/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
skærm billede er der og er der ikke
Fra : alkhansen
Vist : 382 gange
50 point
Dato : 20-04-03 10:26

Jeg har et skærmproblem i XP. Skærmen går i sort i 2 sek. og er så tilbage med billedet. Det er som om der er en screensaver som slår til også slår fra igen med det samme. Jeg har seneste ver. Geforce driver og seneste ver. driver til min skærm. Det er ligegyldigt om det er min egen skærm eller en standardskærm, og jeg har også prøvet at have slået screensaveren helt fra. XP er fuldt ud opdateret, det er ikke selve skærmen som slukker, men billedet der bare forsvinder og kommer igen med det samme??? Det er ret irriterende..

Håber på hjælp fra jer alle.

Allan

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 20-04-03 10:33

hej
Har du et power toy eller et andet af de software som kan skifte wallpaper
automatisk??

Manse9933

Kommentar
Fra : als

Dato : 20-04-03 10:33

Hej Allan. Har du testet for spyware og virus?

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 20-04-03 10:38

Er det hele tiden eller kun i opstarten?

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 20-04-03 10:46

Løs forbindelse... pand den en på lampetten

Prøv at gå et par dage tilbage i systemgendannelse... se http://www.kandu.dk/dk/tip/3575
Ditto... har du et antivirusprogram installeret? Som nævnt af andre, så kan det være vira. Scan evt. online via http://www.tryus.dk og vælg PandaActive Scan i menuen til venstre.

Hygge...
Søren

Kommentar
Fra : NightMare0

Dato : 20-04-03 11:25

prøv at tage skærmstikket i computen ud og i igen !

Kommentar
Fra : xou

Dato : 20-04-03 19:33

hej !
1.prøv med et andet grafikkort
2.tag nogle andre kort pci kort ud,spiceilt hvis der er et lige op ad agp kortet (grafikkortet)ide så lidt hardware som mulig,for at udelukke en hardware fejl / konflikt
3.brug scandisk (og osse go ide altid at defrakmenter)findes under tilbehør under systemværktøjer
4.klik på KØR i menuen start og skriv msconfig ,vælg vælgfri start og fravælg : indlæs start-elementer,genstart
gør det somme med systemtjenester i den første rude.husk at efter tjæk at sætte den til :normal start igen
5.boot fra xp cdrom og vælg reperaer (men vent med det til alt andet er prøvet)
håber dit ireterene problem løses....

Kommentar
Fra : alkhansen

Dato : 20-04-03 19:42

Jeg har et norton antivirusprogram liggende på maskinen og det har ikke fundet nogle vira. jeg har ingen powertoys eller freewareprogrammer installeret. Jeg har dog downloadet opera-browseren med dertilhørende java-udstyr. Maskinen gør det stadig hele tiden, så måske skal jeg slå lidt hårdere til den!! Spyware? det må jeg hellere lige checke.

mange tak til alle, hilsen Allan

Kommentar
Fra : als

Dato : 20-04-03 19:59

alkhansen> Utroligt at tro det men jeg kan faktisk fortælle dig at Xupiter som er en slags spyware fik skærmen til at gå i sort da en kammereat ville afinstallere den. Herefter kunne han genstarte og skærmen var som den skulle være, men gik pludselig i sort igen. Spyware kan med de inteligente tracking-cookies få alt til at ske, men det er selvfølgelig ikke sikker at det er det samme hos dig. Kammeraten formaterede og så var alt iorden. Jeg tror det ikke, men muligheden er der. Du kan scanne online hos http:www.spywarefri.dk Gå om på deres onlineværktøjer (se menuen på første side).

Kommentar
Fra : als

Dato : 20-04-03 20:01

Åh ja, den rigtige adresse er http://www.spywarefri.dk

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 20-04-03 20:06

Her er derhttp://security.kolla.de/index.php?lang=en&page=download et skide godt spyware remover dansk interface gratis

Accepteret svar
Fra : als

Modtaget 50 point
Dato : 20-04-03 20:09

Manse9933 har ret. Spybot (eller Ad-aware) er et must.

Kommentar
Fra : alkhansen

Dato : 20-04-03 22:51

Jeg prøvede med Ad-a-ware og der kom hele 32 emner. Ja jeg blev også overrasket, for hvor fanden kommer de fra? Nå men jeg kørte scanningen fra adaware 6.0 og der har ikke været nogle problemer siden!! Det vil sige i 26 minutter.

mange tak.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 20-04-03 22:54

De kommer fra drive by surfing de kan stoppes af spybot og spywareblaster
i sammen arbejde.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 20-04-03 22:56
Godkendelse af svar
Fra : alkhansen

Dato : 20-04-03 23:11

Tak for svaret als.

Kommentar
Fra : alkhansen

Dato : 20-04-03 23:27

manse9933. Tak for svaret og hjælpen. mvh Allan

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 21-04-03 00:47

selv tak

Kommentar
Fra : als

Dato : 21-04-03 05:37

Tak for points! Håber det kører for dig nu, ellers må du komme tilbage.