/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Politik / Spørgsmål
10  ans 2208
Socialdemokrater er borgerlige
Fra : PeterTheisen
Vist : 643 gange
20 point
Dato : 11-10-09 19:23

SR-regeringen, der ledte landet i 1990'erne, gjorde en dyd ud af parolen om, at vi alle måtte bringe ofre for at hjælpe de svageste i samfundet. Men faktum var det modsatte. De rigeste fik stadig mere, mens de socialt svageste hele tiden blev ramt af nye angreb. Her er en oversigt over nogle af de forringelser, man foretog:

* Tvangsaktivering af bistandsmodtagere – ændring af bistandslovens trangsprincip
* Forringelser for de unge på bistand – nedsat beløb og hård tvangsaktivering
* Forringelse af dagpengesystemet fra 7 til 4 år samt tvangsaktivering – specielt for de unge
* Ødelæggelse af efterlønnen og fjernelse af overgangsydelsen
* Racistisk betonede nedskæringer af bistandshjælp til indvandrere
* Politi- og embedsmandsjagt på bistandsmodtagere – f.eks. par, der blev skilt
* Ministeriel kontrol og jagt på A-kassernes udbetalinger af dagpenge
* Huslejeforhøjelser til de hjemløse og voksende antal hjemløse
* Besparelser på psykiatriske hospitaler og afdelinger
* Flere misbrugere – f.eks. narkomaner
* Nedlæggelse og indskrænkning af hospitaler i nærområderne
* Stigende ventelister til sygehusene og forringet menneskelig omsorg
* Forringet eller fjernet hjemmehjælp fra de ældre
* Mistede tilskud til handicappede
* Byggestop for det offentlige, almennyttige boliger og ungdomsboliger
* Voksende antal arbejdsskader – Arbejdsskadestyrelsen nægtede anerkendelse og støtte

Der er flere gode grunde til at støtte det eneste socialt ansvarlige parti i Folketinget, Enhedslisten.

Accepteret svar
Fra : Kbh-N

Modtaget 30 point
Dato : 11-10-09 19:39

Socialdemokraterne er vel ikke direkte borgerlige ...
SF er gledet længere mod højre ...
Så god idé: Støt Enhedslisten, som stiller nogle anderledes forslag og spørgsmål end Socialdemokraterne og SF.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 11-10-09 19:45

Citat
Der er flere gode grunde til at støtte det eneste socialt ansvarlige parti i Folketinget, Enhedslisten.

Heldigvis er der ikke mange vælgere,der har brug for deres "ansvarlighed".
Selv de folketingsmedlemmer de har fået valgt,siver jo stille og rolig til SF og Socialdemokratiet.

Mosebaek.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 11-10-09 19:48

Læser du dine spørgsmål i www.arbejderen.dk/

For så forstår jeg det bedre....

Mosebaek.

Godkendelse af svar
Fra : PeterTheisen

Dato : 11-10-09 20:20

Tak for svaret Kbh-N.