/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Dos under opstart af windows 2000
Fra : 75653
Vist : 1351 gange
70 point
Dato : 19-04-03 23:03

Hej er der nogle der kan fortælle mig hvordan jeg kan få windows 2000 til at køre en bat fil under opstart.
Jeg har set det ske med feks. scandisk og partition magic. De starter begge i noget der ligner en dos.

Det samme ønsker jeg, jeg skal bruge det til noget backup sjov.

Jeg har prøvet at ligge bat filer i script mappen og liges at oprette startup scrips mm. det virker ikke.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 19-04-03 23:15

Partition Magic har sin egen medbragte "caldera dos" som den lægger en henvisning til at køre efter "genstart og PM kørsel". Som jeg har læst det.
Emesen.

Kommentar
Fra : technet

Dato : 19-04-03 23:21

der bliver ikke brugt autoexec.bat og config.sys ligesom i win 98
men der bliver brugt disse commands istedet
autoexec.nt og config.nt

og du kan sikkert finde dem i \winnt\system32
men du kan også installere et prog såsom startup mannager det er simpelt

Kommentar
Fra : 75653

Dato : 19-04-03 23:21

>>Emesen
Jammen hvor fortæller den 2K at 2k skal starte den her dos ting op ??? og hvor dan starter 2k dos op får den skal scandiske (Fat32) ????

Kommentar
Fra : 75653

Dato : 19-04-03 23:26

>>Technet
Ved godt at 2k ikke benytter sig af autoexec.bat og config.sys , men ved ligeså at autoexec.nt og config.nt ikke har noget med selve boot processen de er der kun til brug af Kommando promten.

Jeg ved ikke lige hvad jeg skal bruge en boot manager til, det er ikke et spørgsmål om hvordan jeg kan have flere OS er på min maskine men om hvordan jeg kan "Tvinge" 2k til at køre nogle dos koder for mig under opstarten

Kommentar
Fra : 75653

Dato : 19-04-03 23:29

>>Technet
Upsssssssssssss sorry læste forkert. læste startmanager som bootmanager my mistake

Men uanset hvad hjælper startup manager ikke retmeget da startup manager kun virker under winOS og ikke under selve bootprocessen

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 19-04-03 23:31

Ja det er jo lige det der kunne være rart at vide. Hvis du har mod til det kunne du jo sætte PM på en opgave som kræver dos-tilstand, og når den så genstarter kan du være der med en startdiskette og lede efter denne batchfil. bare lige en tanke.
Emesen.

Kommentar
Fra : 75653

Dato : 19-04-03 23:33

>>Emesen

Bin there don that, jeg har endog prøvet at ghoste for så at søge i imaget heller ikke der fandt jeg noget

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 19-04-03 23:38

Næ den skal da heller ikke ligge i imaget, men midlertidig på HD under opstart og den sletter jo også sig selv efter kørsel.
Emesen.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 19-04-03 23:39

du skal finde den lige inden den ufører sig selv.
Emesen.

Kommentar
Fra : 75653

Dato : 19-04-03 23:40

>>Emesen

Ja jo tak du, men når jeg ghoster ghoster jeg i dos mode (damme ghost vil ikke under NT) og det før programmet udføre sin komando. *GG*

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 19-04-03 23:42

Den må lægge sig lige efter MBR for når jeg bruger PM og smtidig har boot manager finder den selv ud af at vente med at køre efter jeg har valgt os.
Emesen.

Kommentar
Fra : 75653

Dato : 19-04-03 23:46

>>Emesen
Hmm i MBR hvordan mon den skulle kunne gøre det ???

De ved den henter den jo under selve boot processen faktisk lige før 2k ville have startet op ?

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 19-04-03 23:49

Jeg mener boot manager fordeler nede i MBR, så det må være efter denne.
Emesen.

Kommentar
Fra : technet

Dato : 19-04-03 23:53

emmesen >> 100% korekt
men er det dette du søger
http://www.bcpl.net/~dbryan/directboot.html
startup manager >> http://homepage.ntlworld.com/steve-dunn/SM.zip

Kommentar
Fra : 75653

Dato : 19-04-03 23:54

>>Emesen
Hmm tjoo hvordan kan man så selv lave et sådanne nummer ???
Jeg har nemmelig prøvet med start up scripts det virker ikke.

Jeg vil nemmelig have at min maskine een gang om ugen selv ghoster sig, jeg har nogle gamle dos programmer der kan klare det for mig og det virkede oxe fint i 98 men efter jeg er gået over til 2k er jeg nød til at huske det selv

Kommentar
Fra : 75653

Dato : 19-04-03 23:58

>>Technet

Nope jeg har ikke nogle interesse i at køre flere OS er på min maskine mener oxe at jeg nævnte det lidt tideliger det benytter jeg et andet prog til, og det klager det fint uden at jeg skal have en helv... masse blandet system filer liggende og rode.

Kommentar
Fra : technet

Dato : 20-04-03 00:09

75653 >>> forstå dog lige hvad denne boot.ini betyder i win 2k og win xp ( longhorn)

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 20-04-03 00:09

Et lille forslag:
win 98 med boot manager til os på 2 partitioner. 98/2k
nu kan du lægge din auto ghost på 98 (det kræver så at den får lov til at køre 98 ind i mellem)
Boot m ligger nu på 98 så måske kan det køres derfra.
Emesen.

Kommentar
Fra : 75653

Dato : 20-04-03 00:16

>>Technet
Hmm jeg forstå godt hvor du vil hen, men det kræver at jeg på en eller anden måde har en dos eller ligende installeret ikk ?

>>Emesen
Tja jo iden er ganske god meen jeg gidder ikke at have alle de blander OS'er liggende på min maskine, og hvis jeg har win98 / 2K som dual boot er jeg alige vel nød til at huske ghosten selv ikk ? :-} den skal jo vælges til at boote *LOL*

>>Technet

Vil nu lige prøve at lege med din ide, starter lige en 2K op i baggrunden *S*

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 20-04-03 00:19

tja jo - det hjalp så ikke.
men nu er det mørkt her ovre.
Hej
Emesen.

Kommentar
Fra : technet

Dato : 20-04-03 00:22
Kommentar
Fra : 75653

Dato : 20-04-03 00:34

>>Technet
Sorry det hjalp ikke.

Kommentar
Fra : technet

Dato : 20-04-03 01:21

75653 >>>

læse du dette http://windows.about.com/library/weekly/aa000716a.htm GRUNDIGT

for det virker på min maskine ,,
----------------------------------------------------------------------
men selv ville jeg foretrække en bootdisk hvor der ligger ghost 2003

Kommentar
Fra : 75653

Dato : 20-04-03 01:25

>>Technet
??? Hvordan fik du det til at virke ?????
Jeg prøvede men kunne ikke engang få 2k til at starte op ????

Hvordan gjorde du ????

(Kan ikke lide Ghost 2003, holder mig til 2002 er lidt mindre og spørger ikke om hd'en skal fixes til 2003)

Kommentar
Fra : technet

Dato : 20-04-03 16:54

hvordan ser din boot.ini ud ??
for det er den du redigere i

hvis du nu lge kigger her
http://www.tburke.net/info/ntldr/ntldr_hacking_guide.htm

kig lidt efter dette "" Booting DOS Directly From NTLDR "

og læs siden grundigt

Kommentar
Fra : technet

Dato : 20-04-03 17:12
Kommentar
Fra : 75653

Dato : 20-04-03 17:13

>>Technet

Atl hvad jeg får ud af at læse den sider er, hvordan jeg kan boote flere OS'er og det er stadig ikke det jeg vil.

Jeg vil at jeg kan starte en simpel bat fil i 2K dos mode præsis som 2K køre scandisk.

Jeg ved nu at jeg på en elleranden måde skal lave en native app. og tilføje den i reg-> bootexecute

Kommentar
Fra : 75653

Dato : 20-04-03 17:44

>>Technet
Jeg fandt selv ovenstående i nat da jeg søgte vidre.

Kommentar
Fra : technet

Dato : 21-04-03 13:04

nu skal du lige se her og der skal du lægge mærke til ordet " AlternateShel "

og hvis du starter msconfig op og ser på på de indstillinger du kan lave så tag en kig på boot.ini

------------------------------------------------------------

The Boot.ini file isn't nearly as boring as it appears on the surface.

