/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Fejl ved inst. af SP2
Fra : Jonn87
Vist : 705 gange
125 point
Dato : 12-10-09 22:06

Hej, forleden da jeg skulle opdatere til Service Pack 2 Kom den frem med følgende fejlmeddelse i BIOS:
0xc0190036 - sploledb.dll ...

Når jeg forsøger at gå i fejlsikret tilstand fryser den ved indlæsning af filerne

Når jeg vælger Sidst kendt fungerende tilstand ender den samme sted, med ovenstående fejlmedd.

Jeg har Recovery Disc, som det ser ud fungere den kun som ren installation, og når jeg går i Reperer funtionen, gennemføres reperationen på et øjeblik og efter genstart sker ingen forskel..

Mit udgangspunkt med dette indlæg er at få alle mine dokumenter osv. igen..

Nogle gode forslag til hvordan jeg kommer i BIOS eller i windows??

Kommentar
Fra : mælkergodt

Dato : 12-10-09 22:23

Mac Linux eller Windows?

Hvorfor henter du ikke SP 3, den er da mere uptodata.

Er styresystemet lovligt.

Mit udgangspunkt med dette indlæg er at få alle mine dokumenter osv. igen..

Så lav en ny installation OVEN PÅ DIN NUVÆRENDE, altså ikke noget med at formatere på nogen måde.
Når installationen er færdig kan du hente dine filer/ og tage et backup.

Der efter kan du rode videre med dit nuværende problem.

Kommentar
Fra : Jonn87

Dato : 12-10-09 22:32

mælkergodt >>

Systemet er Windows Vista,

Jeg har ikke mulighed for at installere et kopi af windows uden at miste mine filer, skriver dem i guiden på på CD'en for installation af vista

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 12-10-09 23:10

er du helt sikker på det er den rigtige .dll fil du har skrevet? har googlet en del ud fra det du skrev, men jeg kan ikke finde noget brugbart.

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 13-10-09 00:08

@ webnoob: mon ikke det skulle have været sqloledb.dll

selve filen er ikke itressant, det kunne have været en hvilken som helt fil

derimod er fejlkoden intressant
den tyder på at der er fejl i dit filsystem.
chkdisk burde hjælpe

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 13-10-09 01:12

Citat
chkdisk burde hjælpe
og bagefter en manuel opdatering, højre klik på Windows Update ok klik på Kør som administrator jeg havde nemlig også fejl da jeg skulle opdatere en Vista computer, kan ikke huske om det var samme fejl men en manuel opdatering løste problemet

Kommentar
Fra : mælkergodt

Dato : 13-10-09 13:37

Hvis du vil redde data, kan du sikkert bruge dette, hent og brænd
http://tyge.sslug.dk/knoppix/
Boot fra cd/ dvd og hent de filer du ønsker at gemme.

Ellers har får du vel nogle muligheder, hvis du booter fra din redning cd.
Under installering, burde der på et tidspunkt komme en SCREEN_ (i bunden af bliledskærmen), hvor du får muligheden for at komme ind i DOS, mener den hedder noget med recover/ eller? (et af de første screens hvor du får et valg) der klikker du dig ind, og logger på 1 og skriver help, så får du en masse muligheder, vælg F.ek
fixboot - fixmbr - og som skrevet chkdsk eller en af de mange mange andre muligheder der findes.
Virker det ikke, så burde du altså få muligheden for at reparere, trods hvad andre påstår.
Nemlig at installere på samme partion IGEN, uden at ødelægge noget.

Kom den frem med følgende fejlmeddelse i BIOS:
0xc0190036 - sploledb.dll ...

Og du er sikker på at din BIOS er sat rigtig op?
Du kan nulstille den ved at slukke for strømmen og tage dit BIOS batteri ud, et ½ halvt minuts tid, tryk eventuelt på STRØM knappen (men uden strøm på) samtidig.

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 13-10-09 15:16

Citat
Du kan nulstille den ved at slukke for strømmen og tage dit BIOS batteri ud, et ½ halvt minuts tid, tryk eventuelt på STRØM knappen (men uden strøm på) samtidig.

HEY HEY HEY, koldt vand i blodet.
BIOS kan slet ikke komme med sådanne meddelelser, det kan windows derimod

og en anden ting:
Citat
hvis du booter fra din redning cd.
går ud fra at du med det mener en recovery cd.
en recovery cd giver normalt IKKE de mulighedder, det gør derimod en normal installations cd

Kommentar
Fra : mælkergodt

Dato : 13-10-09 15:33

HEY HEY HEY, koldt vand i blodet.
BIOS kan slet ikke komme med sådanne meddelelser, det kan windows derimod

Nu er det ikke mig der blander BIOS ind, men spørger der skriver det.

ej, forleden da jeg skulle opdatere til Service Pack 2 Kom den frem med følgende fejlmeddelse i BIOS:
0xc0190036 - sploledb.dll ...

går ud fra at du med det mener en recovery cd.
en recovery cd giver normalt IKKE de mulighedder, det gør derimod en normal installations cd

Ja, der må jeg være blank, da jeg ikke kender til Recovery CD`r.
Men hvis du har en almindelig XP cd, kan den bruges istedet for.

