/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
starter på gammel traktor fort
Fra : asan
Vist : 541 gange
100 point
Dato : 14-10-09 17:15

hej - tak for hjælpen sidste uge - havde egentlig skrevet nedenstående på den oprindelige side, men måske bedre på en ny.

Får så lukket spørgsmålene herefter...

"
Hej - som lovet vender jeg tilbage efter at have prøvet de forskellige muligheder I har skitseret.

Batteriet v a r fladt, har nu købt et nyt, dog kun 60 amp (økonomi), men jeg har tidligere kunnet starte med et almindeligt bilbatteri uden problemer.

Jeg kan stadig ikke få respons fra starteren, har forsøgt:

løsne, slibe, rense omkring stelforbindelsen
forbinde batteriets +pol med spadestikket direkte
ved hjælp af startkabler at forbinde +pol fra batteriet med strømindgangen på starteren
og -pol med motorblokken for derefter at forbinde +pol med spaden.

d ø d t..

Hvordan checker jeg om starteren overhovedet virker?

sidtste udkald før "proffen" kommer på banen

hilsen
asan "

Kommentar
Fra : rocoolsen

Dato : 14-10-09 17:36

Sæt plus til ledning der går ind i starteren fra relæ og stel til blok. Hvis ingen reaktion så er det kul eller anker. Og det er med startkabler i rimelig størrelse.
På gamle Volvo traktorer skal man sommetider rense kabelforbindelser fra relæ til ankerviklinger, så snurrer de igen.= WD 40 + stjerneskive og møtrik.

Kommentar
Fra : Beestone

Dato : 15-10-09 01:46

Du skal lade dit nye batteri op før du kan bruge det.

Prøv at lade på det natten over.

Kommentar
Fra : alka

Dato : 15-10-09 08:53

Det kan blot skyldes, at mekanismen til at slynge startdrevet ud til startkransen, har "sat sig fast" pg. skidt, eller tidens tand.