/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
DVB-C tuner
Fra : jangchr
Vist : 845 gange
100 point
Dato : 14-10-09 11:52

Er der nogen der ved hvor man kan købe en rimlig billig DVB-C tuner, jeg købte denne fjernsyn hos elgiganten http://nordic.lge.com/dk/prodmodeldetail.do?actType=search&page=1&modelCategoryId=010104&categoryId=010104&parentId=0101&modelCodeDisplay=42PQ2000&model=NOTHING#

Og jeg spurgte hos elgiganten om jeg kunne se alt med denne fjernsyn når jeg havde kabel-tv og selvlfølig sagde han at det overhovedet ikke var et problem, men har så fundet ud af efter at jeg havde besøg af en TDC-tekniker(internet) at jeg ikke kan se Digital tv uden en DVB-C tuner

Kommentar
Fra : refi

Dato : 14-10-09 12:35

Ja - din teknikker har da ret.....

men men men...

DU kan stadig se TV som i dag - du får det bare IKKE digitalt - det sørger Kabel-TV for automatisk.

Og det bliver IKKE digitalt ved at du køber en boks selv - TDC er ikke dumme - det er noget du skal betale EXTRA for....

Dog er der vist noget om at YouSee leverer det digitale signal GRATIS til kunder...

Er du på ALT ANDET end egen antenne virker dit TV ganske udmærket efter 31-10

Kommentar
Fra : jangchr

Dato : 14-10-09 13:22

Citat
Dog er der vist noget om at YouSee leverer det digitale signal GRATIS til kunder..

det er nemlig det refi,men hvis der ikke er ret stor forskel på det digitale signal og så det man har nu, så har jeg ikke tænkt mig at købe DVB-C tuner, har hørt at de er ret dyre

Kommentar
Fra : refi

Dato : 14-10-09 13:41

Spar du blot pengene

Det er minimalt hvad du får ud af det + du får andre problemer med andet tilkoblet udstyr...

Bevares - det kan da løses, men er næppe det værd.

At YouSee leverer det digitale signal gratis er et stunt for at skaffe kunder...

Ville de levere HD gratis så det meget bedre ud

Det kan så undre, hvis du er interesseret i det digitale signal, at du så tæt på omlægningen har købt TV UDEN DVB

Men OK - det er jo netop den slags TV der er MANGE penge at spare på i øjeblikket og TVet bliver ikke ringere UDEN DVB hvis man er på Kabel af den ene eller anden art....

Kommentar
Fra : jangchr

Dato : 14-10-09 13:56

Citat
Det kan så undre, hvis du er interesseret i det digitale signal, at du så tæt på omlægningen har købt TV UDEN DVB

Jeg spurgte jo netop sælgeren i Elgiganten om der ville være problemer med at se alt(digital,HD-TV)
når jeg havde cabel-tv og han sagde at der ingen problemer var, selvom der kun var DVB-T indbygget i fjernsynet

Kommentar
Fra : severino

Dato : 14-10-09 13:59

Nu er en DVB-C tuner ikke bare en DVB-C tuner. De findes i flere versioner, som er specielt tilrettet for det enkelte selskab, der sender TV-signal ud digitalt. - S en tuner fra det ene selskab kan ikke bruges ved et signal fra et andet selskab. For så kunne man lige så godt nøjes med en standard DVB-T tuner.
De forskellige kabelselskaber kan ikke lide selskabs-pendlere. Når først man er logget ind i folden, så bliver man malket.
Der er penge i pasiv TV glo'eri!

Kommentar
Fra : refi

Dato : 14-10-09 14:15

Citat
når jeg havde cabel-tv og han sagde at der ingen problemer var, selvom der kun var DVB-T indbygget i fjernsynet

Jamen han har da ret - der ER ingen problemer...

Du modtager TV som du ALTID har gjort...

Og skulle du en dag flytte til et sted UDEN antenne - ja så har du allerede T indbygget......

Med den tilslutning du har idag kunne du såmænd også have købt et HELT UDEN DVB-(x) tuner - det gør ingen forskel....

Accepteret svar
Fra : scootergrisen

Modtaget 100 point
Dato : 14-10-09 14:19

Under specifikationer står:

DVB-T (Digital for terrestrial) Yes
DVB-C (Digital for cable) No

Så det lader til den ikke kan modtage DVB-C signal.

Hvis du ved salget er blevet informeret om at produktet skulle kunne noget og det så viser sig at det ikke kan så ville jeg da gå ned og få mine penge tilbage.
Så jeg syns du skulle gå derned og sige du spurgte om det kunne modtage digitalt kabel tv og sælgeren sagde at de kunne det.

Du kan jo everntuelt bytte det til et andet tv eller måske kan du få en DVB-C tuner gratis af dem hvis du da ikke har noget imod en boks ved siden af tvet... det er jo lidt smartere med en indbyggede tuner.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 14-10-09 14:25

Citat
Jeg spurgte jo netop sælgeren i Elgiganten om der ville være problemer med at se alt(digital,HD-TV)
når jeg havde cabel-tv og han sagde at der ingen problemer var, selvom der kun var DVB-T indbygget i fjernsynet

IGEN...

Sælger har IKKE lovet noget der ikke stemmer...

Vil du se HD tv skal du under alle omstændigheder være abonnent hos et selskab - og de leverer den boks der skal til..... (HD er IKKE gratis )

Og alt andet er UNDERORDNET når du IKKE er på EGEN antenne.....

Kommentar
Fra : severino

Dato : 14-10-09 14:50

HD eller HD-ikke!
HD giver skarpere billed, men programmerne bliver ikke bedre og mere underholdende af den grund.
At ofre så mange penge på et sådant kunstigt behov, er sgu en dyr sovepille. Jeg falder da lige så hurtigt i søvn ved det gamle analoge signal!

Godkendelse af svar
Fra : jangchr

Dato : 14-10-09 16:14

Tak for svaret scootergrisen.