/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
forsikring
Fra : hamdengule
Vist : 461 gange
20 point
Dato : 14-10-09 19:49

hej kan man få forsikret sin scooter hvis der ikke er papir på ?

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 14-10-09 19:52

Du skal opgive diverse stelnummer osv. men forsikringsselskabet beder jo ikke om en salgsnota.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 14-10-09 20:08

Citat
hvis der ikke er papir på

Hvilket papir

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 14-10-09 20:14

eller mener du "er der ugler i mosen" refi

Kommentar
Fra : refi

Dato : 14-10-09 20:15

Kommentar
Fra : alka

Dato : 15-10-09 08:50

- Ubesvarede 4
- Besvarede 1
- Annullerede 10
- Slettede 0
Hvis det er en knallert der tidligere har været indregistreret med en nr-plade, så skal der fremvises forsikringsbevis for registrering af knallerten, som skal afleveres sammen med den tidligere registreringsattest på motorkontoret.

I modsat fald, kan man jo blot stjæle en fx 45 scooter, pille pladen af og få den indregistreret igen i egte navn - den går ikke!

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 15-10-09 09:50

hvis den er ulovlig, er det fuldstændig ligegyldigt. så dækker forsikringen ikke alligevel.

Kommentar
Fra : scootergrisen

Dato : 15-10-09 13:49

Hvilken papir er det som du ikke har ?

Prøv at ring til politiet eller et forsikringsselvskab.

Kommentar
Fra : alexsh

Dato : 21-12-09 22:25

Du kan godt forsikre en scooter uden papire, men du kommer til at skulle oplyse stelnummeret, så i tilfælde af den er stjålet, vil de finde ud af det. Men hvis det er det du er i tvivl om er det jo baret at ringe til politiet og få dem til at se efter. Det tager ikke lang tid, og ås er du på den sikre side.

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 21-12-09 22:30

Citat
Du skal opgive diverse stelnummer osv. men forsikringsselskabet beder jo ikke om en salgsnota.

som allerede fortalt for flere måneder siden.

alexsh:

du er ude for en bruger, som ikke gider slutte sit spørgsmål- drop det - hvis du finder spørgsmål som er flere måneder gamle, så lad dem stå. Det er spild af tid.