/ Forside/ Karriere / Offentlige / Andet offentlige / Spørgsmål
10  jakjoe 697
Hvad skal man mene i valget?
Fra : plimgøj
Vist : 834 gange
200 point
Dato : 16-10-09 16:35

Hej

Nu er der jo snart valg til kommuner og regioner.

Hvad mener du er det vigtigste i forbindelse med at skulle sætte krydset i november og er der nogen ting, som ikke har været en tur i medierne, som jeg og familie + venner burde tænke på, før vi stemmer?

Godt valg

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 16-10-09 16:40

At vi kan stemme på nogle ærlige politikere.

Kommentar
Fra : Kbh-N

Dato : 16-10-09 16:44

Ja det skal vi!

Og her kan man finde hvem man harmonerer mest med ...

Se hvem der stiller op til valget i din kommune.
Svar på 15 spørgsmål og se, hvem du er mest enig med:

http://www.dr.dk/Nyheder/Politik/index.htm

Ved ikke lige hvilket emne, som ikke har været nævnt i valgkampen.

Khh-N

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 16-10-09 16:46

- bare så mange som muligt holder krydset væk fra DF, kan det ikke gå helt galt...

Kommentar
Fra : skytten49

Dato : 16-10-09 16:56

Når folk stemmer for lavere skat, skal de så ikke bagefter brokke sig over, at skoler, institutioner, ældrepleje og hospitaler bliver sparet ihjel. det koster penge at have et velfungerende samfund.

Kommentar
Fra : Zepto

Dato : 16-10-09 17:23

Det har du helt ret i

Kommentar
Fra : vvdriver

Dato : 16-10-09 18:27

Citat
Fra : Eyvind

Citat
At vi kan stemme på nogle ærlige politikere.

Hvor findes de
Hvis de findes?.
vvdriver

Kommentar
Fra : achtonfem

Dato : 16-10-09 18:29

Citat
Når folk stemmer for lavere skat, skal de så ikke bagefter brokke sig over, at skoler, institutioner, ældrepleje og hospitaler bliver sparet ihjel. det koster penge at have et velfungerende samfund.
- meget enig, men hvorfor betale overpris ???

Jeg syntes det er en gang forbandet sludder og typisk skræmmekampagne at at skal skatterne lempes så skal det koste på velfærden. Endvidere kan det jo forestilles at en sænkelse af skatten vil betyde flere penge i sidste ende, jeg er klar over at der så vil være en del, som ikke betaler ret meget i forvejen, som vil få ondt i r.... over at de ikke kan få de samme skattelettelser som dem yder mere til statskassen, men det er vel også det mest rimelige.

Kommentar
Fra : pve

Dato : 16-10-09 18:43

Citat
Når folk stemmer for lavere skat, skal de så ikke bagefter brokke sig over, at skoler, institutioner, ældrepleje og hospitaler bliver sparet ihjel. det koster penge at have et velfungerende samfund.
- øhh troede det var bestemt af regeringen hvorvidt skattestoppet skulle bevares eller ej ? og er iøvrigt på ingen måde enig, det er noget den røde fløj siger for at samle stemmer og ikke andet.

Personligt stemmer jeg efter hvad de enkelte partier HAR udrettet i min kommune og så sætter jeg mig ind i hvad de vil (påstår !!) de vil udrette fremover. I den kommune jeg bor i har man udskiftet gadebelysningen på borgernes egen regning. og jeg har allerede undersøgt hvem der stod bag dette og hvem der var imod - dette og især børn og unge forhold vægter tungt i min beslutning.

Jeg tror ikke jeg stemmer det samme til kommunal- og folketingsvalg, da jeg ikke mener det kan sammenlignes.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 16-10-09 18:48

Hvad skal man mene i valget? >>>>>>>>>>>>>>At vi kan stemme på nogle ærlige politikere.
Det mener jeg bare er det vigtigste - men hvor de er henne, aner jeg ikke.

Accepteret svar
Fra : wibbi

Modtaget 200 point
Dato : 16-10-09 23:46

I mine øjne er det bedøvende hvor mange penge der er til udbetaling hver måned - ALTSÅ HVIS: jeg er sikker på at få dækket mine behov, altså de menneskelige behov såsom omsorgsfuld og kvalificeret pasning af børn, syge og gamle. Menneskelig og respektabel behandling af mig og mine - og selvfølgelig bør mine medborgere have samme rettigheder - om de er kendte/ukendte, hvide/brune eller ternede i hovedet!
Vi lever - ja man skulle ikke tro det - i et af verdens rigeste lande, selv om man skulle tro vi var et uland på fallittens rand med stadige nedskæringer på alle de områder hvor det handler om mennesker.
Jeg vil med glæde betale mere i skat hvis det vil betyde kraftge forbedringer inden for det offentlige område. Men det kræver at pengene ikke bruges til at give skattelettelser til de som i forvejen har så rigeligt.

Kommentar
Fra : alka

Dato : 17-10-09 09:31

Den økonomiske del af det politiske liv, er alene et spørgsmål om prioitering i forhold til den pågældende politikers holdninger - og så er der lige partipolitiken!

Godkendelse af svar
Fra : plimgøj

Dato : 06-01-10 20:54

Tak for svaret wibbi. Ku lige se, at jeg ikke havde fået afsluttet spørgsmålet... Bedre sent end aldrig

Kommentar
Fra : wibbi

Dato : 06-01-10 22:50

tak skal du have