If you skim a little below that sleep-inducing top layer, you'll find a little gem called SafeBoot.

It's a switch that gives you boot access to four options: DSRepair, Minimal, Network, and a tiny little fun-maker called Alternateshell.

Although they're all relatively obvious by way of their names, here's a quick rundown of their functions:

/dsrepair-is for use with an Active Directory installation that needs to be replaced with a backup copy.

Depending on your needs, it can connect to almost any device or network object for data retrieval. /minimal-loads the driver set specified in the registry at HKLM\System\CurrentControlSet\Control\SafeBoot.

If you're comfortable working in the registry, you can add or remove objects from the default set. /network-same as above, but with a networking orientation.

/alternateshell-call this switch if you want to load a shell other than Explorer, the default.

Use Regedt32.exe to edit the string at HKLM\System\CurrentControlSet\SafeBoot\AlternateShell.

There are a few alternate shells available if you prefer a different look and feel.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 21-04-03 17:32

Prøv lige om der er noget i dette spørgsmål du kan bruge - se nederst.
http://www.kandu.dk/dk/spg/14091
Emesen.

Kommentar
Fra : technet

Dato : 25-04-03 00:56

er det noget i den stil her du søger
http://www.jsiinc.com/SUBA/tip0000/rh0006.htm

Kommentar
Fra : 75653

Dato : 26-04-03 00:12

>>Technet

Yeps det er noget ledes det der jeg leder efter.. Desvære virker det ikke helt !
Programmet/Servicen bliver loadet for sent, det starter åbentbart lige før at brugeren logger ind eller det der ligner. ØV ØV ØV troede lige at det var app jeg skulle bruge meen øv nej

Kommentar
Fra : technet

Dato : 26-04-03 02:14

ja og det er det jeg mener med at du skal boote op på en ande OS
feks. gode gamle dos 6.22 og det fylder jo ikke mere end ca 6mb
men du kan da også nøjes med bare selve boot sekvensen og så de kommando type_filer du bruger
det er det partionmagic gør ( de har bare deres egen kommandofortolker)

Kommentar
Fra : 75653

Dato : 26-04-03 12:21

>>Technet

Jammen jeg skal jo have 2k til at starte op efter at bat filen har kørt, du ved det skal jo helst kunne køre helt af sig selv.

Jeg er heller ikke sikker på hvordan jeg "kun" hugger boot sekvensen fra dos.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 30-04-03 21:13

Har du set denne her.
http://www.tucows.com/preview/306380.html
Emesen.

Kommentar
Fra : 75653

Dato : 01-05-03 16:40

>>Emesen

Nej ikke lige den, men den er meget lig med Cren backup.
Men den hjælper mig jo ikke, den køre ikke i windows 2000 dos mode ting

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 02-05-03 17:50
Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 02-05-03 18:03
Kommentar
Fra : 75653

Dato : 02-05-03 18:48

>>Manse9933

?????

Det er ikke Scripts jeg er ude efter, da de først starte når windows har loaded alle dll mm.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 02-05-03 18:51

okay

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 02-05-03 19:14

Så er der jo Drive Image.
http://www.powerquest.com/driveimage/didetails.cfm
Fra hjælpetekst på min DI 5.0 men på en anden partition har jeg DI 2002, den kan nok noget mere.

5   Select how often you want the back up to run from the Schedule Task drop-down list.

Choose an option to specify how frequently to run Drive Image. Then specify details for the option you choose.

Option   Details
Daily   ·   Start time.·   Which days (every day, every 2 days, and so on).
Weekly   ·   Start time.·   Which weeks (every week, every 2 weeks, and so on).·   Which days of the week.

Copyright © 2001-PowerQuest Corporation. All rights reserved.

Emesen.

Kommentar
Fra : 75653

Dato : 02-05-03 19:28

>>Emesen

tjo det er der jo, meeen jeg bruger jo ghost 2002 som jeg har købt i dyre domme 580 penge
Og så hjælper det jo ikke noget at jeg ligepludslig bruger DI, og endnu en ulempe er at jeg ikke selv kan specificere hvad at køre, det kunne jo tænkes at dokument biblioteket skulle "bakkesop" samtidig med *GG*

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 02-05-03 19:48

Selve programmerne kan du jo Ghoste over i en sammenpakket fil på eks. D-E-F
Alle windows dokumenter kan jo også auto lægges på et andet drev. Ghost 2002 kan gemme i windows tilstand så vidt jeg husker. Nu mangler du bare en lille ringeklokke der tvinger dig til at gemme en kopi af eks. D:\dokumenter
Emesen.
Fra DI = Then specify details for the option you choose. Vælg hvad og hvormeget du vil tage back up på. Og ja - når du nu har et program så skal det s........ også bruges, det kender jeg godt.

Kommentar
Fra : technet

Dato : 03-05-03 14:32

hvad med at lave en boot cd (dos / win98 ) hvor du du ligger dine kommandoér på
og så boote op på cd rom og så styre det fra en bat fil

Kommentar
Fra : 75653

Dato : 03-05-03 18:25

>>Technet

Det kunne man godt, men det kræver at jeg har cd'en sidene i drevet hvergang der skal laves backup , hvilket betyder at jeg selv skal huske det. Så kan jeg lige så godt benytte en diskette. Iden er ganske god

Kommentar
Fra : 75653

Dato : 03-05-03 18:30

>>Emesen

Nope Ghost2002 kan ikke gemme i windows funger kun i dos mode. (her mener jeg selve ghost.exe filen)

Nå men det ender med at jeg må se mig slået af Microsoft's OS ikke at det passer mig men det virker til at det ikke er muligt at komme til at komme i en auto DOS mode. Nå ja ved mindre at man er programør og kan programere de der naitive apps.

ØV ØV ØV ØV ØV

Accepteret svar
Fra : technet

Modtaget 70 point
Dato : 04-05-03 07:05

hej hej
hvis du kigger godt på denne side så er her opskriften på hvordan man laver en simpel dualboot

http://www.godel.com/lila/html/winboot.htm

men jeg er godt klar over hvad du vil og jeg kigger på det

mvh
technet

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 06-05-03 14:52

Måske kan du få en ide her>

http://lexunfreeware.com/DailyBackup/DailyBackup.htm

Manse9933

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 06-05-03 15:27
Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 06-05-03 15:37
Kommentar
Fra : 75653

Dato : 06-05-03 16:52

>>Manse9933

Første link henviser til hvordan man i WIN opretter en backup rutine. Hmm mit spørgsmål går på hvordan jeg får 2K til at starte en DOS mode hvor i jeg kan køre nogle bat scrips. :-}

Resten kan jeg desvære heller ikke bruge. C# programmering ??? jeg kan kun programmere i Bat filer, Samt meget simpen Delphi. Men takker :-|

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 06-05-03 17:21

Der er mange måder at løse det samme problem på C#

Kommentar
Fra : xou

Dato : 06-05-03 18:45

SKRIV sysedit I KØR (virker i xp)
DU FÅ OPSTARTS FILER FREM
skriv din bat fil - eller ved ikke men prøv

Kommentar
Fra : 75653

Dato : 06-05-03 18:52

>>Manse9933

????????????????????+

Kommentar
Fra : 75653

Dato : 06-05-03 18:58

>>Xou
Virker ikke.

2K fungere på samme måde som XP eller retter XP fungere på samme måde som 2K. Faktisk er XP bare en 2K med en Klam vammel ME platform peppet op med et endnu mere klamt udsene, nå ja for at sætte prikken over i'et så spækket med en hel.... masse L... som kun de færeste noglesinde får/har brugfor.

:>)

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 06-05-03 19:01

Der er en der missundelig som køre med et styresystem fra oldtiden.

Kommentar
Fra : 75653

Dato : 06-05-03 19:14

>>Manse9933

Hvis du hentyder til undertegnet, så nej misundlig er jeg ikke.

Jeg ved udemærket hvad XP er lige så ved jeg at det er det OS Microsnot til dato har udgivet, der indeholder flest ubrolige ting og sager, (det skal her nævnes at jeg snakker for en Professional bruger) for hvormanger har interesse i at deres OS starter hver eneste Cd op som om at der lå en autorun på, at selv om man gang på gang har meddelt at systemet at det IKKE skal åbne cd'en i stifinder nå ja hvad gør systemet så ????

