/ Forside/ Interesser / Fritid / Andet fritid / Spørgsmål
10  Klaudi 3672
Vasketøj
Fra : TanteAnne
Vist : 532 gange
100 point
Dato : 15-10-09 11:58

Jeg er ejer af en sød langhåret hvid kat, af den grund har jeg hvide kattehår mange steder, de fleste kan støvsuger dog tage, men vi får det jo også på vores tøj plaider og hvad ved jeg.
Vi er flittig bruger at de klisterede fnugruller man kan købe, men er der ikke et eller andet man kan tilsætte eller lægge i vaskemaskinen så hårene kommer af tøjet, jeg er ved at fortvivle over mine sorte bluser der altid er hvide hår på.

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 15-10-09 11:59

Hej med dig.
Prøv at putte en engangs vaskeklud med i vasken det tager en del .

Kommentar
Fra : mooseinc

Dato : 15-10-09 12:24

Hejsa,

Faldt lige over den her side. måske er der også andre gode tips som de katte-elskende kan bruge til noget.

http://www.kattegalleri.dk/html/for_messageDetail.asp?MSG_ID=47794

Det lader til at de bedste råd er det med engangsvaskekluden, eller brugen af tørretumbler.

mvh Moose

Accepteret svar
Fra : smuller54

Modtaget 50 point
Dato : 15-10-09 16:21

Man kan købe sig fattig i fnugruller.
Men det er rigtigt at tørretumbler, fjerner det meste. Mine fleecetæpper, som ellers tiltrækker alt fra hund og kat, putter jeg ind i ½ times program- så er de fri for dyrehår.

Når jeg lige ikke har tid til at få tøjet ordnet i tørretumbler og hvis det er mere end en fnugrulle lige kan klare, supplerer jeg med min håndstøvsuger- også godt lige at bruge i sofaen inden man sætter sig med aftentheen.

ovenstående er selvfølgelig i de situationer, hvor det ikke er noget der lige behøver vask
en ulden sort frakke eks.

Kommentar
Fra : lham

Dato : 15-10-09 18:04

katten

Godkendelse af svar
Fra : TanteAnne

Dato : 02-11-09 14:09

Tak for svaret smuller54.