/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Rensning af motor i Scooter
Fra : Hemmje
Vist : 1796 gange
25 point
Dato : 14-10-09 20:15

Hej igen

Har lige et andet spørgsmål, jeg har tænkt på hvordan man renser mortoren. Den er tømt for olie og vil godt "skylle" den igennem nogle gange for at få alt skidt (hvis der skulle være kommet noget i efter jeg har "været" i kamp med mit stempel der ikke kunne komme af) så er der nogle der ved noget jeg sangtens kan skylle motoren igennem med? Går ud fra vand nok ikke er det bedste.

Accepteret svar
Fra : transor

Modtaget 25 point
Dato : 14-10-09 23:09

motorolie indeholder additiver som renser og holder skidtet opslemmet. Det er derfor olien bliver sort.
Især olie, som også er beregnet til dieselmotorer er godt til at rense. Så kør et stykke tid med sådan en olie, og skift i god tid.
Bedste råd til en snavset motor, som har kørt med dårlig eller gammel olie.

Godkendelse af svar
Fra : Hemmje

Dato : 15-10-09 13:45

Tak for svaret transor.

Kommentar
Fra : scootergrisen

Dato : 15-10-09 13:47

Benzin.

Men gør det udenfor og brug handsker og pas på der ikke går ild i dig.

Måske kunne du bruge en trykluft pistol til at blæse den ren med men det kan selvfølgelig også være at det får snavs til at trænge endnu bedre ind i lejerne osv.

Når den er renset og benzin og tør så det nok bedst og give den noget olie igen.