Tillykke i har vundet, jo selvfølig starter cd'en op i stifinder. Så nej jeg er ikke misundlig (arbejder selv under XP), ligesåvel som 2K.
Men rent ud sagt, det bedste system Microsnot nogle sinde har lavet er og bliver DOS, og det bedste med grafisk brugerflade er og bliver 98se.

DOS fordi det er stabilt 98se fordi at det er glimrende at spille under, man skal vel moresig engang imellem

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 06-05-03 19:19

Kommentar
Fra : xou

Dato : 06-05-03 20:32

prøver igen....
manse ....+ jeg var oppe kl 2.50 så derfor ,men opstart filer på xp er
1. win.ini
2. system.ini
søg efter dem måske er de så de somme som xp i opstarts filer

Kommentar
Fra : 75653

Dato : 06-05-03 20:39

>>Xou

Ved godt hvor jeg finder opstarts filerne til 2K, men det hjælper mig ikke med mit spørgsmål da opstarts filerne først bliver inilatiseret ligefør at brugeren logger på. Ikke unde boot processen.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 06-05-03 20:43

95 opgraderet = 98 - opgraderet = 98se - opgraderet = ME
NT4 som ny udgave = NT5 (win 2000) - opgraderet/samlet = NT5a (XP)
Men ingen af dem kan multitaske som OS2 warp.
Så vidt jeg ved.
Emesen. (så nu får jeg nok bank)

Kommentar
Fra : 75653

Dato : 06-05-03 21:33

>>Emesen

Bank bank

Jeg kan desvære ikke be eller afkræfte om OS2 er bedre end alle de andre OS'er da jeg aldrig har haft muligheden for at prøve systemet.

Det , Unix samt Linus er noget ledes de eneste systemer jeg ikke har nået at arbejde med (når det nok).

Bølle bank, bølle bank DOS DOS DOS

Du glemte DOS opgraderet = 3.1(1) opgraderet = 95 osv.

Dog NT 5.0 + ME/98 = NT5a (NT6.o)XP

Og vi kan sikkert blive ved og ved og ved og ved............

Nå der er Waterworld over TVDanmark1 *SYL*

Kommentar
Fra : technet

Dato : 07-05-03 03:53

ERD Commander 2000 kan gøre dit job , men den har nogle interne rutiner og der findes en batch file rutine
men den kan kun bruge de interne rutiner men men den kan pakke i *.cab som backup
og det er også hele harddisken
og du kan hente den her
ftp://ftp.fu-berlin.de/unix/security/replay-mirror/security/recovery/ERDCommander2000v2.02.zip
----------------------------------------------------
og læs godt og grudigt på hjælpe file især om batch

kopi fra hjælpe filen:::::::
Executes an ERD Commander 2000 batch file.

BATCH [[drive:][path]filename]

A batch file is a text file containing a sequence of ERD Commander 2000 commands. ERD Commander 2000 batch files do not support if statements or variable substitution. A line beginning with # is interpreted as a comment.

When ERD Commander 2000 starts, it will automatically search for and execute the file ERDAUTO.BAT, located at A:\ERDAUTO.BAT if booting from floppy disks, C:\ERDCBOOT\ERDAUTO.BAT if booting from the hard disk, and F:\I386\ERDAUTO.BAT if booting from CD-ROM.

You can use the LOGFILE command to record the output of a batch file.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 07-05-03 04:44

Hej technet hvordan har du fundet den zip fil ?

ftp://ftp.fu-berlin.de/unix/security/replay-mirror/security/recovery/ERDCommander2000v2.02.zip

http://www.oddity.de

ftp://ftp.fu-berlin.de/unix/security/replay-mirror/security/recovery

А А
А А А А
м м
пВп А пВп
А А мБ А А
Б ммммў ммммў мВо мммл Б А
ммммлоллВн ммммлоллВн ппллпмлллВммм м Б
А ВллВ БллВм лллВ БллВм мммм ВллБ мммммў ўммммм
ммммлВВВ ВллБ БллВВ ВллБ БлВВВ ВллБ ВллБ оллВн АА оВллн м
мВВлВпп БлВВ ВллБ оллВВнВллБ оллВВнВллБ ВллБ БллВм мВллБ БллВп
ААоВллБ БллВ ВллБ мллВВБ ВллБ мллВВБ ВллБ ВВлБ млллВВоВВллм БллВ АА
п ппВоВВллллллпп плллллллВпп плллллллВпп пллллпллллмлллВпп ппВлллмВллВ Впп п
пВп мм м ппп м мБм пВп м мБм пВп пВп м м мВм м лллВ
ммВмммВлпп мБпВм п п мВпБм п А ВллВ
пВллллВллллВмм п мВА АВм п ммВлллВлВлВВп
пВлп пплВм п њif there is a hellњ п мВлпп пВВп
пВ мВмпВБом - -xX- - мнБлпмВм п
А А ААБВн оВнВм њi will see you thereњ мВоВн оВБАА А А
пВммВп АпВм мВпА пВммВп
Апп А пп м м пА Апп
м п  п м
п п

м п - п м
ммВп Winternals ERD Commander 2000 v2.02 пВмм
ВВл (C) Winternals лВВ
БВВлл ммммммВммммм мммммВмммммм ллВВБ
пппВппп п Впппппп п пппппппппппппппп п ппп ппппппВпп А ппплппп
Вп  пВ
SUPPLIER::::: some bitch . WiNNT2K :::::::REQUIRED.OS
CRACKER:::: some bastard . 14.12.2000 :::RELEASE.DATE
PACKAGER::::: some whore . o-wec202.zip :RELEASE.NAME
PROTECTION:::::::::::: - . 1 * x MB :::::RELEASE.SiZE

Fear is your only god.
.Rage against the machine

мп
ммВп п м
ВВл А RELEASE.INFORMATION А АА Вм
БВВлл ммммммВммммммм м мммммВмммммм ллВБ
пппВппп п Впппппп пппп п ппп ппппппВпппп п пппппВ п пппВпппп
А АА Вп  А АА А А А  п
А

ERD Commander 2000 is a powerful repair and recovery tool that
fixes problems that prevent Windows NT/2000 from booting, and
salvages systems without losing critical data. ERD Commander 2000
gives you far more power to repair problems than Microsoft's
standard Emergency Repair Disk, and even the Windows 2000 recovery
console.

ERD Commander 2000 provides a unique command-line based Windows
NT/2000 environment that boots from a set of 3.5” floppy disks, a
CD-ROM, or directly from the hard disk. It allows you to recover
systems by giving you complete access to all files and registry
settings on your system, letting you replace missing or corrupt
files, edit configuration information, or delete drivers or
software that prevent your system from booting.

 п м
м п пВмм
мВ INSTALL.INFORMATION А лВВ
ААБВлл ммммммВммммммм ВВ В м мммммммВмммммм ллВВБ
ппппВппп АА п Впппппп ппп ппп пВп ппп пппппппппп п пппВппп
А ААА п  АА А А АА  пВ АА А
АА А

just unzip, unrar, install.

м п п м
ммВп пВмм
ВВл RELEASE.LOG А лВВ
БВВлл ммммммВммммм ВВ ВВ В мммммВмммммм ллВВБ
пппВппп п Вппппппппп пВ пппВ п п пппп п ппппппВ А ппплппп
Вп  АА А пп АААА  пВ

Last Dupe:
08-Aug-2000 WINTERNALS_ERD_COMMANDER_2000-XFORCE
this release is v2.01

RELEASED FILES :

ZIPNAME : RARNAME : RARSIZE : RARCRC
.............:..............:..........:..........
o-wec202.zip : o-wec202.rar : 1208453 : 87D8561A

п

м п
ммВп п м
ВВл CONTACT.US А АА Вм А
БВВлл мммммВммммм м м мммммВмммммм ллВБ
пппВппп п Впппппп п п пВп п ппппппппВпппп п пппппВ п пппВпппп
А АА Вп  А АА А А  п АА
А А
EMAiL:: support@oddity.de
WWW:::: http://www.oddity.de

CURRENTLY oDDiTy IS LOOKING FOR THAT PEOPLE:
. in/outsiders that are able to get unreleased ENGLISH/GERMAN
utils
. shop util suppliers around this globe with a fast link (T1+)
. experienced crackers (18+) . if u are one u know what it
takes
. T3+ shellbox owner . even with basic knowledge
SO U ARE SURE ABOUT YOUR SKILLS
AND LIKE TO JOIN OUR SMALL PRESTIGE TEAM?
SUPPORT A MESSAGE TO dead.tool@oddity.de

-

SPECiAL SHAME ON GOES TO ALL THE FUCKS WHO ARE COMMERCIALIZING
THIS SCENE. AT THE END YOUR GREEDY ASS WILL GET WHAT IT EARNS.
HEY, IF YOU ARE GONNA SELL YOUR MOM/SISTER TOO DONT FORGET TO
MSG US...
BY THE WAY WE WOULD LIKE TO GREET ALL THE LOYAL HARD WORKING
GUYS WHO ARE KEEPING THIS SCENE ALIVE. BE NICE AND KEEP IT UP.

м п њ њ п м
мВ АА њ A C C E P T O R B L E E D њ А АА Вм
БВлл мммБмм м мммм м м мммммВмммммм ллВБ
ппппВппп п ўппп п ппВппппп п ппппппппВпппп п пппппВ п пппВппп п
А АА п  њnfo by sorT8!CROњ А АА  п
А А

.ODD.CHECK.SUM.50bbd370.caf942be.
Manse9933 det ser lidt mystisk ud.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 07-05-03 04:46

Nå kandu kan ikke modetage denne code det skulle være russisk

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 07-05-03 05:12

Jeg ville ikke røre ved en sådan fil med en ildrager,men du har vel afprøvet
den siden du har (læs godt og grudigt på hjælpe file især om batch)været inde
og læse hjælpe filen.

Manse9933Der er overhoved ikke nogle garantier af nogen slaks for at det er en
godartet fil,sådan nogle filer sætter alle mine røde lamper til at
blinke.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 07-05-03 05:29

Man kan se når man går ind på ftp://ftp.fu-berlin.de/unix/security/replay-mirror/security/recovery og trykker på secutity i højre side af browseren
kommer der nogle mapper frem, når man så højre klikker på dem>egenskaber så
kan man se at siden har kørt mindst siden år 2000 og det er lang tid at
have en web side under opbygning?????????????meget mystisk, jeg tør ikke
at åbne dem for at se hvad de indeholder.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 07-05-03 08:44

Jeg fandt denne mappe ftp.fu-berlin.de , under Dokuments and settings mit navn>andre computere,det har jeg aldrig oplevet før,når jeg har været inde på
en web side det var også den eneste fil der lå i den mappe??mystikken
breder sig,en bagdør måske??+

Kommentar
Fra : 75653

Dato : 07-05-03 17:17

Manse9933

Du benytter velsakens XP ?

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 07-05-03 17:23

yes??

Kommentar
Fra : 75653

Dato : 07-05-03 17:32

Manse9933
*GG*

SI , landet ligger sådan at XP er en ½ server af en slags.

den regner nogle FTP sider/server som en fjern computer derfor.

Du har INTET at frygte man kan ikke komme ind den vej kun ud

Hvis du gransker lidt længre vil du faktisk opdage at du kan komme rundt på FTP serveren som var det en anden computer eller en net mappe

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 07-05-03 17:55

Da jeg ville åbne denne genvej så oplyste xp mig om det kunne ikke lade sig
gøre,adgang nægtet,jeg har været 1 milion steder på nettet men aldrig
har/er der blevet lagt en genvej ind i den mappe uden min viden,forresten
det er da en usikker fremtid man har hvis man bare dawnloader filer
med den slaks info,tag bare ordbruget( Fear is your only god.
.Rage against the machine o.s.v ,det kan man sku da skide i bukserne
over.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 07-05-03 18:05

Det er et skole eksempel på brud af sikkerheds foreskrifter,hvis man vil føle sig bare en lille smule sikker på sin pc,det kan da godt være at denne fil er ok men det ved man først når det kan være for sent.

Kommentar
Fra : 75653

Dato : 07-05-03 22:01

Manse9933

Det er ikke programmet der har lagt genvejen ind...

Det er XP.

Jeg havde fex. 2 liggende den samme som du samt en ftp.powerquest hvorfra jeg tilige har haft downloadet en prog.

Jeg ved ikke hvilke filmanager du benytter, personlig benytter jeg Totalcommander, og gennem den kunne jeg uden problemer slettet genvejne.
Var du online da du prøvede genvejen ????? Det kan også være at du køre NTFS hvilket giver noget mere sikkerhed end som jeg der benytter FAT32, det tør jeg så ikke udskrive om da jeg ikke har leget retmeget med NTFS.

Men som tidliger nævnt der er intet at være nervøs over, der kan ikke ske nogle skader ved filen, da som du også selv skriver er en genvej, og da det er meget retter yderst sjældent at genveje er farlige ved mindre da de henviser til en eelr anden vira elller ligende.

Hov det har da bragt os ud på et side spor, iforhold til min spørgsmål

Jeg har dog et råd til dig.
Der findes 2 måske flere programmer på nettet der kan simulere en computer på computeren, hent / køb et af disse programmer og benyt det til at oprette en ny computer på din puter.
Den benytter du så til at downloade ting & sager til, skulle du så være så uheldig at der er fuckup i det du har downloadet eller ligende, sletter du bare den fil programmet bruger som HD/PC.

Det virker jeg benytter selv metoden, jeg ved godt at mange liv sige at 1800 penge er mange at benytte til noget sådanne pjat. Hmmm måske men hvormange kan på et og samme tidspunkt have en DOS, 3.11, 95 , 98se, 2000 og en XP kørende på samme tid ??????? jeg kan, det gør også mit arbejde meget nemmere da jeg ikke skal have 6 puter stående med forskellige OS'er stående når jeg supportere mine kunder, jeg starter bare en virtual maskine med system som det nu drejer sig om, og 3 min senere har jeg en maskine kørende med OS'et men kan stadig side på min arbejds maskine og svare mails mm.

De to programmer jeg kender til er.

Virtual PC som findes her http://www.connectix.com (det er det prog jeg finder bedst og nemmest, ergo det jeg har købt)
VMWare Workstation som kan findes her http://www.vmware.com Kan mere end Virtual men er ikke så bruger venligt prisen er nogle lunde den samme for begge programmer.

Begge programmer kan hentes i en trail ware udgave der vare ca 45 dage.

Prøv dem og find det du finder dig bedst.

//>75653<\\

Kommentar
Fra : technet

Dato : 08-05-03 01:27

Manse9933 >> tja hvordan jeg har fundet den ? vi er jo nogle stykker der ikke bare køre google
men et helt set af søgemaskiner og deribland ftp server

og selvfølgelig er den prøvet af og det virker især hvis man skal ind på en låst drev og password beskyttet drev
og diverse
dette er en dir af hvad jeg lige har i mappen erdboot
1394bus.sy_
abp480n5.sy_
acpi.sy_
acpiec.sy_
adpu160m.sy_
aha154x.sy_
aic116x.sy_
aic78u2.sy_
aic78xx.sy_
amsint.sy_
asc.sy_
asc3350p.sy_
asc3550.sy_
atapi.sy_
AUTOCHK.EXE
biosinfo.inf
Bootfont.bin
BOOTSECT.DAT
bootvid.dl_
buslogic.sy_
cd20xrnt.sy_
cdfs.sy_
cdrom.sy_
class2.sy_
classpnp.sy_
cpqarray.sy_
cpqarry2.sy_
cpqfcalm.sy_
cpqfws2e.sy_
c_1252.nl_
c_850.nl_
dac960nt.sy_
disk.sy_
disk101
disk102
disk103
disk104
dmboot.sy_
dmio.sy_
dmload.sy_
ERDCBOOT.SIG
ERDSETUP.SIF
fastfat.sy_
fd16_700.sy_
fdc.sy_
fireport.sy_
flashpnt.sy_
flpydisk.sy_
ftdisk.sys
ftdisk.sy_
hal.dl_
halaacpi.dl_
halacpi.dl_
halapic.dl_
hidclass.sy_
hidparse.sy_
hidusb.sy_
i8042prt.sy_
ini910u.sy_
intelide.sy_
ipsraidn.sy_
isapnp.sy_
kbdclass.sy_
kbdda.dll
kbdhid.sy_
lbrtfdc.sy_
lp6nds35.sy_
l_intl.nl_
mountmgr.sy_
mraid35x.sy_
ncrc710.sy_
ntdetect.com
ntfs.sy_
ntkrnlmp.ex_
ohci1394.sy_
openhci.sy_
partmgr.sy_
pci.sy_
pciide.sy_
pciidex.sy_
pcmcia.sy_
PWDSERV.EXE
ql1080.sy_
ql10wnt.sy_
ql1240.sy_
ql2100.sy_
sbp2port.sy_
scsiport.sy_
serenum.sy_
serial.sy_
setupdd.sy_
setupldr.bin
setupreg.hiv
sfloppy.sy_
sparrow.sy_
spddlang.sy_
symc810.sy_
symc8xx.sy_
sym_hi.sy_
system32
tffsport.sy_
ty.bat
uhcd.sy_
ultra66.sy_
usbd.sy_
usbhub.sy_
usbstor.sy_
vga.sy_
vga850.fo_
videoprt.sy_
WINNT.SIF
wmilib.sy_
og det er progget der henter disse filer fra din win2k cd
og så har den selvføgelig og en boot ligsom partion magic
ERLDR

