/ Forside/ Teknologi / Internet / Andet internet / Spørgsmål
10  stl_s 3378
netlydbog - lydstyrke i Media
Fra : ingelein
Vist : 555 gange
30 point
Dato : 15-10-09 16:42

Kan man regulere lydstyrken når man downloader lydbøger fra www.netlydbog.dk ?
Lydbogen downloades sammen med en licens -som begrænser udlånstiden til 30 dage - og overføres efter udpakning til Media-Player. Her synkroniserer jeg den for at kunne afspille bogen på min MP3 afspiller.

Jeg har i går downloadet en lydbog, hvor lyden desværre er meget svag. Er det noget jeg kan regulere i Media Player inden jeg synkroniserer?

Mange hilsner
Ingelein

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 15-10-09 18:11

Du bør komme over i mixer ved at dobbeltklikke på højtaleren nede ved uret.

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 15-10-09 18:40

Jatak Eyvind,
men har det nogen indflydelse på lydstyrken i en downloadet fil. Mit spørgsmål går mere på om lydfilen er født med en bestemt lydstyrke, som man ikke kan ændre på.
Ingelein

Kommentar
Fra : refi

Dato : 15-10-09 19:31

Citat
om lydfilen er født med en bestemt lydstyrke

JA

Citat
som man ikke kan ændre på

Ikke uden at "optage" den igen

Accepteret svar
Fra : Jimmy17

Modtaget 30 point
Dato : 16-10-09 10:10

Du kan ikke ændre lydstyrken i en DRM beskyttet lydfil, som du har hentet.
Der skal du ind og fjerne licensen for at kunne ændre lydstyrken, men så er vi ovre i noget jeg ikke ved om er helt lovligt selvom det er til privat brug.

Godkendelse af svar
Fra : ingelein

Dato : 17-10-09 20:08

Tak for svaret Jimmy17.
Jeg har fra netlydbogs it-afdeling fået det svar at lydbøger er indlæst som mono. Min afspiller kan ikke sættes til mono og få lyd i begge "bøffer". Derfor må jeg nøjes med lyd i den venstre bøf og af samme grund synes jeg at jeg på grund af hørenedsættelse ikke kan skrue lyden højt nok op.
Nu lytter jeg til bogen direkte fra PC og der kan jeg skrue op så meget jeg vil. Det må være afspillerens lydvolumen, der er begrænset.

Mange hilsner
Ingelein