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 13-10-09 15:41

Citat
Nu er det ikke mig der blander BIOS ind, men spørger der skriver det.

jeps, spørger nævnte BIOS, men det var da vist ikke spørger der begyndte at foreslå nulstilling af BIOS for at rette en windowsfejl

helst ikke en xp cd, en vista skive ville være mere passende til det styresystem. specielt hvis det skulle blive nødvendigt med en SFC /scannow

Kommentar
Fra : mælkergodt

Dato : 13-10-09 15:48

jeps, spørger nævnte BIOS, men det var da vist ikke spørger der begyndte at foreslå nulstilling af BIOS for at rette en windowsfejl

Nej, der bliver ikke spurgt, også bare ment som et tip, man ved jo aldrig, Bill Gates har trods alt lavet et skægt styresystem, også kaldet Windows, der kan overraske selv erfarne brugere.
Og ja, en Vista dvd er bedre (SFC /scannow), men i mangel af bedre kan man trods alt bruge en XP

Kommentar
Fra : Jonn87

Dato : 13-10-09 18:25

*Rettelse :
..Nogle gode forslag til hvordan jeg kommer i BIOS eller i windows??..
DOS mente jeg.. Ja jeg skulle have skrevet DOS istedet for BIOS i mine efterfølgende meddelser også

EXTERMINATOR >>

Det kan godt være jeg fik skrevet filnavnet men ja, jeg tror du har ret i filen er irellevant, idag kom den med en anden fil..

Du må gerne guide mig frem til hvordan jeg åbner CHKDSK, da jeg ikke kan se hvordan jeg skulle komme i DOS

Kan jeg åbne vista installationsdisk og komme i DOS selvom det er en anden kopi der er installeret på computeren?? For så kunne jeg jo se om jeg måske kunne skaffe en til låne

mælkergodt >>

program program du snakker om vil jeg prøve som næstsidste mulig

Der ligger ingen mulighed på min Recovery disk for at komme i DOS

Min BIOS har jeg ikke pillet ved , den er intakt..

Kommentar
Fra : Jonn87

Dato : 13-10-09 18:39

Når jeg bruger Windows XP cd, vælger reperer:
1: c.\windows

Og når den så spørger efter administratoradgangskode trykker jeg ENTER, koden er forkert!
Dette må skyldes at der er en XP'cd og jeg har vista installeret .. for jeg har aldrig haft admin.adgangskode på

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 13-10-09 18:55

Citat
Kan jeg åbne vista installationsdisk og komme i DOS selvom det er en anden kopi der er installeret på computeren??

Ja det skulle du gerne kunne

Kommentar
Fra : mælkergodt

Dato : 13-10-09 19:04

Når jeg bruger Windows XP cd, vælger reperer:
1: c.\windows
Og når den så spørger efter administratoradgangskode trykker jeg ENTER, koden er forkert!

Det må så være den KODE, du helt sikkert ikke har? eller ikke kan bruges.
Er det din egen maskine, eller som jeg har skrevet, en ikke HELT lovlig kopi.

Jeg har en Vista, du gerne må få, det er Ultima, og den burde gerne kunne klare dine problemer.
Men smid lige en PM om dette, hvis det kan bruges, da det ikke er hel Kosher, ifølge andre.

Kommentar
Fra : Jonn87

Dato : 13-10-09 19:05

alle ods er sku da imod mig , når jeg prøver at installere in kopi af windows XP i c:\windows2\ installere den i første filer og når den så skal genstarte, fryser den???????????!

Kommentar
Fra : Jonn87

Dato : 13-10-09 19:59

mælkergodt >>

http://tyge.sslug.dk/knoppix/

Ved brug af ovenstående program kan jeg kun browse på cd'en og ikke harddisken...

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 14-10-09 00:55

Ovenstående er ikke et program men et helt komplet styresystem, du skal brænde Knoppix på en CD som ISO eller Image fil og starte fra computerens CD drev, så kan du se ind i alle Windows mapper.
Du kan ikke bruge en Windows XP til at reparere din Vista

Kommentar
Fra : Jonn87

Dato : 14-10-09 12:36

o.v.n. >>

Jeg har brændt programmet og kørt det fra cd osv. men når jeg forsøger den funktion der hedder noget lignende Åben c i windows, kommer den frem med fejlmedd. at //file???????? ikke findes.
så det duer ikke for mig.

Med XP cd'en har jeg kun forsøgt at installere en ekstra kopi af styresystem 'windows2' hvor den frøs efter genstart da hovedfilerne var installeret (frøs der hvor man man kan trykke på en vilkårlig tast for at åbne cd)

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 14-10-09 13:25

Det lyder som om du på en eller anden måde har fået ødelagt din installation og alle filer, den fejl har jeg aldrig oplevet eller hørt om, det sker af der fikses lidt for at få adgang men ikke at filen ikke findes