jo det er skam tjeket

men har du venstreklikket eller højreklikket på linket ??? ( brug højre mus )

Kommentar
Fra : technet

Dato : 08-05-03 02:18

Manse9933>> ang ftp og din andre computer
så se lige hvad der sker når du går på en hvilken som hels ftp server
tag feks. disse
ftp://ftp.microsoft.dk/
ftp://ftp.connectix.com/
ftp://metalab.unc.edu/pub/academic/chemistry/iupac/Download/divisions/VII/VII.C.1/ifcc/dansk/

og så kig lige i din andre computer

Kommentar
Fra : technet

Dato : 08-05-03 02:24

En lile side bemærkning

endu lige et ftp
ftp://ftp.microsoft.com/ResKit/win2000/
FTP = file transfer protocol

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 08-05-03 10:05

75653, havde ikke noget problem med at slette genvejen men med at åbne den,
så det er nok ntfs sikkerhed som du siger.Jeg ved godt at det er Xp der sætter linket ind,men var over bevist om at den kun gjorde det når xp bliver
bedt om det.
Virtual,så er det lettere og billiger at have en sikker mappe sat op med
virus scanning som den jeg har,alt der bliver dawnloadet går igennem denne.

technet,jeg har åbenbart en masse nye ting at lære om ftp,det vil jeg så gøre,men at dawnloade en fil uden indgående oplysninger syntes jeg stadig
er et sikkerheds problem,hvem,hvor,hvofor,hvordan og hvofor ikke,der er en masse og rv huller derude og tusinder af måder at komme ind på ens pc på.

Tak for de gode råd.

Manse9933

Kommentar
Fra : technet

Dato : 08-05-03 10:25

manse9933 >>> nu da vi er sprunget over i et andet emne
så skal jeg lige vise dig et af de mest farlige ting ved sikkerhed , nemlig det at folk ikke rigtig tænker på at når de deler filer og printer på et netværk
prøv lige at se dette lille fine stk værktøj

http://www.rawlogic.com/products.html

http://www.angryziber.com/ipscan/

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 08-05-03 10:36

Ser godt ud det kan være de er bedre end Steve Gibsons IDserver og port scanner,de skal da afprøves,har brugt Steve Gibson i lang tid.

Manse9933

Kommentar
Fra : 75653

Dato : 08-05-03 12:06

>>Manse9933

En sikker download mappe er ikke en garanti for at det prog du henter ned er dårligt, her mener jeg at der uden problemer kan være dårlige koder mm. der får dit system til at gå ned mm.

Derfor virtual PC

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 08-05-03 12:17

Derfor, samle så mange infos man kan få om en fil før man dawnloader den,den
eneste sikker måde at undgå dårlige koder, lade være med at gå på nettet

Kommentar
Fra : technet

Dato : 08-05-03 13:55

nu bruger du sikkert virtual PC men hvorfor ikke bruge ramdrev på okrng 1.5 GB
og så boote op på ca 8mb
ja det er spændende

ja rigtig hold da fra nettet og vær sammen med konen/kærsten /??
få et liv

Kommentar
Fra : 75653

Dato : 08-05-03 16:40

>>Technet

For at kunne bruge et ramdrev på 1,5 GB kræver det at du har min 2GB Ram, det har jeg ikke.
og ulempen ved at ramdrev er at når du genstarter eller på anden måde lukker din maskine (strømsvigt) ja så tager borte hvad der ligger i Ramdrevet.

Virtual PC er ikke så resurce krævende og du kan have alle former for OS'er på din masien ude at først skal genstarte mm.

Jeg siger ikke at Virtual er den eneste måde at gøre det på jeg siger bare at det er den måde jeg gør det på, og jkeg kender flere der gør de på samme måde som jeg, forskellen er dog bare at de ikke betaler for programmer de cracker det, eller på anden måde finder fuldversioner på nettet.

Jeg benytter Virtual til bla. at supportere mine kunder, samt til at "teste" div software jeg får tilrådet eller finder på nettet. Det er nemmere end at jeg hver anden uge er nøgsaget til at formatere / ghoste maskine fordi at det sidste prog jeg testede var noget skod der fu..... min pc op, med Virtual tester jeg programmer som var der på min egen maskine, foreskellen er bare at hvis det går galt, nå ja så overskriver jeg bare PC/HD filen med den jeg gemte før jeg prøvede programmet, det tager MAX 2 MIn, en ghost baglæns tager minimum 45 MIn med alt hvad jeg har installeret, for ikke at glemme hvargang man skal ghoste sin maskine er man nød til at have lavet et billed for at man har noget at gå tilbage til. (Det var egentlig det der starte dette spørgsmål 2K start i DOS) og det tager også noget tid.

og som vi alle ved er TID = Penge 2Min kontra 45Min hmmm det er svært at vælge ??????

Og så er der selvfølig nogle der vil sige jammen du skal bare bruge system gendandelse, nå ja og hvad er det lige systemgendandelsen gør ???
jo den starter med at gemme en kopi at dine profiler regbasen mm. og hvis du så bruger den etfer du ahr installeret et eller andet lo.. så ja jo hmm nej den sletter ikke de installeret filer, den gendander bare regbasen, startmenuen mm.

Der for Virtual PC eller VMware, min mening står fast

Kommentar
Fra : technet

Dato : 09-05-03 01:40

75653 >>>(( Det var egentlig det der starte dette spørgsmål 2K start i DOS) og det tager også noget tid.)

ja ja men jeg skal heller ikke klage over disse maskiner her ( så er jeg et skarn)
og nu er der jo mange måder at tage backup på ( feks : mainframe ; server ; tape ; ekstra harddisk osv.....

men det er jo det der er ulempen ved NTFS men hvor dog ikke lave den mulitboot som jeg har skrevet før og så lave en
en extra boot.ini ( kald den boot.org)
så i windows lave en planlagt opgave og med den omdøber du boot.ini til boot.ini1 og omdøb boot.org til boot.ini
og så få maskinen til at reboote....

ps: erd commander = http://www.winternals.com/products/repairandrecovery/erdcommander2002.asp

ps: jeg har lige fået sådan et kort her som jeg skal teste her i denne weekend
http://www.overclockercafe.com/Reviews/other_misc/lenten_reborn/

Kommentar
Fra : 75653

Dato : 09-05-03 07:34

>>Technet

Hmmm et smart card, nå ja men held og lukke med det.

Vil helst meget gerne undgå at skulle lave dualboot, for jeg gidder virkelig ikke alle de systemfle mm på C drevet.

Nå smutter har sovet langt over mig, så jeg kommer 45 min for sent på arbejde

Kommentar
Fra : technet

Dato : 09-05-03 21:07

hej : 75653

jeg har nu forstået dit spg via en andet spg
og der skrev jeg en meddelse til dig men kig lige på denne side
http://www.ntfs.org/articles.php?action=show&id=55

en meget kort beskrivelse
http://www.compphix.com/xpbootprocess.html

Kommentar
Fra : 75653

Dato : 09-05-03 22:00

>>Technet

Hej san

Nope du har ikke fornærmet mig , mit problem er at jeg engang imellem kan lyde meget tvær i min tekst, da det kan være meget svært at få ironi og sjov med i teksten specielt ironien er svær.

