/ Forside/ Interesser / Fritid / Andet fritid / Spørgsmål
10  Klaudi 3672
modtaget forkert post hvadnu?
Fra : jobestar
Vist : 7655 gange
50 point
Dato : 06-10-09 13:18

Hej, jeg har modtaget post til den tidligere beboer.

jeg har hans adresse.

hvad gør man så nu?

bare skriver fejlpost og den nye adresse med sprittus udenpå og putter tilbage i postkassen?

mvh Oscar

Accepteret svar
Fra : Nordsted1

Modtaget 60 point
Dato : 06-10-09 13:23

Du skriver den rigtige adr. på kuverten, streger din over og ned i postkassen med den

Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 06-10-09 13:29

stor streg over den skrevne adresse og så skriver du, med tyk tush 'NY ADRESSE' og så, med alm, tykkelse og skrift skriver du den nye adresse og poster det, der skal naturligvis IKKE nyt frimærke på ...

MEN - der gives ingen garantier, vi har været HELE møllen igennem, lige fra at henvende os på det lokale postkontor til at ringe til Postdanmark og finde frem til en 'stor' som så LOVEDE at NU blev det rettet osv osv...vi modtager stadig, ind imellem, nu efter snart 5 år, post til den forrige ejer

Jeg håber dog - og tror trods alt, at vores dårlige erfaring, er enkeltstående eller i hvert fald et af de FÅ tilfælde, hvor det hele bare ikke vil lykkes, det SKULLE kunne lade sig gøre ved ovenstående metode.
Alternativt kan du, hvis det fortsætter, bare skrive, med fede typer 'Adressat UBEKENDT' og så putte det tilbage i postkassen.

Held og lykke med det, jeg håber virkelig det lykkes, for vi har i hvert fald opnået en, næsten grænseløs irritation over at fortsat modtage 'fremmed post'.

Venlig hilsen Dorthe

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 06-10-09 13:53

Hvis ovenstående ikke hjælper,ville jeg skrive til den tidl. ejer, at såfremt de ikke får rettet deres adr. vil al post fremover bliver destrueret

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 06-10-09 14:02

Det er fraflytters pligt at få skiftet adresser fra de afsendere han nu engang mener er relevante, hvad de fleste vel også gør, medmindre de pludselig flytter i en eet-værelses med låg.

Man kan ikke forlange at POST eller nye indflyttere gemmer oplysningerne i flere år.
Direkte fejlindput med fremmed navn og adresse et helt andet sted giver jeg en Post-it med påskrift af et læsekursus.
I vores lokale var der et læserbrev fra en der var særligt hårdt ramt af fejladresser. Han stillede op på posthuset med krav om økonomisk dækning for egen spildtid, med underbyggelse af at han jo selv skulle betale et stort gebyr ved fejlfrankering.

Hvem tror at han fik et svar ?

Kommentar
Fra : ans

Dato : 06-10-09 14:58

Du kan også "slå" et kryds over navn og adresse.

På kuverten skriver du " retur afsender ... pågældende er ukendt på adressen", så er det op til afsender (hvis der er en) at finde den pågældende.

Læg så kuverten i postkassen ... den røde som bliver tømt af postbude

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 06-10-09 15:42

Mange kuverter er påskrevet "Må ikke tilbagesendes uden modtagers nye adresse".

Men det er ikke vores problem

Kommentar
Fra : hawaii7

Dato : 06-10-09 16:49

Hvad du gør er svær at svare på.
Hvor længe siden er det at den tidligere beboer er flyttet?
Jeg mener at Post Danmark omadresserer post i 3 mdr. efter en fraflytning.
Dette kræver selvfølgelig at den tidligere beboer har udfylt en flytte meddelelse til Post Danmark. Efter 3 måneder får du så posten. Når nu dit efternavn ikke er det samme som den tidligere beboer er det "et dumt postbud" hvis han smider posten i din postkasse. Nu er Post Danmark jo begyndt at tage alt muligt ragelse ind som postarbejder.
Aflever det til Post Danmark og fortæl dem at fremover smider du osten væk.

hawaii7

Kommentar
Fra : snerose

Dato : 06-10-09 18:15

"Retur til afsender - adressaten er flyttet" Sådan er dét!

Men har sgu prøvet, at postvæsenet sendte det samme brev tilbage til mig 2 gange! - selvom det var overstreget og med påskrift om ny adresse osv. Ja, så smed jeg det altså bare ud til sidst og det er jo smadder ærgerligt, hvis det er noget vigtigt. Men så kan man jo altid skrive til dem, at den person ikke bor på adressen længere, og at man ikke ønsker deres post. Det hjælper.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 06-10-09 19:29

Hvis det er en regning betaler du bare - så kommer der ikke flere

Kommentar
Fra : EiHaBr

Dato : 06-10-09 20:17

Hvis han/hun bor rimeligt tæt på hvor du bor kører du over med posten og får en snak med personen om hvorfor det bliver sendt til dig. Det kan ofte løse mange problemer med en lille hyggesnak - så er den fis slået.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 06-10-09 20:18

En kollega boede allerførst på en blind vej med 4-5 huse langt ned af vejen, et nyt postbud smed gennem i to dage al posten til vejen i hans postkasse, han delte det videre til sine naboer.
På trediedagen var der virkelig meget, han tog så hele skidtet med reklamer, kørte 7 km til posthuset, smækkede posten på disken og buldrede ud at for fremtiden ville det lande direkte i hans pejs.
Han var dobbelt så stor som mig , muligvis derfor så han efterfølgende kun sin egen post

Jeg skriver i datid fordi at konen kom hjem en aften, åbent hus og helt stille, han lå på plænen med græsslåmaskinen. Død, 54 år, intet forvarsel bortset fra at han var kraftig og havde lidt astma.

Godkendelse af svar
Fra : jobestar

Dato : 07-10-09 14:33

Tak for svaret Nordsted1.

og mange tak til alle de andre informative og underholdende indlæg :D

nu er den sendt afsted i den lille røde kasse.

og nu bor jeg også i et bofællesskab med 8 andre mennesker, hvor folk flytter ind og ud for et godt ord. Så der kommer forkert post non-stop, jeg har bare ikke fået taget mig sammen til at spørge de andre hvad man gjorde, og så havde jeg lidt tid til overs og tænkte kandu kunne hjælpe. Og det kunne i jo også :)

tak!

god dag