/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Grafikort
Fra : Lesonal
Vist : 242 gange
50 point
Dato : 19-04-03 22:23

Hej, er der nogle der vil hjælpe mig (igen) med et problem, Jeg har efter en opfordring af en her på siden købt mig et nyt grafikkort.

Det er et Nvidia Geforce 4 med 64 MB SD Ram, ikke nogen kraftkal det ved jeg godt men det er større end det jeg havde i forvejen.

Nå men problemet.. min computer går ned hele tiden, enten låser den sig eller der kommer blå skærm, jeg har et hav af fejl da jeg er nødt til at slukke manuelt så jeg kan heller ikke køre scandisk, der kommer også blå skærm.

Jeg kører Windows Me og der har ellers aldrig været problemer før.

En lille sidste ting..ude i bios står der noget med video et eller andet,det står til Disable (hvis det er stavet rigtigt) hvad betyder det, er det noget man skal "pille" ved i forbindelse med evt. nyt grafikkort.

På forhånt tak
Med venlig hilsen
Lesonal

Kommentar
Fra : NightMare0

Dato : 19-04-03 22:30

nå der står Disable Betyder der (Deaktiveret)
nej det skal du ikke pille ved !
prøv at gå ind på Http://www.geforce.com og find en driver der passer til dit Geforce 4 !

Mvh Morten Andersen !

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 19-04-03 22:34

Prøv at tage grafikkortet ud og sæt i igen det skal give et lille klik? Check osse om dine andre kort sidder rigtigt og rammene sidder ordentligt fast? Prøv at sætte din bios til default settings? Hvis du kan skrive de fejlmeddelser der kommer og sende ind hertil vil det måske osse hjælpe. Nvidea geforce 4 kræver vist osse at din bios/motherboard understøtter mindst AGP 2X så hvis der er en setting i din bios omhandlende AGP rate så sæt den mindst til 2. Video disable? Kan det være shadow? Det skal du disable (slå fra)

Kommentar
Fra : Lesonal

Dato : 19-04-03 22:35

Ok, Hej Morten og tak for det, det prøver jeg lige men der fulgte ellers en CD-Rom med-AOpen hedder den, men det er måske ikke den rigtige.
Men jeg vil som sagt lige prøve dit forslag.
Mvh..Lesonal

Kommentar
Fra : Lesonal

Dato : 19-04-03 22:42

Hej ted, det var en ordenlig mundfuld, tak for det, det prøver jeg også, men vil det sige at der er stor forskel på Geforce og Riva TNT 2 på 32 MB som jeg havde før, for der kørte maskinen uden problemer, og det sidder i der hvor jeg havde det gamle.

Er tilbage om lidt
Hej....Lesonal.

Kommentar
Fra : NightMare0

Dato : 19-04-03 22:46

jeg vil nok sige du skal se om du kan få et Geforce 2/3 de køre langt bedre fordi de har noget som GF 4 ikke har !

GF=Geforce

Mvh Morten Andersen

Kommentar
Fra : Lesonal

Dato : 19-04-03 22:49

Så er jeg tilbage med noget af det, når jeg får blå skærm står der...Filnavn VWin32 (05)00000BF4 Fejl:OE:0028:CO0A3DCC Tryk på en tast ovs. Håber det kan hjælpe
Mvh Lesonal

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 19-04-03 22:52

Hej
Prøv at gå ind i bios pci/plug and play setup page og se om alocate IRQ for pci vga
er slået til(yes) hvis dit motherboard understøtter denne fungsion.

Manse9933

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 19-04-03 22:55

og se med samme om der står plug and playe aware o/s der skal også stå yes

Kommentar
Fra : NightMare0

Dato : 19-04-03 22:58

har du så du kan geninstallere Windows ME ?
jeg havde også Blå skærm jeg formateret min harddisk og installeret Win XP ind igen og så holdte det op !

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 19-04-03 22:58

Det lyder nu mere og mere som et driver problem. Prøv at gå til www.nvidia.com og download de nyeste nvidia drivere til windows ME

Kommentar
Fra : Lesonal

Dato : 19-04-03 23:09

Hej til alle, jeg havde lige blå skærm og måtte genstarte. Tak til alle så har jeg noget at gå efter, Jeg har Windows Me Cd,en hvis det skulle gå helt galt, og jeg vover lige springet og siger det lige ud....Jeg elsker windows me og kunne ikke forestille mig andet, jeg ved godt at det deler jeg ikke med ret mange,men den har som sagt kørt uden problemer her. Nå men jeg har rodet inde i den bios og fundet ud af at der står...Vidio Ram Cacheable-Disabled
AGP Aparture Size 64 M
AGP-4X Mode Enable. Håber det kan være til hjælp, selv aner jeg ikke hvad det betyder.
Prøver at rode videre,er tilbage om lidt
Hej Lesonal

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 19-04-03 23:10

prøv ,(load optimal settings) det skulle være en fejl sikker standart setting
som ikke kræver ret mange resurser og skulle virke med det meste hardware og
memory chips

Kommentar
Fra : Lesonal

Dato : 20-04-03 00:24

Hej igen fra Lesonal,Tak for alle de gode råd jeg har fået.Jeg har hentet en ny driver til kortet,nu går det lidt bedre men ikke alt for godt.
Men lige et lille sidste spørgsmål..bruger Geforce 4 og TNT 2 Nvidia de samme drivere?

