/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
Afvikling af mediefiler i dobbelt hastig~
Fra : Franko
Vist : 318 gange
50 point
Dato : 20-04-03 14:22

Hej med jer,

Alle mine mediefiler (mp3, wav, wmf, mov osv.) afspilles i dobbelt hastighed på min maskine (WIN 2000). Hvorfor gør den det? Det er ikke bare i Media Player, men også QuickTime 5 og Winamp...

Hvad skyldes dette?

Kommentar
Fra : oldwiking

Dato : 20-04-03 17:02

Højest sansynligvis skyldes dit at dine lydkort drivere har et problem. Det er nemmelig herfra at vi henter en clockfrekvens som anvendes til styring af lydfilernes afspilningshastighed.
Det bedste du kan gøre på nuværende tidspunk er at forsøge at hente nye og opdaterede drivere til dit lydkort via nettet og prøve dem
MVH OW

Kommentar
Fra : Franko

Dato : 20-04-03 19:39

Kan det også have indflydelse på mine avi, mov og mpeg filer? De afvikles jo i andre programmer!

Kommentar
Fra : oldwiking

Dato : 21-04-03 08:22

Det er stadigvæk behovet for en meget eksakt taktgiver der er tale om og denne har man generelt udnævnt lydkortet til at fremstille, forståeligt nok da grundlaget for multimedida nu engan forudsætter et lydkort.
Som bruger af ATI All in wonder skærmkortene kender jeg specielt behovet, her bliver man ved installation advaret såfremt taktfrekvensen afviger over +- 0,02 %
Så svaret til dig er ja
Mvh OW