Troede ellers at jeg havde stillet mit spørgsmål så tydeligt som det var muligt, men de har jeg så ikke min fejl Sorry.
Men kan du nu se hvor i mit prob ligger ?? og hvorfor jeg ikke ønsker at lave dualboot. Men det der med at cracke NTLDR er ikke lige det jeg er bedst til, jeg har forresten leget en hel del med PM dog uden at have fundet deres hemmelighed, derfor mit spg i dette forum hvor jeg håbede at der var nogel der kunne hjælpe mig, og det skal siges at i virkelig har forsøgt men jeg er en svær mand at gøre tilpas. Måske at jeg skal prøve at finde ud af hvordan man manipolere med mbr og hvilket prog jeg kan bruge til at læse mbr'er for det kan tænkes at det er der at jeg skal finde svaret måske Men en ting er helt sikkeret, jeg giver ikke op jeg skal nok få knægget den her nød på den ene eller anden måde, og forhåbentlig uden dualboot.

Endnu engen bekleger jeg hvis jeg har "lyt" vrissen eller sur det har aldrig været min mening.

Kommentar
Fra : technet

Dato : 10-05-03 10:24

75653 >>
det er bare helt iorden

her er lidt om boot sekvensen for Windows 2000
http://windows.about.com/library/weekly/aa000716a.htm
---------------------------------------------------------

Kommentar
Fra : technet

Dato : 10-05-03 11:20

75653 > jeg tror lige dette er noget for dig

http://www.tburke.net/info/reskittools/topics/autoexnt.htm

og så lige denne

http://www.dynawell.com/support/ResKit/win2k.asp
---- se lige på den ____

AutoExNT Service
AutoExNT Service allows you to start a batch file, Autoexnt.bat, at boot time without having to log onto the computer on which it will run.

Kommentar
Fra : technet

Dato : 10-05-03 11:47

her er lige en tilføjelse til autoexnt
INSTEXNT.EXE: Windows NT Installer for AutoExNT. 1 Feb 1995. Version 1.2.
(C) Copyright 1994 Microsoft Corp.

This utility installs the AutoExNT-service.
After booting, the system will start the AutoExNT.bat in
your NTroot\system32 directory.

usage: instexnt install [/interactive]
to install the AutoExNT service, or:
instexnt remove
to remove the service

Kommentar
Fra : 75653

Dato : 10-05-03 13:31

>>Technet

Kender godt AutoexNT her prøvet den, men den virker næsten lige som et startup script, den starter som en service og altforsent.

Kigger lige på de andre links

Kommentar
Fra : technet

Dato : 11-05-03 00:15

75653>> hej igen
det er faktisk ret så spændende det her og jeg har fået fat i fidsen med partionmagic
det trickie ligger her med booten i regedit
HKLM\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Session Manager
---------------------------------------------

med Powermagic
BootExecute:
autocheck xmnt2002 /bat="C:\WINDOWS\TEMP\PQ_BATCH.PQB" /win="C:\WINDOWS" /dbg="C:\WINDOWS\TEMP\PQ_DEBUG.TXT" /ver=2621
44 /prd="PartitionMagic"
autocheck autochk *
---------------------------
men der er meget mere end så som så ..
for nu skal du lige se den bat fil som PM køre i boot
PREFERENCES Version:2, GlobalPrefs:0x24, BadSectorChecking:0x0, ReadOnlyMode:0x0

DISK_CONFIG Drv:0, Cylinders:788, Heads:255, SectsPerTrack:63
DISK_CONFIG Drv:1, Cylinders:4865, Heads:255, SectsPerTrack:63

PARTITION_CONFIG Drv:0, OStrt:63, ONum:12643092, OParTyp:0x7, OFSTyp:0x4, XDrvLetter:C
PARTITION_CONFIG Drv:0, OStrt:12643155, ONum:16065, OParTyp:0x0, OFSTyp:0x3, XDrvLetter:*
PARTITION_CONFIG Drv:1, OStrt:63, ONum:78156162, OParTyp:0xc, OFSTyp:0xf, XDrvLetter:E

CONVERT Drv:0, OParClas:1, OStrt:63, OEnd:12643155, OParTyp:0x7, OFSTyp:0x4, ODrvLetter:C, OLabTyp:1, OLabSiz:0, OLab:, NFSTyp:0xf
og der bliver lavet debug af en txt fil ...
-------------- text filen -------
BootExecute key at start:
autocheck autochk *
}
Exiting enStartEngine... Return value: 0 Time = 0:00
CalcMinSotf: Minimum allowable resize = 6329528 sectors
CalcMinSotf: Number of sectors to relocate in a minimum resize = 0

enInfo (C:) ...
enInfo complete (pqRet == 0)FAT_BLOCKS() - Using run lists to conserve memory.
Reading FAT - 9539 sectors at 32
Creating BLOCK_TABLE with 1000 available entries.
Destroying BLOCK_TABLE with 1000 used entries.
Destroying BLOCK_TABLE with 193 used entries.
FAT_BLOCKS() - Using run lists to conserve memory.
FAT_BLOCKS::GetNextCluster: fat blocks not in memory return 0
This operation requires file names to be converted
from one method of representing characters to
another method. This o
nly affects file names; it does
not change the contents of the files in any way.

If your file names are English, Frenc
h, German,
Spanish, Italian, or Portuguese, you can use any of
those language versions of this product without
any conv
ersion problems.

Only convert a Japanese file system if this message
is displayed in Japanese.

Only convert a Chinese
file system if this message
is displayed in Chinese.

Only convert a Korean file system if this message
is displayed i
n Korean.

If you use an incorrect language version of this
product it may convert your file names into
unrecognizable
characters.
pqLogLock (pqhandle == 0) ...
IsLockable(C:) - pqLogLock failed.
Cannot Commit Changes Live.
One or more of the changes you have made require rebooting to
complete. If you press OK, the computer will reboot to pe
rform the
disk operations.

After the changes have been applied, it is recommended that you create
a new Emergency Repa
ir Disk by running the Windows 2000/XP Backup utility.
Cannot Commit Changes Live.
One or more of the changes you have made require rebooting to
complete. If you press OK, the computer will reboot to pe
rform the
disk operations.

After the changes have been applied, it is recommended that you create
a new Emergency Repa
ir Disk by running the Windows 2000/XP Backup utility.

pqGetLaunchPath == C:\Programmer\PowerQuest\PartitionMagic 8.0\WIN32_FILE::GetAttributes::GetFileAttributes, File: C:\WINDOWS\TEMP\PQ_BATCH.PQB, pqRet = 504
[Error]: errno = 0. Error 0

ntUncompressFile: Error opening C:\WINDOWS\TEMP\PQ_BATCH.PQB
Calling Reboot with path C:\WINDOWS\TEMP\PQ_BATCH.PQB

pqBootAndProcessBatch ...pqFileOpen - File: C:\WINDOWS\TEMP\PQ_BATCH.PQB. Used OS I/O. Flags 0x1004. Open succeeded.

pqBootAndProcessBatch: Output the batch file in case of failure in boot-mode.
-------------------------------------------------------------------------------------
PQBatch VerNo:8.0, FileCreated: 05/10/03 22:47:33

PREFERENCES Version:2, GlobalPrefs:0x24, BadSectorChecking:0x0, ReadOnlyMode:0x0

DISK_CONFIG Drv:0, Cylinders:788, Heads:255, SectsPerTrack:63

DISK_CONFIG Drv:1, Cylinders:4865, Heads:255, SectsPerTrack:63

PARTITION_CONFIG Drv:0, OStrt:63, ONum:12643092, OParTyp:0x7, OFSTyp:0x4, XDrvLetter:C

PARTITION_CONFIG Drv:0, OStrt:12643155, ONum:16065, OParTyp:0x0, OFSTyp:0x3, XDrvLetter:*

PARTITION_CONFIG Drv:1, OStrt:63, ONum:78156162, OParTyp:0xc, OFSTyp:0xf, XDrvLetter:E

CONVERT Drv:0, OParClas:1, OStrt:63, OEnd:12643155, OParTyp:0x7, OFSTyp:0x4, ODrvLetter:C, OLabTyp:1, OLabSiz:0, OLab:, NFSTyp:0xf

