/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
bærbar - bedst og bedste pris?
Fra : ingelein
Vist : 599 gange
50 point
Dato : 12-10-09 13:05

Hej
Vi overvejer at skrotte Pc-bord, Pc med stor skærm til fordel for en bærbar.
Den skal overvejende bruges til at gå på nettet med for at læse avis og andet.

Hvad er bedst lige nu?

Kan man få et TV, som har faciliteter, som man kan gå på nettet med???

Vi vil gerne gøre plads til motionscyklen i mandens arbejdsværelse.

Mange hilsner
Ingelein

Kommentar
Fra : refi

Dato : 12-10-09 13:27

Citat
Hvad er bedst lige nu?

Den DYRESTE....

Spøg til side - den findes IKKE - de er ALLE gode til det de er konfigureret til......

Citat
Kan man få et TV, som har faciliteter, som man kan gå på nettet med???

Nej...

Men du kan få en komputer du kan se TV på.....

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 12-10-09 14:03

Sæt en generator på motionscyklen og lad den trække den bærbare comp.

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 12-10-09 17:17

tag et kig på denne fætter, det lyder lidt som om det kunne være noget for dig da du jo egentlig efterlyser et fjernsyn der kan gå på nettet
http://www.pcworld.dk/art/10541?a=section&i=5

Accepteret svar
Fra : BertelBrander

Modtaget 50 point
Dato : 12-10-09 19:32

Til dit brug bør enhver bærbar til 4000,- kunne bruges, så det er mest et spørgsmål om smag og behag.

Jeg synes dog du skal overveje det der med en bærbar en gang mere, den er træls at arbejde ved i længere tid af gangen. Du bør overveje at få en skærm, mus og tastatur, for at få en ordentlig arbejdstilling.

Kommentar
Fra : Dahab

Dato : 12-10-09 20:50

Refi har ikke helt ret når der bliver sagt at der ikke er et tv der kan gå på nettet, prøv at se det her:

http://www.fona.dk/default.aspx?m=4&i=302&pi=5&pr=1

Mht. din bærbar så prøv at kigge på denne side:

http://www.laptop4u.dk/

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 12-10-09 20:54

Stensikkert valg: http://www.zepto.dk/Shop/Default.aspx

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 12-10-09 20:58

Ps. Det er ikke pral, når de på deres hjemmeside skriver:
Citat
5 gode grunde til at købe Zepto

Dansk service & support
Max 5 dages reparation
Max 3 min. svartid ved support
Dansk design og kvalitet
Skræddersyede produkter

..og jeg har altså ingen personlig andel i foretagnet!

..men: Stol på Dansk kvalitet

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : refi

Dato : 12-10-09 21:15

Citat
prøv at se det her:

Man må da ikke håbe der skal skrives mail

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 12-10-09 21:42

Hej BertelBrander

Ja du har ganske ret - men det er til gemalen, som højst tilbringer en time med at læse avis og surfe efter sejlbåde . Han skal hverken skrive eller andet. Personligt foretrækker jeg langt den stationære med en dejlig stor gammeldags IIYAMA skærm fremfor min bærbare. Det er ren luksus at han skal have sin egen bærbare - og dog: Han er på nettet via trådløs forbindelse men den falder ofte ud, så han må genstarte. Jeg ved ikke, hvor meget vejrforholdene spiller ind for modtage forholdene, men enten er det "lav" eller "meget lav". Jeg havde håbet at det kunne give en bedre forbindelse med en bærbar med indbygget netkort. Det har jeg ikke afprøvet med min egen bærbare. Den må han låne, men vi gider ikke slæbe frem og tilbage med den.

Vores hus er bygget i vinkel og det er 17 meter på hvert led - vi har værelse i hver sin ende af huset. Måske er det for langt for en god modtagelse af signalet - sådan tværs over terassen.

@ dahab
Mange tak for de fine links, som jeg studerer

Mange hilsner
Ingelein

Kommentar
Fra : Dahab

Dato : 12-10-09 22:07

Velbekomme Ingelein, håber du finder ud af noget

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 13-10-09 22:39

2*17 meter er lige i overkanten til trådløs net, også selvom signalet kan gå over terrassen. Det smarteste var om boksen (/routeren) kan komme til at stå midt i det areal den skal dække, men det kræver desværre at der bliver trukket et kabel.
Vejret har ikke så meget at sige for modtageforholdene på så korte afstande.

Godkendelse af svar
Fra : ingelein

Dato : 30-10-09 18:37

Tak for svaret BertelBrander.
Du bragte mig på lidt nytænkning. Vi køber et TV med VGA indgang og en bærbar med trådløs mus.
Mange hilsner
Ingelein