/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
alb ventiler før syn.
Fra : casper0606
Vist : 524 gange
150 point
Dato : 08-10-09 19:36

Hejsa jeg skal til syn på mandag med en møggammel punto 95....

Jeg har fået at vide at det skulle være en god ide at motionere alb ventilerne da de meget nemt kan komme til at sidde fast...... hvordan gør man lige det, hvor sidder de henne, og hvordan ser de ud?

Hvis der er andre ting der skal tjekkes igennem på sådan en punto inden syn er forslag meget velkomne....

Casper

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 08-10-09 20:16

Tag en papegøye tang og noget olje eller vd40 og prøv at arbejde med den med tangen. Efter du har sprayet den med olje.
alimak

Kommentar
Fra : jeansgade

Dato : 08-10-09 20:21

på bagaksel. den ligner en vippearm. giv den et par tryk eller ryk, og håb på den ikke sidder fast

Kommentar
Fra : Ekspress105

Dato : 08-10-09 20:34

Citat
møggammel punto 95....

Jeg ville tjekke alt det mellem nummerpladerne...

Kommentar
Fra : dova

Dato : 08-10-09 20:43

Citat
Jeg ville tjekke alt det mellem nummerpladerne

Helt enig.

Men de vigtigste ting

Styretøj, affjedring/støddæmpere, at de virker og ikke er utætte/hjulophæng.
Bremser, at bilen bremser nok og lige, at håndbremsen virker, at bremserør ikke er tæret, at bremseskiverne ikke er skæve/slidt for tynde

Tjekke for rust i alle bærende konstruktioner og befæstninger for mekaniske dele

Ren og tør motor, altså ingen utætheder for olie og benzin.

At alt lys/vinduesvisker/sprinkler o.s.v. virker

At forruden ikke har stenslag/tydelige ridser og slet ikke i synsfeltet.

o.s.v.