/ Forside/ Interesser / Hus og have / Andet hus og have / Spørgsmål
10  Stouenberg 3232
Dele rum op i 2?
Fra : HomoSapien
Vist : 6272 gange
79 point
Dato : 13-10-09 18:55

Hejsa !

Er der nogen forslag til en billig men god måde at dele et værelse op i 2?
Tænkte på tykke gardiner, eller høje reoler, men er der andre forslag?
(Jeg er ikke handyman, så ikke noget besværligt som en gipsvæg osv.)

Kommentar
Fra : FrejaFlop

Dato : 13-10-09 19:21

Hej HomoSapien

Jeg kan kun foreslå lamelgardiner som kan køre på skinner og som du kan trække fra hvis/når det bliver aktuelt. Det vil se smart og let og elegant ud.

Du kan også anskaffe dig nogle 3-delte afskærmnings"vægge" - du ved sådan nogle som man kan stille i zigzag. De kan jo flyttes rundt alt efter behovet. Og kan fås både dyrt og billigt.

Men ingen af de ting jeg nævner skærmer for lyden

Kommentar
Fra : McBobo

Dato : 13-10-09 19:22

Jamen du har selv svaret, men måske hvis du kan håntere en sav og en skrugemaskine så.....

opsæt et par MDF- plader og del rummet op på den måde. Hvis du har lidt snille kan du fastsætte pladerne på et skinnesystem.... Ellers kan du montere et par justerens bolte i enderne af pladerne. (nem at pille ned igen) Du kan også Male pladerne i den ønsket farve eller opsæt Tapet på pladerne.... Måske endda opsæt Fotostat

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 13-10-09 19:39

Hvad med billige stigereoler og evt. plader på bagsiden - enten på hele den ene side eller hvis begge skal bruge reolen- skiftevis beklæde med masonitplader (eller andet) for hver sektion på for og bagsiden.
Man kan jo vælge efter økonomi, typen af stigereoler og dermed er der også valgt i forhold til størrelsen.
Ikea har nogle stigereoler som kan nå næsten helt op til loftet.

Nogle af de billigere modeller har måske ikke højden, men så kan man sætte noget der hænger ned fra loftet- gardin eller lign.

Accepteret svar
Fra : semmer

Modtaget 79 point
Dato : 13-10-09 19:58

at dele rummet på en elegant måde?

der findes ingen måde mere elegant
end ved at gøre det de japanske skydedøre - shoji
og snesevis af danskere har delt stuen i to

derved kan du åbne rummet op igen
i løbet af blot sekunder
men samtidig er rummet til daglig adskilt
og sparer en mængde varme i vinterhalvåret

Nogen giver endda varmen et par grader op
i det mindre rum - efter opstilling af shoji

du finder dem på www.japanskemoebler.dk
vælg sektion "Shoji"

Mvh - SEM

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 13-10-09 20:17

ser dejligt ud semmer, så kan jeg godt se at min bilige 80érmodel er kommet gevaldigt bagud.

Godkendelse af svar
Fra : HomoSapien

Dato : 13-10-09 21:48

Ja det ser da rigtig godt ud. Har lige set hele siden igennem. Lækre ting de har.
Hjemmesiden er dog blandt de grimmeste jeg længe har ser.

Tak for hjælpen allesammen.