/ Forside/ Teknologi / Internet / Browser / Spørgsmål
10  webnoob 2075
Besøgte hjemmesider
Fra : EiHaBr
Vist : 1105 gange
100 point
Dato : 07-10-09 19:37

Kopi herunder af mit tidligere spørgsmål vedr Internet explorer.
Øv nu troede jeg lige det virkede. Men jeg kan ikke se hvilket sider jeg har været på idag, kun dem for de andre dage har indstillingerne virket på. Ud fra de svar jeg fik og fulgt rådene fra, nu kan jeg se de andre dage søndag mandag tirsdag men ikke i dag onsdag.

Nogen der har nye løsningsforslag.

Tidligere spørgsmål:
Hej.
Internet Explorer Oversigt.
Pludselig har jeg set at jeg ikke altid kan gå op i den lille trekantede pil øverst til venstre efter frem pilen, og se hvilke hjemmesider jeg har været inde på en pågældende dag.
Hvad eer det der sker er der nogen der har pillet i min maskine eller hvad.
Hvor indstilles Internet Explore til at fortælle hvilke sider jeg har været inde på i dag f.eks eller en af ugens dage.
Kan nogen forklarer hvor dette stilles.
Mvh.

Kommentar
Fra : mælkergodt

Dato : 07-10-09 19:56

start- denne pc- lokal disk - user (DIG) - LOKALE INDSTILINGER - oversigt.
Eller nogenlunde samme sted // TEMP filer

Kommentar
Fra : mælkergodt

Dato : 07-10-09 19:57

men ikke i dag onsdag.
-
Sikkert fordi du har lavet en oprydning, ER DET MANDEN du er efter.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 08-10-09 08:35

Jeg går ud fra taler om klik på 'Stjernen' i IE8 øverst til venstre i browservinduet, under 'frem/tilbage' knapperne?

1.) Klik på 'Stjernen' ..vælg fanen; "Oversigt"

2.) Nu er der en kombo-boks, hvor du kan vælge flere forsk. visninger.

3.) Vælg: "Vis efter besøg i dag efter rækkefølge. Så får du dagens besøgte sider i kronologisk rækkefølge.

4.) Normalt vil dagens oversigt ellers vises øverst i; "Vis efter dato".

Antal dage som gemmes skal bestemmes et helt andet sted; nemlig i browseremenuen:

Værktøjer -> "Internetindstillinger".

Fanen; Generelt -> afsnittet; Browserdata -> knappen; [Indstillinger]. Afsnittet; Oversigt -> punktet: "Antal dage siderne skal gemmes i oversigten" ..vælg f.eks. 7 ..så har du en uges oversigt ...hvis IKKE du senere vælger at slette browserdata!

Virker dette ikke for dig? Så er det måske på tide at rydde op i din registreringsdatabase.

Dette kan f.eks. gøres med programmet: Ccleaner ( http://www.ccleaner.com/ )

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 08-10-09 08:56

UPS:

4.) Normalt vil dagens oversigt ellers vises øverst i; "Vis efter dato".

næeh... NEDERST i listen; "Vis efter dato".

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : EiHaBr

Dato : 09-10-09 18:04

Hej Molokyle.

Fuldstændig korrekt og flot det du har skrevet, jeg har lige prøvet det hele.
Alt virker bortset fra oversigt - besøgt i dag (den er blank) - alle de andre virker perfekt - f.eks mest besøgte og i dagsrækkefølge osv.
Så imorgen kan jeg se de sider jeg har besøgt i dag, mærkelig ikke.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 09-10-09 18:57

Jo. Det 'lyder' mystisk
Derfor jeg foreslog dig en rensning af registreringsdatabasen.
Det kan være en reg. nøgle for IE, som er gået i udu.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : EiHaBr

Dato : 09-10-09 19:34

Ja okay noget mærkeligt noget.
Men nu er jeg jo ikke nogen "nørd" , kan man rense registreringsdatabasen uden at miste noget eller hvad mister man ved det.
Hvad med alle mine indstillinger osv.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 09-10-09 23:33

Hvis du kører en automatiseret rensning af registreringsdatabasen med Ccleaner eller f.eks. TweakNow RegCleaner eller med IOBIT's Advanced SystemCare ..i deres default indstillinger, så går der nu sjældent 'ged i den' ...og du mister ikke noget!

Man kan jo altid FØRST lave et nyt gendannelsespunkt inden rensnings-operationen, så man kan 'vende tilbage' hvis ulykken alligevel skulle indtræffe

Så vidt jeg husker laver disse programmer selv et backup af reg. filen, så man med programmet kan 'spole filmen tilbage'.

..og lad nu være med at ændre på cleaner programmernes DEFAULT indstillinger, hvis du ikke er sikker i din sag. Det kan få FATALE følger.

</MOLOKYLE>