/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Et badekar på 4 hjul.
Fra : Højris
Vist : 811 gange
300 point
Dato : 06-10-09 21:00

Hej !
Jeg har et badekar på 4 hjul i form af en WV GOLF fra sidst firserne.
For en tre ugers tid siden, opdagede jeg at der stod vand i bilen, efter et kraftigt regnvejr.
Det vil sige at jeg opdagede det, ved at jeg var ude at køre og så var der noget der skvulpe de. Ja vandet stod simpelthen blankt i bunden. I højre side og kun der, for og bag.
Derefter tømt og tør. Så her forleden, et regnvejr af dimensioner, så når jeg kører og bremser kommer vandet som et vandfald hen under sædet.
Det ser da skide sjovt ud, men !! Hvor kommer det vand ind.
Højris

Kommentar
Fra : kogalejy

Dato : 06-10-09 21:06

Det er muligt at det kommer ind ad en utæt forrude. Mvh. K.

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 06-10-09 21:07

den skulle vel ikke tilfældivis have soltag???
kendt fejl på originale skydesoltage

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 06-10-09 21:10

Citat
Det er muligt at det kommer ind ad en utæt forrude.

Kig også lige efter gummilisten i bagklappen

Kommentar
Fra : Højris

Dato : 06-10-09 21:19

Der er ikke det mindste tegn på utætheder ved vinduer og er der ikke soltag.
Det skal lige præsiseres at den mængde vand kommer ikke bare dryppende,der er faktisk tale om en spandfuld.
højris

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 06-10-09 21:27

Stenslag har måske gnavet sig gennem forreste del af bagskærmen.

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 06-10-09 21:34

hov, kom lige i tanke om noget, i motorrummet under luftindtaget (til kabinen, ikke det til motoren)
der sidder der i hver side en afvandingskanal ude ved skærmen. måske den ene er stoppet

Kommentar
Fra : Hejdu58

Dato : 06-10-09 21:59

Den er rustet igennen i højre side i det rum hvor luftindtag er.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 06-10-09 22:28

Nå da da, en bil med indbygget sunami!!!

Den har jeg også prøvet med en gammel folkevogns bobbel, så det må være noget der ligger til folkevognen. Min havde endda luftkølet motor!

Jeg tror at der er en rævne i bunden, så vand fra vejen slår op og kommer ind ad den vej. Sådan var det med min folkeøse.
Blot en god tur gennem nogle store vandhuller, så var gulvet vasket indvendig.

Så se lige efter om bunden er ved at falde ud, så du får en flintstone-bil!!!

Kommentar
Fra : dova

Dato : 06-10-09 22:40

Rust i inderskærmen, på det flade stykke i siden lige ud for hvor man placerer fødderne, er det mest sandsynlige sted såfremt der ikke er spor efter det kommer højere oppe fra. Men der kan det så til gengæld også P**** ind i store mængder fordi vandet piskes derind af hjulet og løber ned i bunden bag beklædningen.

Men der er andre muligheder:

Ude fra de inderste hjørner i motorrummet oppe under hjelmen.
Så løber vandet ned bag ved handskerum og beklædning. Handskerummet vil så muligvis også stå fuld af vand.

Eller måske en af gummipropperne i bunden under måtterne er gået i stykker.
Så kommer vandet selvfølgelig kun imens du kører.

Men pil måtter ud og løsn beklædningen og tag så en vandslange og spul vand på bilen, både uden på og op under bunden, så kan du måske være heldig se hvor det kommer ind.

Accepteret svar
Fra : taunusanden

Modtaget 300 point
Dato : 06-10-09 22:59

Jeg kører selv i sådan en gammel golf, herlig bil, nem og billig at reparere

Der hvor det oftest går galt, er ved varmeapparatet. Og det tyder det på, da det sidder helt ude i højre side.

Åbn motorhjælmen, helt oppe ved forruden sidder der (eller, det bør der gøre!!) et sort stykke plastik det meste af vejen over. Det er sikkert revnet... Fjern det for at komme ned til problemet.. I passagerer siden ser du den sorte kasse der er indtaget til varme apparatet, der ligger sikkert en masse blade eller skidt der stopper det hul, på størrelse med en 5 krone, der skal lede vandet ud i skærmen, hvis det er stoppet løber vandet ind ved varme apparatet istedet og ligger sig i passagerer siden af bilen. Har selv prøvet det, også hjulpet et par kammerater med det.

Let problem at løse
Hvis det ellers er det, men det er det ofte.

Kommentar
Fra : alka

Dato : 07-10-09 07:43

En 22. mulighed kan være, at vandet kommer ind ved et rusthul under en forskærm øverst tilbage ved A-stolpen. Hullet kan befinde sig i den vandrette del af karossen, rende ind, og følge underkanten af karossen, hvor forruden buer fremad og nedad, dvs. vandet kommer ind fra siden, men kan ofte foranledige en til at tro, at det kommer fra luftindtaget eller varmeapparatet. Hullet vil kun kunne ses ved at afmontere forskærmen - hvis der er et hul der, ellers må du ty til en 23. (?)mulighed!

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 07-10-09 11:54

Bilen er over 20 år gammel,
den kan ha’ været ude for mange sjove ting,.. i tidens løb,
hvis den ikke er rettet 100% op, efter evt. skader, rustarbejde osv.
er der stor chance for at den er mere eller mindre utæt ved døre, gummilister, ruder, bagklap mm.

prøv at ’tape’ bilen til,.. rundt om døre, ruder bagklap, evt soltag, mm.
og spul den med vand,.. evt. gennem en vaskehal (sid evt. inde i bilen)

så er der stor chance for at du finder utætheden / utæthederne,
især hvis vandet OGSÅ kommer ind når bilen holder stille.

Kommentar
Fra : taunusanden

Dato : 07-10-09 18:57

Citat
opdagede jeg at der stod vand i bilen, efter et kraftigt regnvejr

Det tyder på at vandet kommer ind mens bilen holder stille, det er netop det jeg har oplevet når det hul, nævnt i mit indlæg " 06-10-09 22:59", er stoppet til.

Godkendelse af svar
Fra : Højris

Dato : 09-11-09 23:28

Tak for svaret taunusanden.
Det skal nok vise sig at du har ret, for det sorte stykke plastik har jeg fjernet i den hensigt at få et nyt stykke sat i. Men jeg kan ikke se at vandet kan komme ned i filtret i de mængder og så uden at det bliver vådt eller fugtskjoldet. Nå men pyt det viser sig vel en dag. taunusanden, Når du nu har en øse magen til min så hold lige øje med den tråd der hedder "En rød lampe blinker"
Højris

Kommentar
Fra : taunusanden

Dato : 09-11-09 23:42

Det kigger jeg lige på