/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / FrontPage / Spørgsmål
10  PARKENSS 1050
temp FP 2003+expression web
Fra : meggi
Vist : 506 gange
100 point
Dato : 10-10-09 20:56

Hej alle kloge hoveder, er der nogen der kan give tip om, hvor man finder brugbare templates / themes til FP2003 og til Expression web.

Hvilken af programmerne foretrækker i, og hvorfor?

Takker

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 11-10-09 14:24

Nu er spørgsmålet så: Hvad er en 'brugbar' template?

Sort skærm m. hvide bogstaver er vel i og for sig 'brugbart' ...oder?

Til det sidste vil jeg svare : Ingen af delene.

Jeg mener at man bør ha' den anstændighed, at sætte sig en smule ind i "hvordan og hvorledes", FØR man formidler sit 'budskab'. Derfor anbefaler jeg altid, at man dels koder sine websider i hånden vha. en alm. ASCII editor, dels holder sig til de annerkendte webstander og retninglinjer, som defineret af:

http://www.w3.org/

Bl.a. (X-)HTML standarderne og CSS standarden. ..og så gør det bestemt heller ikke noget, hvis man tager en smule hensyn til WAI

Man kan jo f.eks. begynde med, at læse lidt om dette hér: http://www.hjemmesideskolen.dk/

..og som reference evt. benytte: http://www.w3schools.com/

*IMHO* </KLOGT HOVED>

Kommentar
Fra : emhauge

Dato : 12-10-09 06:53

Hej Meggi

Jeg vil vælge Expression web, og så selv lave designet via en css.
Det Molokyle mener med at overholde standarden er at Microsoft produkterne ikke altid overholder de standarder som er sat, det vil sige at du kan få problemer med at få siden vist korrekt og at den bliver hurtig for brugerne.
Men jeg mener stadig at Expression web er et OK udgangspunkt til at få begyndt på web programering, du vil helt sikert løbe i begrænsninger, men dem kan du så kode dig ud af på den hårder måde.

Men det er en god ide at læse de sider som der er linket til i ovenstående indlæg, det giver lidt baggrundsviden.

/emhauge

Kommentar
Fra : meggi

Dato : 12-10-09 11:43

kodning kender jeg intet til, har altid brugt wysiwyg.

med brugbar mener jeg, templates, som man kan redigere i, feks. ændre standard billeder osv. de som ligger i wxpression web, kan man ikke ændre feks. billedet på index siden, kun baggrunds farve, menuer osv.

Henvisningerne, vil jeg bestemt prøve at læse lidt på, er det også for os dummies?

indtil videre tak for svar,men mangler stadig henvisninger

Sort side med hvid skrift, behøver jeg ikke en template til

mvh
Meggi

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 12-10-09 19:00

Citat
Sort side med hvid skrift, behøver jeg ikke en template til...

PRÆCIS: Dét behøver man nemlig heller ikke til 'alt det andet'

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : meggi

Dato : 13-10-09 13:57

Sikkert ikke MOLOKYLE, men jeg er ikke helt så klog på dette som dig, derfor er det rigtig dejligt at i tager jer tid til at hjælpe os stakkels fjolser

Selvfølgelig kan det lade sig gøre at lave alting selv, hvordan skulle templates ellers være blevet til

Har nogen af jer prøvet at lavet noget i photoshop og så bruge det i FP til HP?

Kommentar
Fra : emhauge

Dato : 13-10-09 14:05

Hej Meggi

I EW ligger der nogle udemærkede templetes til at starte op på

Kommentar
Fra : meggi

Dato : 13-10-09 14:18

EW, hvad/hvor er det?

Kommentar
Fra : emhauge

Dato : 13-10-09 14:19

EW = Expression web

Kommentar
Fra : meggi

Dato : 13-10-09 14:27

Åh... nu føler jeg mig rigtig dum....

I EW er der ganske rigtigt delvis brugbare templates, men som jeg skrev tidligere, jeg kan ikke udskifte det billede som ligger i en eksisterende template. Det er det som er irriterende for mig.... øv

Kan i måske hjælpe mig med, hvordan jeg ville kunne gøre det, er mit problem løst

Kommentar
Fra : emhauge

Dato : 13-10-09 14:41

Hvilken templates har du valgt?, for jeg har lige prøvet med et par stykker - og disse var der ikke problemer med at ændre billedet

skriv hvad templaten hedder samt hvilket billede du har problemer med - så vil jeg gerne se om ikke jeg kan hjælpe dig

Kommentar
Fra : meggi

Dato : 13-10-09 15:16

det vil jeg lige prøve i aften, mange tak for hjælpen. (skal lige hjem fra job)

Kommentar
Fra : meggi

Dato : 13-10-09 19:21

Hej igen

Den jeg har forsøgt mig med, er personal 1.

Kommentar
Fra : emhauge

Dato : 19-10-09 07:11

Hej Meggi

jeg havde lige glemt en efterårsferie , men er tilbage igen nu - jeg ser på din templete.......

Kommentar
Fra : emhauge

Dato : 19-10-09 07:25

Hej Meggi

Det er nemt at rettet dit billed, gør følgende:
1. åben templete Personal1 i EW
2. åben mappen Styles
3. åben filen style0.css
4. i linje nr. 15 kan du ændre link/sti eller navn på billedet der ligger til venstre
5. HUSK at du evt. skal ændre det samme i style1.css + style2.css og style3.css

Det er i CSS filerne du kan ændre de mest grundliggende tilng i dit layout, det kan evt. værer en god ide at læse noget om CSS her:
http://www.webdesign101.dk/csslayout/

Giv lyd hvis du ellers mangler hjælp eller hvis dette her er uforståeligt

/emhauge

Kommentar
Fra : meggi

Dato : 21-10-09 11:09

Tak emhauge

Det må jeg hjem og have afprøvet, mange tak, og husk Ferie er absolut vigtigt at overholde

Kommentar
Fra : emhauge

Dato : 26-10-09 07:49

Hej Meggi

Er du kommet videre med dit EW projekt?

/emhauge

Kommentar
Fra : meggi

Dato : 26-10-09 08:26

Hej, jeg må med skam tilstå at jeg ikke har haft tid at sætte mig ved pc'en endnu. Desværre.

Arbejdet har taget al min tid de sidste par uger.

Du hører straks jeg har fået 10 min. i overskud

Kommentar
Fra : emhauge

Dato : 26-10-09 09:01

Det kender jeg godt - det kære arbejde tager sgu meget godt fritid