/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
WinStart
Fra : labuni
Vist : 440 gange
200 point
Dato : 20-04-03 11:03

Hej
Jeg har et lille problem med min computer når jeg er på Internettet. Så kommer den med følgende meddelelse:

Overskriften i vinduet er: WinStart001.EXE - Indgangspunktet blev ikke fundet

Procedureindgangspunktet WSCUpdateprovider blev ikke fundet i DLL-biblioteket WS2_32.DLL

Man skal trykke på "OK" 5-6 gange før det forsvinder, for så at komme igen næsten hver gang jeg går ind på en ny side.

Maskinen kører med Windows XP pro.

Mvh. Lars

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 20-04-03 11:09

Avs!

SPØRGSMÅL:
Everytime I get a pop-up in microsoft browser I get this program Winstart001.exe. When I hit Ctrl-Alt-Del I see this Winstart001.exe about 5 times or more,and have to click end task on each one to get rid of it. Its located in window/system,So I deleted the exe,but when I restarted my comp it was there again. What is this thing? And how can I remove this from my comp completely. Thanks in advance to anyone who can help me..

SVAR:
Only reference I can find in a web search suggests it is associated with spyware. Suggest you download SpyBot - a very good (& free) tool for eradicating spyware and trojan horses.

Accepteret svar
Fra : CLAN

Modtaget 210 point
Dato : 20-04-03 11:13

NB:

Et godt program til at fjerne Spyware er AdAware som du kan hente/læse om på http://www.lavasoft.de/software/adaware/

For virus... hvis du ikke har et opdateret anti virus program så kan du scanne on-line via http://www.tryus.dk/virus.asp

Lykke til...
Søren

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 20-04-03 11:32
Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 20-04-03 12:27
Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 20-04-03 12:42

Hej
Og gider du ikke at rode i reg databasen så er der et vbs script der gør
det samme sætter reg nøglens værdi fra 1 til 0 så kan du genindstallere
IE det er nede i højre side af link'et

Enable Reinstallation of Internet Explorer

http://www.kellys-korner-xp.com/xp_tweaks.htm

Manse9933

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 20-04-03 12:49

du kan gå til win update eller hente den her bagefter>

http://www.microsoft.com/windows/ie_intl/da

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 20-04-03 12:51

Husk at genstarte hvis du bruger script

Godkendelse af svar
Fra : labuni

Dato : 20-04-03 13:38

Tak for svaret CLAN.
Jeg hentede Ad Aware 6, og det fandt 164 spyware filer, efter at de var sat i karantæne har jeg ikke fået nogen fejlmeddelelser.

Mange tak for hjælpen.

Mvh. Lars