/ Forside/ Interesser / Fritid / Andet fritid / Spørgsmål
10  Klaudi 3672
Politiet!!
Fra : Laika_pigen
Vist : 840 gange
92 point
Dato : 15-10-09 22:51

Hejsa Kandu'er.

Ja jeg sætter den her under da jeg ikke lige kan finde andet sted jeg pt kan sætte mit spørgsmål!

Vi har faktisk siden vi flyttede ind i vores lejet lejlighed haft poblemer med vores underbo.

Sagen kort: Hun har klaget tilrige gange over os, og vores hund. Men lige lidt har det hjulpet hende. Vi har været til samtale ved de "øverste" i boligforeningen og fået medhold i det IKKE er os som har fejlene!

Nu har vi så her til aften haft besøg af Politiet som siger de har fået en anmeldelse om husspekelelser fra VORES lejlighed!?!?!?!

Vi har en lille pige på 10½måned som LÅ og sov da de bankede på døren.

Det eneste som har været fra vores lejlighed er vores datter som kravler rundt på gulvet og leger med hendes legetøj.....

Kan jeg på nogen måde få at vide ved Politiet HVEM som har indgivet anmeldelsen??????

Eller må de ikke oplyse det?

Hilsen en rimelig rystet Laika_Pige som ikke længere har en lille pige som sover!

Accepteret svar
Fra : Nordsted1

Modtaget 102 point
Dato : 15-10-09 23:01

Fy for fanden da en oplevelse

Jeg tror ikke politiet vil oplyse hvem anmelderen er, men i er jo egentlig heller ikke i tvivl??

Er det kun jer det går ud over, eller er alle i opgangen plaget af jeres underbo??

Henvend jer til boligkontoret igen, evt. med noget papir fra politiet, for de må da have skrevet en rapport, som i kan få en kopi af

Det er meget svært at få hældt en lejer ud, men det kan da være de i forvejen er godt og grundigt trætte af hende/ham, og nu har fået nok

Håber det bedste for jer...........alternativt må i flytte igen, selv om det er uretfærdigt

Kommentar
Fra : Laika_pigen

Dato : 15-10-09 23:16

Citat
Er det kun jer det går ud over, eller er alle i opgangen plaget af jeres underbo??

Lad mig sige det sådan det er KUN vores lejlighed som det er galt med!

Vi har haft kontakt med 2 andre som har boet i vores lejlighed og de har også haft poblemer med hende.
Et år til Karneval havde vi altandøren til at stå åben. Vi hører Smokie på en lille cd afspiller fra Biltema, ja det er begrænset hvor højt man kan skruge op for den uden det kommer til at lyde forfærdeligt! Det stod hun nede i sin have og råbte og skreg af mig over. Og tilmed kaldte mig for en TØS!
Hun har klaget over jeg vander mine blomster i altankassen for så drypper vandet ned i hendes have/på hendes blomster! Hun har klaget over vi har tørret fødder af i hendes døremåtte. HALLO der er 3 andre lejemål over hende foruden os også!! Kunne det tænkes det måske var dem?!

Jeg har det bare sådan jeg vil IKKE flytte pga hende. For hun skal ikke "vinde", da de andre er flyttet da de ikke har gidet døjet med hende! Men jeg vil ikke opgive!

Jeg er nu af den overbevisning at hun MÅSKE prøver sætte os i dærligt lys ved politiet ved at klage over husspektakel/slåkamp i lejligheden da vi jo har en lille pige!

HUN ER JO FULDSTÆNDIG STÅET AF!!!

ØV hvor er jeg bare så GAL!!!

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 15-10-09 23:25

Du er da også uheldig. Min ens søn var ude for det samme, men lidt andre omstændigheder. Han boede i lejlighed med kone og 2 døtre da deres ældre underbo dør. De får nye underboer, et midaldrende par som havde solgt deres hus.
Problemer allerede den første uge, konen i underlejligheden begyndte at sende breve til dem. Opsøge dem, råbe efter dem. Min søn og svigerdatter valgte at flytte. Men de tålte underboens chikanerier i næsten et år inden de fik en anden bolig.

Kommentar
Fra : Laika_pigen

Dato : 15-10-09 23:30

Det er jo fuldstændig vandvittigt!

Vi har boet her siden Marts2007...

Et er jeg ihvertfald kommet frem til.

Jeg ringer til Politiet imorgen og det samme med vores boligselskab. For det her vil jeg ikke finde mig i!

Ender vel med hun kontakter kommunen eller børneværnet fordi min datter græder engang imellem. (hun er begyndt at vil gå, så får lidt knubs i ny og næ)

Grrrr.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 15-10-09 23:45

Altså nogle mennesker.....

Jeg har en underbo der har trænet med saxofon i 4 år, han lærer een ny tone hver måned og kan ikke spille en melodi endnu.
Det er hørbart, men han spiller kun ½-1 time om dagen og aldrig for åbne vinduer.

Der skal sgu meget mere til før jeg vil sige noget.

Kommentar
Fra : Kbh-N

Dato : 16-10-09 04:45

Hvis det er en stor bebyggelse er der måske en boligrådgiver tilknyttet, som I kan spørge til råds.

Et andet forslag er at kontakte Lejernes Landsorganisation:

http://www.lejerneslo.dk/

De går gerne ind og hjælper, også selv om man ikke er medlem.
Det har vi selv prøvet, og meldte os ind, efter de ydede en rigtig god hjælp.