BootExecute before:
autocheck autochk *

BootExecute after:
autocheck xmnt2002 /bat="C:\WINDOWS\TEMP\PQ_BATCH.PQB" /win="C:\WINDOWS" /dbg="C:\WINDOWS\TEMP\PQ_DEBUG.TXT" /ver=2621
44 /prd="PartitionMagic"
autocheck autochk *

BootExecute:
autocheck xmnt2002 /bat="C:\WINDOWS\TEMP\PQ_BATCH.PQB" /win="C:\WINDOWS" /dbg="C:\WINDOWS\TEMP\PQ_DEBUG.TXT" /ver=2621
44 /prd="PartitionMagic"
autocheck autochk *

pqReboot ...
pqFileOpen - File: C:\WINDOWS\TEMP\PQ_DEBUG.TXT. Used OS I/O. Flags 0x40. Open succeeded.
-------------------------------------------------------------------------------------------------
_________________________________________________________________
og dette er en test uden PM men med en anden commando som denne og det virkede
http://www.microsoft.com/windows2000/techinfo/reskit/en-us/default.asp?url=/windows2000/techinfo/reskit/en-us/regentry/46697.asp
_________________________________________________
__________________________________________________

venlig hilsen Tecnet

Kommentar
Fra : technet

Dato : 11-05-03 00:21

det link til microsoft ????????????????
men oppe i micsoft søge box søger du efter
BootExecute

Kommentar
Fra : 75653

Dato : 11-05-03 03:04

>>Technet

Det var da ellers noget af en txt *G*

Test uden PM ???? Ikk forstået.

Jeg kan ikke rigtigt finde noget på det link til MS, ej heller ved at søge på bootexecute der dukker kun 3 ting frem og de hjælper ikke ??

Sidder lige og leger med xmnt2002.exe men jeg kan ikke få den til at æde mine batfiler.

Kommentar
Fra : technet

Dato : 11-05-03 04:25

nej det er jeg godt klar over at xmnt2002.exe ikke virker på din maskine for jeg har også decompilet den ( kun for at teste ) men det var også lige for at vise hvordan powemagic arbejder

men nu skal du se her
http://www.sysinternals.com/ntw2k/info/native.shtml
-----------------------------------------------------------------------------------
uden pm = at powermagic ikke bliver loadet i boot sekvensen ( bare en oplysning)

Kommentar
Fra : 75653

Dato : 11-05-03 04:37

>>Technet

Xmnt2002 virker på min maskine, den vil bare ikke gøre som jeg vil *LOL*

Det link har du da henvist til en gang tideligere, jeg har oxe prøvet det men den der native ting kan intet andet end skrive et ellerandet på skærmen

Men jeg har virkelig leget, og det virker til at jeg på en eller anden måde skal have ntdos mode convateret til ren dos mode, loadet noget dos driver eller ligende... For jeg har fundet udaf at hvis jeg i bootexecute bare skriver ghost + commandoer så henter bootexecute ghost men ghost generere bare ne error log med at den ikke kan køre i ntxp2k mm. ((((

Har du en råd/metode til hvordn man kan lave en dosmode, dualboot er ude lukket da DOS kun kan håndtere FAT og 2 GB men jeg vil have FAT32 og 10 GB på mit C drev. og 2K SKAL ligge på C drevet (ved godt at 2K ikke er nødsaget til at ligge på C drevet, men jeg vil have det på C drevet) er det et problem med dualboot og DOS.

Kan man på en eller anden måde lave det så man kan boote på en diskette, gemme MBR med alle boot informationer/filer og derefter installere 2K og lave et script der når det er tid til backup "bytter" MBR ud ??? ved du det ???

Kommentar
Fra : 75653

Dato : 11-05-03 04:37

>>Technet

Xmnt2002 virker på min maskine, den vil bare ikke gøre som jeg vil *LOL*

Det link har du da henvist til en gang tideligere, jeg har oxe prøvet det men den der native ting kan intet andet end skrive et ellerandet på skærmen

Men jeg har virkelig leget, og det virker til at jeg på en eller anden måde skal have ntdos mode convateret til ren dos mode, loadet noget dos driver eller ligende... For jeg har fundet udaf at hvis jeg i bootexecute bare skriver ghost + commandoer så henter bootexecute ghost men ghost generere bare ne error log med at den ikke kan køre i ntxp2k mm. ((((

Har du en råd/metode til hvordan man kan lave en dosmode, dualboot er ude lukket da DOS kun kan håndtere FAT og 2 GB men jeg vil have FAT32 og 10 GB på mit C drev. og 2K SKAL ligge på C drevet (ved godt at 2K ikke er nødsaget til at ligge på C drevet, men jeg vil have det på C drevet) er det et problem med dualboot og DOS.

Kan man på en eller anden måde lave det så man kan boote på en diskette, gemme MBR med alle boot informationer/filer og derefter installere 2K og lave et script der når det er tid til backup "bytter" MBR ud ??? ved du det ???

Kommentar
Fra : 75653

Dato : 11-05-03 04:45

Dammed kandu opdatere forhurtigt *S*

Kommentar
Fra : technet

Dato : 11-05-03 04:50

Xmnt2002 håndter kun PQ_BATCH.PQB
---------------------------------------
jeg skla lige have det på de rene !

dvs. at du vil køre fat32 ??

så tror jeg at du har misforstået det med fat32 fordi win98 og me er jo fat32 så er det jo nemt

at lave en dualboot for du behøver jo ikke at installere hele win99 kun de dos filer som blver brugt og det er dem der ligger på en startdisk

Kommentar
Fra : 75653

Dato : 11-05-03 04:57

>>Technet

Ve godt at win98 / ME benytter FAT32, men ja jeg har misforstået dig jeg trode at du menet at du ville at det var real DOS fx. 6.2

Jeg ved detsvære ikke hvordan jeg skal stjæle boot filerne fra 98, kan du hjælpe ???

Evt. for letter kommunikation så v e-mail ellers så tager det vist ikke langtid at installere ICQ igen, har ellers ikke benyttet den siden jeg stoppede mad at chatte på Forum upsssssssssssss ofir *GG*

Kommentar
Fra : technet

Dato : 11-05-03 05:03

okey men jeg laver lige en til dig idag jeg skal lige have et par timer på øjet
kan du lige sende en kopi af din boot.ini til mig
på denne email
c.bolin@mail.dk

Kommentar
Fra : technet

Dato : 11-05-03 05:12

her er faktisk lidt af opskriften på dansk
http://www.danbbs.dk/~duelund/pcinfo/xptips/index.htm

Kommentar
Fra : 75653

Dato : 11-05-03 19:55

>>Technet

Jeg har sendt dig en mail...

Ved du om det kan lade sig gøre at boote en hd på et floppy image via boot.ini ?????

Kommentar
Fra : Per.Frederiksen

Dato : 28-06-03 19:23

Hej 75653,

det er ellers noget af en sag du har gang i her.

Har jeg forstået det ret at du ønsker at din maskine en gang imellem booter, så dine DOS scripts kan køre, så du kan tage et image af din Win2K installation?

Er det lykkedes dig at finde en tilfredsstillende løsning, ellers så har jeg et forslag.

Jeg forstår at du ikke kan lide dual-boot systemer, men jeg vil nu alligevel give dig et forslag, som kan virke på et dual-boot system, bl.a. fordi jeg spørger mig selv: "Hvor vil du gemme dit image? Hvis ikke på en Fat32 partition" Og her forudsætter jeg at du af sikkerheds og stabilitets grunde kører Win2K på en NTFS partition.

Med Windows bootloader, så styres det via BOOT.INI hvilket OS der automatisk skal bootes.
Ved at skifte mellem to udgaver af Boot.ini, som automatisk booter hhv. Win2K eller DOS, så kan din opgave ret enkelt automatiseres.

Se nedenfor for eksempler af disse to filer.

For at aktivere den automatiske process, så skal du have Win2K til at køre et script( fx. en batch fil) som udfører følgende.
1) slet boot.ini, kopier boot.dos til boot.ini
2) booter din PC.

Når din PC nu booter, så vil DOS partitionen blive aktiveret,
og du kan køre dine scripts som du plejer, dog med følgende tilføjelse
a) slet boot.ini og kopier boot.w2k til boot.ini
b) boot din PC

Så vil din PC igen være tilbage i Win2K når du ser den næste gang, og der vil liggge et frisk image af din windows partition på C: drevet.

