/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Trådløs / Spørgsmål
10  peet49 1440
Overføre antennesignal trådløs
Fra : jesper.s
Vist : 5552 gange
100 point
Dato : 15-10-09 07:26

Hvor kan jeg købe en sender/modtager til at overføre antennesignal trådløst fra et rum til et andet?
Jeg bor på ydre Nørebro i København.

På forhånd Tak!

Kommentar
Fra : bja2

Dato : 15-10-09 07:44

Den kan du købe i de fleste forretninger med computerudstyr. Det hedder nok en router med trådløs forbindelse og koster fra 2-300 og opad

Kommentar
Fra : viskinge

Dato : 15-10-09 07:47

Det kan du ikke, lovligt i DK, desværre.

Træk et antennekabel.

MVH

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 15-10-09 08:04

hehe tror der er lidt misforståelse på det her spørgsmål. Jeg gætter mig til at du mener TV-antenne signal? Jeg ved ikke lige hvor man kan købe sådanne udstyr andre steder end hos en virksomhed der hedder Kjærulff1 som ligger i Odense, http://www.kjaerulff1.com/

Kommentar
Fra : stone47

Dato : 15-10-09 08:17

Vi går ud fra der menes antenne signal. Så kender jeg ikke udstyr der kan dette.
Der findes udstyr der virker som et schart kabel men uden kabel imellem, hvis dette kan gøre det.
hilsen Steen

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 15-10-09 08:29

Citat
Der findes udstyr der virker som et schart kabel

Jeg så i en tidligere tråd at nogen havde købt noget sådant i Aldi, men det virkede ikke rigtigt.

Hvad er der iøvrigt galt ved at bruge et kabel som jo er billigt og 200% stabilt ?????

Kommentar
Fra : alka

Dato : 15-10-09 08:41

Jeg har købt - og returneret, tre forskellige typer trådløst mellem to TV. Ingen af dem leverede bare noget i rfetning af et acceptabelt billede på det andet TV. Det bedst og billigste alternativ, er en indendørs digital stueantenne eller en udendørs digital antenne, så får du et godt signal uden du skal trække kabler. De antenner er både billigere og så så får du et godt billed.

Fx denne: http://eldanmark.dk/antenne_materialer/antenner_digitale_dvbt_mv/digiality_da_6000_med_netdel_5v_1568_da.html
eller den de viser neden under.

Den sidste trådløse jeg returnerede var denne:
http://www.av-cables.dk/diverse_tilbehoer/traadloes_lyd_video/traadloes_video/hq_video_58_ghz_traadloest_compact_system_3759_da.html

Kommentar
Fra : grow

Dato : 15-10-09 09:59

Har du set Bilkas reklame på side 30 ( Bor i Vejle, så jeg ved ikke om der er forskel på reklameavisen øst og vest for storebælt ) og måske har hr. Alka også prøvet denne model.
Modellen hedder AGK 10321 til 679,- kr.

Kommentar
Fra : amandaKanDu

Dato : 15-10-09 10:20

Den model AGK har Aldi til kr. 599,- var på tilbud for nogle uger siden, men de har ikke solgt ret mange. Jeg købte én og afleverede den tilbage, da den slet ikke virkede.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 15-10-09 12:56

Problemet med disse antennelinks er, at de har alt for ringe signalstyrke. Så blot en enkelt murstensvæg, kan kvæle signalet helt og aldeles.
Radiospredningsloven tillader ikke særlige stærke signaler, da de ka forstyre den øvrige TV signaler i æteren.
Nu her i dendigitale tidsalder, er det så et spørgsmål, om den kan vidresende det digitale signal.
Her er der flere kanaler på samme frekvens, så det burde være nemmere, men det kræver så en større båndbredde, for at opnå et godt resultat.

Kommentar
Fra : ampere

Dato : 17-10-09 08:50

Føtex og Bilka sælger dem også - men man kan kun købe dem så tv-kanalerne kontrolleres fra afsender-tv....

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 17-10-09 09:38

Der ser ud til at være en indlysende grund til at RIGTIGE radio radio/TV-forhandlere ikke har dem.

Lortet virker ikke