/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
Ombytning af mobil fra rep
Fra : Broderpivert
Vist : 883 gange
50 point
Dato : 15-10-09 19:42

Jeg har et spørgsmål ang. en mobil som har været til rep.
Der er taler om en mobil som har været til rep, og da vi fik den tilbage var den skiftet ud med en ny mobil. Da der igen var problemmer med mobilen sender vi den ind, og får en ny mobil. Da samme fejl sker 3. gang siger vi at vi vil have pengene tilbage, men de mener ikke vi kan få pengene tilbage da vi hver gang har fået en ny telefon og fejlen ikke er sket på samme mobil. Må de godt bare skifte mobilen ud, og så sige at vi ikke kan få pengene tilbage da fejlen skal være på den samme mobil 3 gange????

Accepteret svar
Fra : Nordsted1

Modtaget 35 point
Dato : 15-10-09 20:22

Har det været præcist den samme fejl, på alle tre telefoner...............mener jeg bestemt du er i din gode ret til at få pengene tilbage, det er jo ligesom bevist at der er en generel fejl ved den mobil

Kommentar
Fra : Broderpivert

Dato : 15-10-09 20:24

ja det er samme fejl alle 3 gange. men de siger at da den er blevet byttet til en ny så starter man forfra med den såkaldte 3 regl.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 15-10-09 20:25

Du er nødt til at puste dig lidt op, for de er forpligtiget til at betale, hvis det forholder sig som Nordsted1 siger

Kommentar
Fra : refi

Dato : 15-10-09 20:28

Det er sgu da også billigere for forretningen at give dig penge tilbage

Kommentar
Fra : Broderpivert

Dato : 15-10-09 20:30

okay. hvad skal jeg gøre???. har snakket med dem, men de siger at jeg kan få sendt den ind igen, men at de ikk vil betale mig tilbage. findes der et sted hvor det står sort på hvidt at jeg har ret? det er telenor der er tale om

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 15-10-09 20:32

Du kan til enhver tid lade handlen gå tilbage, udskriv købeloven og henvend dig i butikken, men vær forberedt på en kamp

Kommentar
Fra : Broderpivert

Dato : 15-10-09 20:35

hmm hvor i købeloven står det? synes bare det når det står sort på hvidt, hvordan kan de så blive ved med at nægte

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 15-10-09 20:36

Tja det er da vist lidt af en gråzone, men kig med her

http://www.mobil-forum.dk/showthread.php?p=181315

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 15-10-09 20:39
Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 15-10-09 20:50

Jeg ved godt de kan sige at en mobil kan blive rep. tre gange før de vil udbetale pengene, men når det er en generel fejl ved den model mobiltelefon.........så skal du ikke finde dig i det, sig du vil henvende dig til forbrugerrådet............eller ekstrabladet

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 15-10-09 20:51

Ekstrabladet har nogle de kalder for Vagthundende... bare nævn dem i forretninge, så tror jeg de vil lytte efter dig

http://ekstrabladet.dk/kup/forbrug/article971942.ece

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 15-10-09 22:16

Jeg har selv arbejdet i den branche i en del år, og gør dig selv en tjeneste, lad være med at true med EB eller andre, det er IKKE pressen der lovgiver i DK og hvis du vil tages seriøst så hold dig til juraen.

Godkendelse af svar
Fra : Broderpivert

Dato : 16-10-09 14:24

Tak for svaret Nordsted1.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 16-10-09 14:56

Kortroververdenen, .. principielt er jeg ening med dig, men når det er en generel fejl så nytter det jo ikke at boderpivert skal holde sig til loven alene, så får han jo bare hele tiden en ny mobil, og
så er han lige vidt

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 17-10-09 00:10

Loven giver mulighd for at hæve købet