh - du skal bare besøge bageren INDEN du lægger våbnet i bilen...

Citat
Hvad hvis bilen bliver stjålet imedes du er inde og hente morgenbrød?

Så har du ingen bil....

Men kan så løbe hjem og hente dit våben til "jagten"

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 17-10-09 20:30

Køb dog et par horn hos bageren for at bevise at Du har været på bukkejagt

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 17-10-09 21:05

Ja, ja, der var andre end Jer der ikke ville tage dette her spørgsmål seriøst og det kostede.......

Derfor rejser jeg det - så ikke andre kommer i uføre Men OK vil I ikke tage det seriøst så for min skyld ingen alarm.......

Kommentar
Fra : refi

Dato : 17-10-09 21:17

VI er sandelig seriøse

Det meste DU er i tvivl om er logik for de fleste danskere

Kommentar
Fra : Provsten1

Dato : 18-10-09 08:43

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 17-10-09 21:05

--------------------------------------------------------------------------------
Ja, ja, der var andre end Jer der ikke ville tage dette her spørgsmål seriøst og det kostede.......

Derfor rejser jeg det - så ikke andre kommer i uføre Men OK vil I ikke tage det seriøst så for min skyld ingen alarm.......
----------------------------

Ingen fornuftige mennesker kan da tage dig seriøs !!

Hilsen
Provsten1

Kommentar
Fra : Provsten1

Dato : 18-10-09 08:50

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 17-10-09 19:34

--------------------------------------------------------------------------------
Kommentar
Fra : Provsten1

Dato : 17-10-09 18:44

--------------------------------------------------------------------------------
Til Bent Ballegaard.

Hvis det er sidste udkald for agerhønen, er det naturligvis beklageligt - men mon ikke de vildtlevende fugle er godt tilfredse, i stedet for dine kassehøns - det er et forfærdeligt svineri der foregår med "jagt" på de stakkels fugle!! Og du tager ovenikøbet penge for det - skam dig.

Hilsen
Provsten1

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Et tydeligt bevis på personfnidder,som jeg ikke vil finde mig i !!!

INGEN har nogen sinde påvidst, at jeg har eller forretager mig noget ulovligt vedr. udsætning og opdræt - så må jeg være fri !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
--------------------------------------------------------------
Bent Ballegaard

Der er måske noget om rigtigheden i ovennævnte, siden du sådan "tager på vej" ?

Hilsen
Provsten1

PS Påvist staves uden d !! Foretager er kun med ét r

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 18-10-09 11:25

Citat
dabj Vil det sige: at du ikke længere kan tage morgenbrød med på jagt eller tanke benzin hvis du køre allene

Rent faktisk----JA

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 18-10-09 11:31

Ps. altså med hensyn til bageren, da du jo så forlader bilen, den med tanken slipper du nok for tiltale på

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 18-10-09 11:41

Da de fleste tankstationer har morgenbrød (og Gammel Dansk) kan man jo nøjes med et sted at besøge.
Ellers træn hunden til at løbe ind i butikken

Kommentar
Fra : refi

Dato : 18-10-09 11:51

Basis for nye ideer....

Drive-inn bagere til bevæbnede personer

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 19-10-09 07:49

God morgen!!
Inden det hele bliver til pjat og ord leg:

Der var en ansat hos politiet og en forsikrings mand med på jagten i går, det vidste jeg og derfor spørgsmålet, som jeg håber I kan huske…

Deres svar var: Hvis våben, kniv og andet jagtudstyr ligger synligt udefra, så er det den skærpede våbenlov der gælder!
Forsikringsmæssigt ville der hvis der blev domfældet ikke blive udbetalt en krone.

Hvis kniven var i aflåst handskerum og våbnet i aflåst bagagerum vil der muligvis kun blive tale om en bøde. Forsikringsmanden: Ville i dette tilfælde betale.

Hvis nogen skulle være i tvivl om ovennævnte, så kan i henvende Jer til Dansk Land og strandjagt forenings formand. Han har personligt haft sådan en sag helt inde på livet…

Kommentar
Fra : webgun

Dato : 20-10-09 01:09

Hvad fanden er det for et spasserspørgsmål. ??????????? Hvis du har jagttegn ved du sku da at det under ingen omstændigheder er lovligt. hvad er ideen så lige med spørgsmålet??????

Kommentar
Fra : webgun

Dato : 20-10-09 01:21

Efter at have læst sidste indlæg fra bb1 trækker jeg ovennævnte kritik af spørgsmålet tilbage.Delvis.
Hvis man efterlader sin bil med våben i, kan der efter min overbevisning, og hvad jeg syntes rimeligt indenfor lovgivningen, kun gives "dispentation" såfremt at bilen har været parkeret uden for bageren i få minutter, eller hos en kammi, som bo på lars tyndskid.

Kommentar
Fra : webgun

Dato : 21-10-09 22:55

Nåee, så blev der ro

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 22-10-09 00:03

Ja, for det er måske nu gået op for nogle,at vi jægere er nød til at passe meget bedre på end tidligere. Den gang da et jagttegn eller våbentilladelse var nok. Fremvidste man det, så var alt OK
Sådan er det altså ikke mere. I dag er man helt og holden overladt til de politifolks skøn, som stopper en. Det er nu lige pludselig jægeren selv, der har bevisførelsen - den tanke huer mig ikke, derfor spørgsmålet.

I dag var jeg hos politiet for at få en startpistol indskrevet i mit våbenpas, så jeg på den måde kunne få den med til prøver i Tyskland eller Sverige. Det kunne ikke lade sig gøre, så på den baggrund er det fortsat nødvendigt at told deklarerer.
Hvad er så EU våbenpasset værd?
Man kan kun passere grænserne når toldstederne har åben.....

Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 22-10-09 07:58

Jeg har lige skudt en flamingo - hvordan skal sådan en fætter tilberedes?

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 22-10-09 11:36

Spørg en flamingo dancer....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 22-10-09 11:41

Citat
Jeg har lige skudt en flamingo - hvordan skal sådan en fætter tilberedes?

Den skal afleveres på kommunekemi

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 22-10-09 12:00

En flamingo er lyserød, og dermed kødet også, så den skal ikke tilberedes.

Bare spørg krokodillerne

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 22-10-09 14:52

LuffeA Det er ikke alle der kan li` røde bøffer slet ikke salmonelle Ella......

Kommentar
Fra : ans

Dato : 24-10-09 13:09

At bruge tid på bb1's spørgsmål

DET ER SPILD AF TID, HAN ANNULLERER JO ALLIGEVEL SINE SPØRGSMÅL

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 24-10-09 21:04

ans selvfølgelig gør jeg det når ingen svarer på det der bliver spurgt om incl. dig selv......

Annuller spørgsmålet
Fra : bb1

Dato : 08-12-09 10:06

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål

De fleste ville hellere personfnidre og diskutere forkerte ord end debatere emnet.

Se nu at komme i jule stemning ellers får i fingeren af min afrikanske ven: http://bb-jagt.dk/images/min_mening.jpg