Fortsat god wekkend.
Med venlig hilsen
Lesonal

Kommentar
Fra : NightMare0

Dato : 20-04-03 09:36

nej hvert Grafikkort bruger sin ejen Driver man skal have den rigtigte for det virker rigtigt !

Mvh Morten Andersen !

Kommentar
Fra : Lesonal

Dato : 20-04-03 10:00

Hej Morten, Ok så ved jeg det, jeg skulle have fået fat i den rigtige nu, så nu prøver jeg om det hjælper på maskinen. Tak for hjælpen

Med venlig hilsen
Lesonal.

Kommentar
Fra : NightMare0

Dato : 20-04-03 11:26

det var så lidt skulle det være en anden gang !

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 20-04-03 14:26

Hvad er det der går lidt bedre med de nye drivere? Jeg har kigget lidt på dine fejlmeddelelser, og de siger ude på nettet at det nogle gange kan klares ved at slå udvidet desktop og nview fra i dine grafikkort indstillinger. (højreklik et tomt sted på skrivebordet gå ind under indstillinger >> avanceret >> nvidia og se om det er slået til) Jeg har osse oplevet at det nogle gange kræver en bios opdate for at få grafikkortet til at virke. Den finder du på dit motherboards hjemmeside

Kommentar
Fra : Lesonal

Dato : 20-04-03 17:32

Hej igen, jeg var lige i byen, mange tak for svarende jeg har fået i dagens løb, til tedd, når jeg skriver at det går lidt bedre er det fordi at nu har jeg ikke så mange "blå skærme" (jeg kan selvfølgelig også bare lærer at formulerer mig ordentligt) efter det er blevet opdateret, men jeg kan stadivæk ikke køre scandisk så går computeren ned, jeg har godtnok brugt en startdiskette og den fandt også en bunke fejl og rettede dem, men jeg kan ikke gøre det fra windows,samt at den er begyndt at fryse meget (tror jeg nok at det hedder).

Mvh..
Lesonal.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 20-04-03 17:56

Hej
Her der noget du kan prøve hvis du har lyst>>>>Kopi fra et andet spørsmål

Fra : Manse9933 Dato : 20-04-03 13:40

Hej
Det er det sidste jeg kan komme på og jeg ved at det virker, er prøvet på min
gammle hdd,og jeg ved ikke om du har prøvet det men du kan gøre dette sæt din
win cd i drevet> installer windows>kør>opgradering lige som du opgradere fra
et andet win system og lad det køre,husk at have dit reg aktiverings num
parat så er det bare at lade den gøre sit arbejde.
Når du så er færdig med opgraderingen så skal du gå ind i win update og hente
alle service pax og hotfix igen det er det eneste der bliver fjernet dine
mapper og programmer forbliver intakte.Det er såment bare et foreslag.

Manse9933
Husk at fjerne dit grafik kort så kan du jo prøve at indstallere det rigtigt
bag efter hvis du vil prøve.

Kommentar
Fra : Lesonal

Dato : 20-04-03 23:19

Hej, igen manse9933, og alle i andre, tak for rådet,(lidt sent ved jeg godt) det går jeg igang med, og tak for alle de gode råd jeg har modtaget i løbet af igår og idag.Så regner jeg med at det hele virker igen for så bliver den jo næsten som ny.

Mange tak og med venlig hilsen...
Lesonal.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 21-04-03 00:03

Fandt forresten en liste over VWin32 (05) fejlkoder og hvad man kan gøre ved dem Prøv at kig her http://www.techadvice.com/w98/err_with/vwin32_err.asp Det er godt nok til 98 men skulle osse virke med winME

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 21-04-03 00:59

hej
Jeg kører xp men det skulle også virke med win me det er som at opgradere
fra 98 til me det er samme fremgangs måde.

Manse9933

Kommentar
Fra : Lesonal

Dato : 21-04-03 01:35

Hej igen, mange tak for jeres svar, i har godt nok gjort et flot stykke arbejde, jeg har prøvet det meste af det i har foreslået, men maskinen vil ikke rigtigt som jeg vil. Så nu prøver jeg at formatere hele min HD og installere det hele igen, så håber jeg at den kommer til at virke igen, men det er bare utroligt at bare fordig man sætter et nyt grafik - kort i, så går maskinen næsten ned, nå men sådan skal det åbentbart være.
Jeg takker mange gange til jer alle, og vil nu gå igang med at formatere og hente de rigtige drivere.

Fortsat god aften...
Med venlig hilsen
Lesonal.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 21-04-03 01:53

Har du prøvet opdatering????

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 21-04-03 01:55

Somm jeg foreslog?????

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 21-04-03 10:01

Husk med opgraderingen mener jeg at du skal være inde i systemet når du opgraderer ikke en fomatering,bare for der ikke er en misforståelse,hvis
du prøver.

Manse9933

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 24-04-03 11:01

Det er dette princip jehttp://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;da;315341g mener,det skulle også kunne lade sig gøre i winME>

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 24-04-03 11:04
Kommentar
Fra : Manse9933