Når man bor i lejlighed/hus, hvor der er naboer, så må man være indstillet på en smule "støj" og andet fra sine naboer.

Det må jeres underbo også.

Alternativet er at bo et sted, hvor der ingen naboer/underboer/overboer er.

Hvis man er så "sart" som jeres underbo åbenbart er.

I kan vel også tale med andre i opgangen, om de syntes I "larmer" ud over det "normale".

Held og lykke med at få ringet til politiet og boligselskabet.

Håber det går i orden igen.

Kbh-N

Kommentar
Fra : alka

Dato : 16-10-09 10:02

Hej Laika_pigen, jeg føler med dig.

Uden jeg skal sætte nogen i bås, eller beskylde alle/andre, så forestiller jeg mig, at det er en ensom kvinde på overførselsindkomst af helbredsmæssige årsager. Hun går formentlig hjemme hele døgnet, og hele verdenen er hende imod. Hun er formentlig psykisk syg. Hun skal finde nogle ofre - det er en del af hendes livsproblem.

Boligforeningen må have mange tidligere henvendelser fra hende, så de kan se problemerne - måske skulle du tage en snak med boligforeningen om problemerne. Jeg kan også forestille mig, at politiet har været tilkaldt af hende tidligere.

Som tidligere formand for en større boligforening gennem 14 år, kender jeg godt til sådanne problemstillinger, og det er bestyrelsens ansvar, at tage hånd om de vanskelige situationer.

En træls måde - for mig vi fik løst et tilsvarende problem på var, at hun skulle/kunne ringe til mig altid - uanset tidspunktet - og det gjorde hun! I starten - også kl. 2 om natten, gav jeg mig tid til at tale med hende, og efter nogle samtaler, foreslog jeg hende, at jeg kom over til hende for at tale med hende, men DET ville hun ikke have, men jeg foreslog det altid. Efter ca. tre måneder blev samtalerne kortere og kortere og hun ophørte med at ringe til mig, da jeg altid foreslog hende, at vi kunne gøre noget. Naborne hørte heller ikke mere til hende. Hun kom sjældent ud. Jeg har aldrig mødt hende. Hvad hun efterfølgende beskæftigede sig med, ved jeg heller ikke, MEN det var dælme træls nå hun ringede på arbejde eller om natten i de tre måneder!

Jeg håber du finder en positiv løsning for alle parter.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 16-10-09 11:23
Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 16-10-09 12:18

det mest rigtige er vel, at du ringer på os underboen og prøver at få en fornuftig snak om, hvad problemet er. det ville jeg gøre.

Kommentar
Fra : scootergrisen

Dato : 16-10-09 14:50

Citat
Kan jeg på nogen måde få at vide ved Politiet HVEM som har indgivet anmeldelsen??????

Hvorfor spørger du os ? Ring til politiet og spørg dem.

Nu det jo ikke politiets skyld at du har en datter som lå og sov og vågner af at der er nogen som banker på døren.
Måske en god ide at lægger hende et andet sted så hun ikke vågner hvis nogen banker på døren. Det vel nok ikke sidste og første gang der bliver banket på døren.

Hvis hun gerne vil klage over jer og jeres hund så lad hende dog gøre det.

Hvis den lille leger på trægulv så kan det godt larme hvis man bor neden under. Så hvad med at få et gulvtæppe, det dejligt specielt nu til vinter. Og ja det larmer også af helvede til når en hund med kløerne løber hen over trægulv det kan jeg skrive under på.

Men hvis i har gulvtæppe over det hele så det underboen den er gal med.

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 16-10-09 18:22

Ja, gå ned og tal med hende - prøv med en assertiv atetude - hold temperamentet i skak, så hun måske ligefrem vil synes, du er en sød ung dame.

Og ja, det larmer ad h til, når børn og hunde leger på et bart gulv!

Hanne

Kommentar
Fra : Laika_pigen

Dato : 17-10-09 11:43

FØRST TIL scootergrisen!

Du er jo helt spejlblank at hører på! Nu var det sådan min datter lå og sov i sin seng på sit værelse. Så hvor syntes du så ellers lige hun skulle være????????????
Og vi skal IKKE ha gulvtæppe på for at behage den gamle ko! Og VI har valgt at have bare gulve, også er det uanset om det er nok så rart til Vinter eller ej!!!

TIL JER ANDRE!

Jeg har gentagende gange forsøgt at få en ordenlig samtale med hende, dog hve gang forgæves så nu har jeg opgivet alm kontakt med hende. Alt kommer til at foregå med afdelingsbestyrelsen.

Vi har været til møde med dem, hvor vi fik medhold i hendes klager var uberettigede!

Hun er en gammel dame på måske 70+ har en søn som er handikappet og blind. Hun er Skizofren. Hun blev skidt fra hendes mand gennem flere år for få år siden. Og siden har den været helt gal med hende.

Men nok om det. Der er ved at blive fundet løsninger på det hele. Og det med Politiet, der ligger ingen rapport på nogen anmeldelse om os.

Hilsen Laika_Pigen.

Godkendelse af svar
Fra : Laika_pigen

Dato : 17-10-09 11:44

Tak for svaret Nordsted1.

Som altid *****

Ha en god Lørdag.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 17-10-09 12:15

Lidt synd, kvindens egen situation og store nedture kan gøre næsten enhver tosset i hovedet.

Men det skal ikke gå ud over naboerne.