/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Slægtsforskning / Spørgsmål
10  Varla 8031
Vester Hassing 1815
Fra : lwj
Vist : 370 gange
280 point
Dato : 20-04-03 13:52

Hej!

Det drejer sig om min oldefar, som er født i Vester Hassing 1815.

Hans fødsel: 19/6 Peder Sørensen, slegfredsbarn. Mor Maren Pedersdatter fra Neerup, far Søren Frederiksen. Faddere: Ove Christensen på Haven, Bertel Madsen fra Neerup, Peder Larsen i Øster Møllen, Ove Christensens hustru Christiane Kirstine Christensdatter i Neerup.

Dette forældrepar har jeg intet om. Jeg kan ikke finde dem. Er de flyttet? Jeg har forsøgt i de nærneste sogne uden held.

I ft. 1801 Vester Hassing er fundet en Frederik Sørensen 58 år.
Samme mand er fundet i Ft 1787 Vester Hassing. Men at gå ud fra, at det må være Søren Frederiksens far? Muligvis, men intet bevis.

Er der nogen der kan hjælpe mig videre, eller har gode råd?

Venlig hilsen,
Lise WInther Jensen.

Kommentar
Fra : jkrjk2

Dato : 20-04-03 14:08

Hej Lise!
Du skal lede efter Søren Frederiksen og ikke Frederik Sørensen.
Det er alt for usikkert at satse på at Sørens far hedder Frederik Sørensen. Han kan hedde alt muligt andet til efternavn.
Har du set i FT´er for 1834, efter forældrene?

Hilsen Jeannie

Kommentar
Fra : lwj

Dato : 20-04-03 14:17

Hej Jeannie!
Ja, jeg har set efter dem begge i ft. 1834 og 1801, uden held.
:)Lise.

Annuller spørgsmålet
Fra : lwj

Dato : 17-01-07 16:42

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål