/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Vejrbestandige labels?
Fra : mploug
Vist : 1655 gange
50 point
Dato : 12-10-09 20:50

Hej

Kan man købe nogle labels eller lign., som er meget vejrbestandige.
Hvor købes de i så fald, og hvad hedder de?
Min kæreste og jeg bor i en etageejendom, og har indtil nu brugt
almindelige Dymo-labels som navneskilt på dørtelefonen.
Men sværten eller - hvad det hedder - bliver naturligvis hurtigt
afbleget og utydelig.
Findes der et mere holdbart alternativt - men altså fortsat noget,
der nemt kan klæbes på dørtelefonen?

På forhånd tak.

Mvh. Martin

Kommentar
Fra : stig54

Dato : 12-10-09 20:53

Jeg tror det billigste er at udskifte Dymo labelsene med mellemrum, men ellers kan du købe bogstaver i din nærmeste boghandel, de holder.

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 12-10-09 21:02

Mon ikke det er streamers, du skal bruge. De holder til vind og vejr

Her kan du se på det store udbud

http://www.google.com/search?q=streamers+&hl=da&lr=&sa=2

Accepteret svar
Fra : vagnr

Modtaget 60 point
Dato : 12-10-09 21:22

Man kan stadig få den helt gamle Dymo-model, hvor plastiklabels præges med tryk fra en skive med hævede bogstaver, det bruger jeg både udendørs og indendørs, begge dele har holdt mange år, nogle af mine krydderigals har været flere ture i opperen uden problemer. De er ovenikøbet billigere end de nye, som jeg også har prøvet på posktassen uden held. Nu sidder der en præget plastiklabel, der endda ikke kræver batteri, ren håndkraft, men en del langsommere at arbejde med. Hvert bogstav skal præges et ad gangen, så der skal ikke laves fejl!

se fx her http://www.techmaster.dk/12745-dymo-3d-pr%C3%A6getape-9mm-x-2m-sort-2stk-p-1390.html?cPath=626_27_851_1149&osCsid=3f29e31c8e2bb231e038161845e07da1

Kommentar
Fra : mælkergodt

Dato : 12-10-09 22:10

Sprøjt dem med en klar lak, så holder det, lakken kan sikkert også med ''solfilter'' hvis solen får dem til at falme..
Mener en dåse klar lak koster omkring 30.- i et byggemarkede.

Kommentar
Fra : kj

Dato : 13-10-09 12:01

Alternativt henvender du dig til et trykkeri der har en skæreplotter som bruger solvent blæk(med opløsningsmidler i) det er det der holder bedst, næst efter silketryk (serigrafi)

Kommentar
Fra : kj

Dato : 13-10-09 12:02

Jeg printer skilte til min parkeringplads på en blækprinter, og lakerer dem bagefter med spraylak.

Kommentar
Fra : mploug

Dato : 04-11-09 16:23

Hej

Tak for jeres indlæg.
Jeg har nu købt en Dymopræger til 50 kr. i Føtex.
Så vil jeg prøve med det.

Mvh. Martin

Godkendelse af svar
Fra : mploug

Dato : 04-11-09 16:23

Tak for svaret vagnr.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 04-11-09 16:34

God fornøjelse med den nye Dymo, labels'ene skal nok holde