/ Forside/ Interesser / Helbred / Andet helbred / Spørgsmål
10  transor 1971
Sprit og støttestrømper.
Fra : vedikkealt
Vist : 1295 gange
100 point
Dato : 16-10-09 20:31

Er der nogen her der ved noget om den kombination.

En nær bekendt er blevet anbefalet at bruge støtte strømpe, og da butikken åbenbart ikke kan tage de rigtige mål, eller måske slet ikke har forstand på det de laver, så sker der det at strømpen skrider ned, og butikkens svar er, at de bare skal sprittes af, på den øverste "holdekant".

Og så har butikken bestilt endnu en ny strømpe...

Er der nogle her der har en bedre løsning...?

Hilsen fra vedikkealt

Accepteret svar
Fra : LuffeA

Modtaget 110 point
Dato : 16-10-09 20:50

Hvad har Du nu rodet Dig ind i ?

Jeg går stærkt ud fra at støttestrømper har den samme type bort som selvsiddende nylonstrømper.
Den har en slags gummibelægning invendig der virker klæbrig, men ikke er det, funktionen er at den ikke skal glide på hud eller hår, hvis damen altså er langhåret på benene

Er belægningen fedtet af creme eller lignende glider den af og skal blot renses af som Du har fået beskrevet.

Kommentar
Fra : malmin

Dato : 16-10-09 20:51

Bare et godt råd: Måske har butikken lavet en fejl, og støttestrømper er ikke billige - derfor synes jeg du skulle prøve at søge lidt rundt på www.forbrug.dk som har afgjort mange sager. Du kan også ringe til forbrug(forbrugerrådet) tlf 70131330 og de er utrolige villige til at hjælpe med at finde ud af om butikken har lavet fejl, eller strømpen "bare skal sprittes af". Det er muligt at det er en løsning, men jeg kender flere der bruger støtte strømper, og jeg har ALDRIG hørt at nogen skal spritte den øverste kant, derimod ved jeg at flere har fået lavet deres strømper om fordi de ikke ville blive hvor de skulle!!!!
Hilsen malmin

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 16-10-09 20:52

Luffe har ret, det virker som selvsiddende strømper.

Hvis damen har problemer med at de glider ned, så kan en hofteholder løse problemet.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 16-10-09 22:13

Støttestrømper som glider ned støtter ikke, hvor svært kan det være

Kommentar
Fra : vedikkealt

Dato : 16-10-09 22:17

LuffeA....JA...det må du nok spørge om...

Men ifølge velindformerede kilder har damen ikke lange hår på lige "DEN"... del af kroppen...

Der er givet kummunal støtte til strømperne = læs gratis...så butikken må vel bare blive ved til det virker / passer.

Hofteholder har været prøvet men "hængslerne" er ikke store nok til at kanten på støtte strømpen kan sidde ordentligt fast.

Iøvrigt vil det vel også komme til at virke som at gå med et flere kilo tung lod om hoften.

Kommentar
Fra : vedikkealt

Dato : 16-10-09 22:21

# o.v.n.

Lige præcis...og så "vulker" de omkring knæet, som er det oprindelige problem, og frembringer større smerten, end hvis damen gik uden støttestrømpe.

En halvbenet støtte strømpe har været prøvet, men så flytter de daglige hævelser blot ud for begge ender af støtte strømpen...

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 16-10-09 22:28

Jeg har ikke prøvet støttestrømper som gik over knæet, men dem som jeg gik med en tid var så stramme at de med garanti ikke gled nogen steder, de blev udleveret af sygehuset, pointen er at sådanne strømper skal være meget stramme, når de ikke er på så er de under en trediedel så store som almindelige strømper

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 17-10-09 03:53

Citat
Iøvrigt vil det vel også komme til at virke som at gå med et flere kilo tung lod om hoften.

Tror jeg ikke, i så fald ville strømperne være virkelig slatne foroven og uden virkning der.

Hvad med nogle knappenåle ind i huden ?

Kommentar
Fra : Krummen

Dato : 17-10-09 11:31

Hold da op en viden du har om støtte og selvsiddende Luffe LOOL Tror sgu de selvsiddende nyloner klær dig. Hwa sir konen???

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 17-10-09 11:41

Næh, jeg har kun erfaring i at trække de selvsiddende sorte af

Kommentar
Fra : Krummen

Dato : 17-10-09 12:21

Det er godt med dig Luffebasse...Barber dog dine ben for hel....så du kan blive lidt lækker og de selvsiddende ikke hænger i de lange sorte hår LOOOL

Off topic..den opskrift fra forleden med gorgonzola, testede en af mine venner af i går aftes, med ristet (stegt) kyllingebryst til. Det blev kanon sagde han og må jo siges at være billigt og sundt kød, som kompenserer lidt for den fede og dyre sugo....

Og i aften står den på æbleflæsk uhmmmm smask smask

Sorry vedikkealt for mit udenomssnak og madævl....

Kommentar
Fra : Krummen

Dato : 17-10-09 12:31

Skulle engang på dramhus og ha et par øl med en rigtig sød og flot pige. Hun havde gjort sig ganske pænt i stand og var monteret med et par selsiddende. På en eller anden måde fik hun knaldet sin støvle ind i strømpen på det ene ben, og der løb bare en maske på bredde med Amazonfloden. Hun var den type som ikke ville vise sig nogen steder i den tilstand, så vi måtte ind i Fakta og købe et par sorte strømpebukser (de havde ikke selvsiddende) og derefter låne et toilet på et pizzaria for at skifte. Det nye sæt strømpervar knap så sexede som de selvsiddende og gik nærmest op til barmen da hun trak dem på. LOOOOL Jeg turde ikke grine dengang, men jeg var ved at flække indvendig

Det var lige før dagen var gået i vasken (hun var /er meget nærtagende og pertentlig med sit udseende), men et par øl og en sidevogn på dramhuset, så gik det alligevel og dagen var reddet

Hvem ka'...Fakta ka'

Kommentar
Fra : vedikkealt

Dato : 17-10-09 21:38

# Krummen...

Og så håber jeg dælme du har fået noget ordentligt æbleflæsk, for det hundeæde af æbleflæsk de har i de fleste supermarkeder, de er jo bare bacon terninger der hverken er kogt eller stegt, og så noget æblegrød af ukendt oprindelse...

Og Krummen...nu du er startet tager vi lige en mere....

For en del år siden da jeg boede på Amager skulle jeg på en date, og snakken faldt hutigt på noget med nål og tråd, stikkesting, korssting m.v., da jeg er en mand der kan både sy - strikke og hækle o.s.v. Hun fortalte så at hun ville købe en symaskine, og da jeg ved noget om det kunne vi lige køre forbi Holmbladsgade, og kigge vinduer...

Så godt så langt....

Da vi så kom ind i bilen igen, spredte der sig hurtigt en stank der IKKE kom fra hendes parfume....

Jeg havde på vej tilbage til bilen trådt i en stor hundelort...

Godkendelse af svar
Fra : vedikkealt

Dato : 22-11-09 09:54

Tak for svaret LuffeA.

Butikken er nu i gang med par nr. 3...

Og leveringstiden er jo øst Europa, så hvis de kommer inden jul, så er vi nok heldige..

Bedste hilsner fra vedikkealt