Generel kommentar til PC opsætning.
-------------------------------------------
Jeg benytter altid mindst to partitioner på min pc.
En DOS partition med FAT32
En Windows system partition med NTFS
og derud over gerne en program partition plus en data partition til egne skabte data plus en stor partition til downloads, installations filer, mp3 og alt det andet. Disse partitioner er alle med NTFS

Min DOS partition er mit C: drev, så det er enkelt at boote DOS på det, samt gemme de images som DI/Ghost laver af windows partitionen.
Det sidste nye image ligger også altid på DOS partitionen, men et passende lager af tidligere images ligger på den store NTFS partition. NTFS partitioner kan ret enkelt læses fra DOS med freeware program fra www.sysinternals.com.

-----------------------------------------
Nu til indholdet af diverse filer og mapper:
-----------------------------------------

BOOT.DOS:
----------------------------
[boot loader]
timeout=5
default=C:\
[operating systems]
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(2)\WINNT="Microsoft Windows 2000" /fastdetect
C:\="DOS7"
----------------------------
Det bemærkes at det automatisk bootes efter 5 sekunder med bootloader vinduet.
Og at der default bootes til C:\ (som indeholder DOS)

BOOT.W2K
----------------------------
[boot loader]
timeout=5
default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(2)\WINNT
[operating systems]
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(2)\WINNT="Microsoft Windows 2000" /fastdetect
C:\="DOS7"
----------------------------
Det bemærkes at det automatisk bootes efter 5 sekunder med bootloader vinduet.
Og at der default bootes til den disk som indeholder mappen \WINNT

Config.sys på DOS partitionen
----------------------------
device=c:\dos\himem.sys /testmem:off
device=c:\dos\oakcdrom.sys /D:mscd001
files=10
buffers=10
dos=high,umb
stacks=9,256
lastdrive=z
device=c:\dos\display.sys con=(ega,,1)
country=045,850,c:\dos\country.sys
install=c:\dos\mode.com con cp prepare=((850) c:\dos\ega.cpi)
install=c:\dos\mode.com con cp select=850
install=c:\dos\keyb.com dk,,c:\dos\keyboard.sys
----------------------------

Mini udgave af Config.sys
----------------------------
device=c:\dos\himem.sys /testmem:off
files=10
buffers=10
dos=high,umb
stacks=9,256
lastdrive=z
----------------------------

og Autoexec.bat på DOS partitionen
----------------------------
@ECHO OFF

set temp=c:\dos\dostemp
set tmp=c:\dos\dostemp
path=c:\dos

REM For at Disk access kan ske hurtigere, så benyttes SmartDrive under DOS.
REM dette kan undlades uden drifts problemer.
smartdrv.exe

REM Følgende linie aktiverer CD-ROM drev hvis det ønskes
REM LH MSCDEX.EXE /D:mscd001 /L:H

REM her skal dit image script startes
call Image.bat

REM så skal der gøres klar til at boote i Win2K igen
c:
cd\
del boot.ini
copy boot.w2k boot.ini
boot.exe
----------------------------

AutoImage.bat batchfilen som kaldes inde fra Win2K
----------------------------
c:
cd\
del boot.ini
copy boot.dos boot.ini
winboot.exe
----------------------------

Hvis du ikke kan finde de to filer som benyttes til at reboote din pc under hhv. W2K og DOS, så må du give lyd fra dig.

Da Win2K selv kan udføre kommandoer på klokkelset via AT kommanden, så bestemmer du selv hvornår hele processen skal sættes igang. Der findes en WinAT utitlity i ressource kittet, som gøre det lidt lettere at opsætte en AT kommando.

Disse batch filer forudsætter at du på dit C: drev har følgende mapper DOS og DOS/DOSTEMP
I DOS mappen skal der ligge de DOS filer som kaldes fra config.sys og autoexec.bat.
Det bemærkes at både config.sys og autoexec.bat kan barberes yderligere, hvis man kan nøjes med at ens tastatur er US og æøå ikke kan vises på skærmen. Åh, ja alle de besværelige minder fra de trælse DOS dage, hvor windows var noget respektable borgere kiggede ud af og ikke ind i.

mvh. Per

Kommentar
Fra : 75653

Dato : 28-06-03 19:56

Hej Per

Jeg køre faktisk Fat32, da jeg finder Fat32 bedre end NTFS på mange mange punkter. Men også af den grund at det ofte er mig nødvendigt at gå på harddisken i dos.. Jeg har 4 Partitioner på min maskin der alle køre FAT32.

grunden til at jeg ikke vil køre Dualboot er at jeg ikke gidder alle de blandet systemfiler/mapper på mit C-Drev.

Det skal oxe nævnes at jeg tildeles droppede dette spørgsmål, da det altid endte med Dualboot. technet sendte pr mail en boot disk der satte mit systemom til Dualbooot men det er ikke for mit tilfredsstilende.

Dog åbnede jeg et nyt spørgsmål hvor jeg efter spurte en måde hvorpå jeg kunne boote på et diskette image http://www.kandu.dk/dk/spg/15334

Da jeg på den måde ungår at skulle lave en dualboot. Jeg ved at det kan lade sig gøre da jeg har set det ske med ghost 2003, den bootede bar fra en virtual partition dev. at der bar ligger en .bin fil på hd'en som der så bliver bootet fra...

//>Rex<\\

Kommentar
Fra : Per.Frederiksen

Dato : 28-06-03 19:59

Hej 75653,

efter endnu en gennemlæsning af de tidligere indlæg, så konstaterer jeg at du stædigt fastholder at benytte FAT32 på dit C: drev, og at du også VIL have Win2K på dit C: drev.

Nuvel, den beskrevne metode kan nu alligevel benyttes. Forudsætningen er blot at du installerer DOS og Windows i rækkefølge. Det vil sige:

1) Lav en DOS boot diskette med DOS7 (den DOS som kommer sammen med windows98). Du kan evt. benytte en boot diskette som den jeg har liggende på http://download.3iii.dk/dostools/botw98-2.zip

2) Formater dit C: drev, og læg DOS systemfiler på. Gøres med /s kommandoen i format (A:\> FORMAT C: /S), eller med kommandoen sys (A:\>SYS C:) PS. du skal stå på A: når du udfører kommanden.

3) Installer Win2K på dit C: drev, bevar FAT32 og bevar tidligere OS.

På denne måde får du foræret muligheden af at kunne boote i både DOS og W2K på det samme drev. Da NTbootLoader selv skifter MBR etc. mellem de to operativ systemer.

Du vil ende med noget der ligner dette på dit C: drev

WINNT
DOCUMENTS AND SETTINGS
PROGRAM FILES
boot.ini
arcldr.exe
arcsetup.exe
ntdetect.com
ntldr
boot.ini
bootsect.dos
commend.com
io.sys
msdos.sys

Her skal du så tilføje mappen DOS
og filerne autoexec.bat og config.sys

Følgende filer benyttes kun når du booter i DOS:
bootsect.dos
commend.com
io.sys
msdos.sys
config.sys
autoexec.bat

mvh. Per

Kommentar
Fra : Per.Frederiksen

Dato : 28-06-03 20:05

Hej 75653,

og han bliver ved......

Årsagen til at du skal benytte DOS7 (den der kommer med win98) det er at den kan håndtere store partitioner, så du kan godt have et fx. 10 eller 30Gb stort C: drev.

Og... jeg ser at du allerede har svaret på mit første indlæg.

Jeg vil tage den lidt med ro så.

mvh. Per

Kommentar
Fra : 75653

Dato : 28-06-03 20:07

Hej Per

Ka du se vi ender stadig i Dualboot og det vil jeg IKKE

Det er en dansk udgave af 2K jeg benytter. Næ hvis jeg nu finder en måde at boote fra enten en virtual partition eller fra et floppyimage .Img .ima .bin så er den hjemme :-}

//>Rex<\\

Godkendelse af svar
Fra : 75653

Dato : 02-07-04 02:46

Yo technet, du får pointne for det her, jeg kan se at det er en gammel tråd som jeg ikke har fået lukket
Ikke at jeg nogle sinde fik det til at virke, men nu benytter jeg ghost32, så den er fin fin i vinkel