/ Forside/ Interesser / Hus og have / El-installationer / Spørgsmål
10  Bassebo 2677
Periodisk lys i emhætte.
Fra : Byb75
Vist : 374 gange
50 point
Dato : 06-10-09 19:32

Hej. Jeg en Wacso emhætte hvor lyset går ud periodisk, især under madlavning. Jeg er næsten sikker på det er tansformeren der laver 230 V og til 12 V. Der sidder 2 spot som lys og de går ud på en gang. Der går godt nok 230 V ind i transformeren så jeg tror det er den. Kan den skiftes? Vil det være klogt at skifte hvis den ikke kan holde til det EM.? Der sidder jo en afbryder til lyset, og der er 230 V til den ledning. Kan man sætte nogle andre spots I? Måske 230 V spots eller andre gode ideer. Mvh Johnny.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 06-10-09 19:48

med 7 annullerede og 0 godkendte gider JEG ikke svare

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 06-10-09 19:49

Spørgsmål
- Ubesvarede    1
- Besvarede    0
- Annullerede    7
- Slettede    0
Ialt    8

Spild af tid

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 06-10-09 19:56

Prøv at mål på udgangen på transformeren når lyset forsvinder. Så kan du jo se om det er pøren eller transformeren.

Transformeren sidder vel oppe bar ventilatoren og den kan sagtens skiftes til en anden hvis det er den der har problemet.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 06-10-09 22:40

Formentlig varmer du bare for meget på trafoen, så temosikringen afbryder, og genindkobler ,når den bliver kold.

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 06-10-09 23:08

... eller også er det noget så banalt som afbryderen der ikke er helt stabil ....

Kommentar
Fra : Bassebo

Dato : 10-10-09 08:07

Det fleste har sat for store pære i så man overbelaster traffoen og der med fremkommer dette ....

Bassebo...

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 18-10-09 18:29

Hvad sagde jeg? Spild af tid!

Annuller spørgsmålet
Fra : Byb75

Dato : 04-12-09 20:15

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål