/ Forside/ Interesser / Fritid / Jagt / Spørgsmål
10  TheRealDe.. 4815
Hvem lyver mest...
Fra : bb1
Vist : 1498 gange
100 point
Dato : 05-10-09 12:36

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 05-10-09 10:06

--------------------------------------------------------------------------------
Det har ALTID været hans sidste våben når han blev trængt op i en krog, både på Netnatur, jagtformidling herpå Kandu sker det nu også. Denne gang er det ikke mig, det går udover, for han ved godt, at det nytter ikke for jeg er i virkeligheden måske den eneste person her i landet, der offentligt kan kalde ham en svindler, løgner og en simpel tyve knægt uden at komme i retten for det ?

Det var lige det EBB har ventet på. Tak Bent, skulle jeg hilse at skrive. Og hvad angår dine lusede bøger og pengene fra salget af 5 stk. - så er du 16 gange blevet bedt om at sende et kontonummer. Men da du åbenbart får kontanthjælpen udbetalt i bananer til dig og den skævøjede, så har du kun en papkasse.

Derudover vil EBB meget gerne have en kopi af en køb/salgs(kommisionaftale dig og ham imellem.
Ballekræet er endnu engang fuld af løgn - det er næsten for meget.

Her er der nok til en anmeldelse: Skæveøjede,kontanthjælp og benægtelse af faktum. At han har solgt fem af bøgerne er tilgengæld en posetiv oplysning for mig,men belastende for Tonganeseren/E.B.Berthelsen. Jeg håber sandelig, at jeg indkaldes, som vidne i den anden sag, for så kan sagerne,måske kædes sammen. Jeg vil i alle tilfælle vidne på de mange gange Tonganeseren/E.B.Berthelsen har svinet mig til ikke kun her på KanDu men også på andre debat sider.
Så E.B.Berthelsen har du været i Helsingør???

Kommentar
Fra : refi

Dato : 05-10-09 12:44

Hvad med om de der 4-5 jagtRIVALER fandt et andet forum at svine hinanden til

Hvorfor i himlens navn bruger I Kandu til den slags - er I udelukket alle andre steder

I er da ikke flere end I kunne skrive private mails til hinanden - der er alligevel næppe andre der er interesseret i jeres escapader ud i "krigskunsten"

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 05-10-09 13:09

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 10-05-09 23:41

--------------------------------------------------------------------------------
Og så lige et svar til tamskyderen Bent Ballehyler:

Hvorfor fanden skulle jeg ulejlige mig med en overflødig riffelprøve, når jeg i 50 år har haft tillaldelse til at skyde med riffel? Skulle man forlange en tvungen prøve, ja så leverer jeg 6 kugler i skiven med en spredning på maks. 1 cm.

-----------------------------------citat Tonganeseren/E.B.Berthelsen-----------------------------------

Refi Fordi man skal holde sig til sandheden og det kan visse personer ikke. De kan kun true med
politianmeldelser,når de bliver trængt.
Jeg har gjort det i et tilfælle,hvor anmodningen også ER sendt,men det var p.g.a en direkte mord trudsel glem ikke det!!!!

I denne tråd vil der nu komme en stribe af Tonganeserens/E.B.Berthelsens skøre indløg,så det efterhånden kan gå op for alle herinde,hvem denne person i virkeligheden er..
Så er alle advaret og I behøver ikke at gå ind og kommentere tråden, for det er slet ikke meningen
dagsordnen er allene at vise mandens vandvid og kan I medvirke til det er indlæg ok..
Eller tag det som en oplevelse og oplysning om, at holde Jer på lang afstand af denne person..

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 05-10-09 13:14

Homo Sapiens ?????
Fra : Tonganeseren Vist : 122 gange
50 point
Dato : 09-03-09 20:01

--------------------------------------------------------------------------------
Båtnakken Bent fra Bottrup kunne ikke forstå, at man ikke gennemfører hundeprøver, i den tid hvor ikke mindst fuglevildtet har brug for ro. Derfor søger han med lys og lygte efter en eller anden medbåtnakke, som kan retfærdiggøre Bent Båtnakkes mishandling af faunaen.
Til det brug har Båtnakken Bent fra Bottrup fundet en notits, hvor man anviser metoden til optælling af agerhøns. Når man er ude at arbejde i marken - med traktoren - eller er i bil på vej rundt i området - så noterer man ned, hvad man ser. Men bette Bent kan jo ikke læse med forståelse og falder i plørevællingen med et gedigent plask. Intetsted står der, at det er jægere med hundem som skal stå for optællingen.
I Guder- hvor Ballehyler og Båtnakke Bent kvajer sig.

Men her er båtnakkens "genistreg":

De mest veluddannede og vel dermed også de klogeste på det område er ansat i D. M.U. Kalø
se havd de skriver om hundetræning og optælling:

http://www.dmu.dk/NR/rdonlyres/658DCB44-24FF-46E6-904D-F78AE8F29A58/0/sehvordan.pdf

Er de dummere end hylekoret- som kalder sig jægere??????????????????????????????????????
-------------------------------------------citat--------------------------------------------------------------

At en optælling af agerhøns bliver mest præcist ved brug af stående hunde er børnelærdom.....

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 05-10-09 13:19

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 30-03-09 14:09

--------------------------------------------------------------------------------
Helt rigtigt - 3773. BB1 har øjensynligt aldrig modtaget danskundervisning; men nu, kære venner og fjender, nu oversætter jeg squ hans temmeligt godt krypterede udgydelser - også for fremtiden.

TRD jeg har sagt det til dig mange gange: Skift guro!!!!
TRD ! jeg har sagt det til dig mange gange. Skift guru!!!!

Gå ind på www.DMK-online.dk og læs selv resultaterne, men bliv nu ikke skuffet!
Hvor mange hunde fra kennel spangking blev palceret? ( læs: hvem opdrætteren er )
Hvor mange hunde fra kennel spangking blev placeret? ( læs her hvem opdrætteren er).

Hvor mange af de placerede hunde har trænes hos mig?
Hvor mange af de placerede hunde er blevet trænet hos mig?

Hvor mange af de placerede hunde er ud af samme blodlinier, som mine?
Resultaterne taler helt for sig selv!

Du vil også se at der er udgivet en pokal til en hund,som slet ikke er blevet placeret!

Du lære det altså aldrig med den guro - som nu også er blevet uvenner med sin nabo min navne broder. Har han mon prøvet at give ham strøm også......
Du lærer det altså aldrig med den guru - som nu også er blevet uvenner med sin nabo, som er min - min navnebroder. Har han mon prøvet at give ham strøm også......

Det var langt bedre, end det plejede at være - Ballehyler. Slet ikke dårligt; men nu må du squ tage dig sammen. Nu er det slut med at stave GURU som GURO, ligesom du aldrig mere staver endnu som INU. Endelig holder du op med at stave placeret som PALCERET. Du må squ kunne lære det, selv om din skolegang var en stor jammerdal, fordi du hellere ville sidde derhjemme og spise kager.

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Så mange ord for så lidt - det må være Tonganeseren/E.B.Berthelsens fortid som skolelære på en kristen friskole,der slår igennem.

Kommentar
Fra : Dahab

Dato : 05-10-09 13:20

Er helt enig med refi !

Er så træt af at høre på jeres evindelige ævl og kævl !

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 05-10-09 13:28

Dahab Velkommen her for første gang?

Hvad tror du jeg er? Det er grunden til denne tråd Da det er første gang nogensinde at du deltager herinde kan man da med nogen rimelighed spørge: Hvorfor er du først blevet træt lige nu?

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 05-10-09 13:29

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 01-03-09 20:41

--------------------------------------------------------------------------------
Ikke fordi jeg har den største lyst til at indgå i en debat med bb1, så har han altså tidligere omtalt de huller han fik boret i piben på sin Steyr.
Og nu vil jeg tage fornøjelsen fra bb1, ved at pege på den let gennemskuelige fælde der blev lagt, ved at skrive monteret. Men sådanne små detaljer betyder meget for en kompressormontør.
Men måske kan bb1 fortælle os uvidende, om den store forskel på at montere en mundingsbremse eller ved blot at ødelægge en riffelpibe ved at bore huller i den.

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

svaret følger::::::::

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 05-10-09 13:34

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 01-03-09 22:12

--------------------------------------------------------------------------------
Citat: "så har han altså tidligere omtalt de huller han fik boret i piben på sin Steyr".

Det skrev undertegnede.

Og her skriver bb1:
. Jeg har bl.a. heller aldrig boret huller i min riffel.

Nej, og det har jeg fandeme heller ikke skrevet. Lær dog at læse.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Det var en af de nemme. Man siger blot at riffelen er ødelagt...

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 05-10-09 13:36

bb1
Jeg troede du holdt dig for god til at tage dig af alle de jagtidioter som kævler her på kandu.

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 05-10-09 13:44

Jaeee,men på et eller andet tidspunkt så bliver det altså FORMEGET selv for en gammel prøvet mand, som mig og da Kandu`s ami. ikke vil foretage sig noget,så er tiden nu altså til at jeg gør det for når det hele ender i trudsler om retssager og lignende, så er man altså nået for langt ud......

Så her er endnu et eksempel. På Tonganeserens tåbeligheder:

Hvad gør man, når hunden fiser
Fra : Tonganeseren Vist : 389 gange
500 point
Dato : 18-09-09 22:02

--------------------------------------------------------------------------------
For ligesom at tilføre hjemmesiden et kvalitativt løft (for nogle) søger jeg rådgivning til løsning af et presserende problem.

Min nye hvalp fiser Gudsjammerligt, og det er ikke til at holde ud. De hunde jeg tidligere har haft, har naturligvis sluppet de vinde der var nødvendige for ikke at lette fra jorden, men denneher stinker afskyeligt.

Tørfoder (hvalpefoder) med yogurth om morgenen og brød m/leverpostej om aftenen. Midt på dagen får hundene lidt kallun, som jeg har kogt tidligere på dagen. Den gamle hund får samme ration, fordi den er blevet lidt rund over ryggen, men den lugter ikke.

Kan man ændre på tarmfloraen?? Hjææææææææææælp.

Og lad nu være med at blande EBB ind i dette spørgsmål. Han havde ingen forklaring på fænomenet.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Det er et mærkeligt kvalitetsløft fra en person,der har sæde i et ministerielt udvalg....

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 05-10-09 13:52

Hvad er problemt?
Fra : Tonganeseren Vist : 201 gange
50 point
Dato : 19-02-09 14:41

--------------------------------------------------------------------------------
Gøgeungen stiller i en anden tråd et relevant spørgsmål. Han spørger om hvad der egentlig foregår mellem bb1 og vi andre.
Ser du - Gøgeunge. Bb1 og et afdanket ægtepar forsøgte engang at kuppe sig til en hovedbestyrelsesplads i DLS. De anvendte skjulte båndoptagere til møderne og nægtede at følge foreningens love. Derfor blev bb1 smidt på porten - med stående bifald, og siden har bb1 hadet alt hvad der står DLS på.
Det gjorde heller ikke situationen lettere, at bb1 blev fyret af DJ, fordi han havde nolet noget brevpapir med foreningens logo, og hvor han forsøgte at chikanere DLS i forholdet til deres trykkeri i Ry. Siden har bette Bent også forfulgt de folk på Kalø, som afslørede bb1. Endvidere beskyldte bb1 den daværende kasserer for at nole af kassen, noget der kostede ham en politianmeldelse for æreskrænkende udtalelser etc. .
Bb1 hader de hovedbestyrelsesmedlemmer der fandt ham for let - og resultatet ser vi alle på bl.a. denne hjemmeside.
Men det værste er trods alt, at bb1 ikke kan læse. Derfor beskylder han alle og enhver for ikke at kunne stave, fordi det han tror er korrekt retstavning er et personligt resultat af en nærmest katastrofal dårlig skolegang. Hvis en eller anden kunne få bb1 på læse/stave kursus, så ville meget være nået.
Men, bb1, gå nu ind på Google og tast wilhelmudvalget. Så får du en hjemmeside, hvor teksten læses op - som når bibliotekerne leverer båndede udgaver af aviser etc. På denne måde kan vi måske opnå, at bb1 ikke blamerer sig fremover - i hvert fald ikke så meget som tidligere.
Jeg håber, at denne lille historiske gennemgang af bb1`s mellemværende med DLS har bragt lidt lys over sagen.

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Hele dette indlæg inde holder et utal af usandheder så mange så det (indlæget) allene kunne begrunde et sagsanlæg. Blot et enkelt Jeg har aldrig i forbindelse med Dansk Land og strandjagt forening eller andre været indblandet i nogen retssag eller politisag..........

At D.L.S. i år 2002 gjorde et forsøg med en politianmeldelse er måske rigtig, jeg ved det ikke, for jeg har A L D R I G haft besøg af politi også længe kan de da ikke være om det???

Kommentar
Fra : Kbh-N

Dato : 05-10-09 14:38

Aner ikke hvem der lyver mest. Er også lige glad. For min skyld må I gerne diskuterer her på Kandu.dk, for man kan jo bare lade være med at læse det, hvis man ikke gider.

MvH Kbh-N - Ikke interesseret i jagt.

Kommentar
Fra : webgun

Dato : 05-10-09 15:29

For silvan, haha. man kan sku hurtigt få lært hvordan man sviner folk til, altså sådan "rigtig sviner" folk til.

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 05-10-09 19:49

Ja, det sørgelige ved det er,at de der "begår brøleren" ikke selv fatter det, men nu prøver jeg en sidste gang om ikke denne tråd kan hjælpe med til at ALLe HERINDE får en forståelse for, at der er en grænse for hvorlangt man K A N tillade sig at gå..

Jeg har forsøgt at vise det hele tiden, men er kun blevet mødt med personfnidder

Nu ligger jeg "gamle indlæg" fra en enkelt person, ud igen allene med det formål at vise hvilke angreb jeg har været udsat for af i grunden kun ganske få personer herinde, som seer rød og ikke kan tåle at de tre bogstaver D.L.S. nævnes og hvorfor så ikke det:
Forklaringen er enkel fordi de ikke har rent mel i posen og derfor absolut skal finde noget, som de tror de kan svine mig til med. Derfor gentager de gamle usandheder og løgne i ny indpakning,hvor de kan finde den mindste lille lejlighed til det..

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 05-10-09 19:55

Skal man kunne tælle????
Fra : Tonganeseren Vist : 219 gange
50 point
Dato : 18-02-09 16:39

--------------------------------------------------------------------------------
Skal man kunne tælle for at være jæger??? That`s the Problem. De fleste kan velsagtens tælle til 2, for at være sikker på, at begge patroner i en s/s er afskudt. Sværere bliver det naturligvis, hvis der er 5 patroner i en riffel.
Jeg spørger, fordi Bb1 i "nabotråden" grynter et eller andet, om der er mere en 3 medlemmer i DLS - vel vidende, at han lige har udelukket 7.
Det er dybt foruroligende, at Ballehyleren ikke kan tælle. Hvis ovenstående model skal kunne bruges, altså at Ballehyleren kun kan tænke mindre "halvt", så må der gøres noget ved sagen.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Det starter jo meget fredeligt.

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 05-10-09 19:58

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 18-02-09 17:13

--------------------------------------------------------------------------------
Jeg har blacklistet Bb1, fordi han sår tvivl om sine naboers evne til at tælle til 6. Det er jo direkte fornærmende - ja nærmest uhyrligt, selv om Bb1 bor et sted, hvor skolegang mere hørte til undtagelsen end til reglen.

For hundens skyld, så håber jeg at den har skiftet ejer. Den anden kom jo af dage på en mystisk måde.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Så bliver det lidt værre..

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 05-10-09 20:00

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 18-02-09 17:30

--------------------------------------------------------------------------------
Nåh bette Bent. Så klynker du igen. I den forrige tråd du startede op, hvor du forhørte sig til DLS`s holdninger til hegning, blacklistede du på forhånd 7 deltagere - før de kunne manifestere sig til det helt igennem tåbelige spørgsmål.

Du har jo gået i søndagsskole - ved jeg, og der har du ganske overhørt et budskab, nemlig at man skal være mod andre, som man selv ønsker at blive behandlet. Godt nok brugte du mest tiden i søndagsskolen til at vræle og sldre om andre, men hvor kunne det være rart, om du undlod at svine andre til. Hvis du kunne anlægge en ordentlig tone, så kunne vi måske få en fornuftig debat her på siden.

Vrøvlehovede - det er hvad du er.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Så bliver det engang fuldemands snak.....

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 05-10-09 20:04

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 18-02-09 20:13

--------------------------------------------------------------------------------
1. lektion til bette Bent:

1 (een/one), 2 (to/two), 3 (tre/three), 4 (fire/four).

Resten kommer i morgen. Hæng ni i Bent.

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------

For så at ende op i ingen ting....

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 05-10-09 21:47

Om opførsel ved parader
Fra : Tonganeseren Vist : 140 gange
50 point
Dato : 07-01-09 22:47

--------------------------------------------------------------------------------
Efter en jagt afholdes der parade - eventuelt med hornsignaler. Det har at gøre med respekt for det nedlagte vildt. Man står så ret, som man kan (nogle jægere kan ikke den slags pga. vommen) og hovedbeklædningen stryges, og man står ikke med hænderne i lommerne.
En smuk handling er en parade, som undertiden skæmmes lidt af nogle bønderkarle, som efter selv 24 års jagterfaringer ikke forstår en brik af det hele. Gå ind på bb1`s hjemmeside (Google - bb-jagt) og find ind på "billeder". Scroll ned til i finder et billede af en parade, hvor bb1 er til stede. Han står med begge næver plantet solidt i lommerne, og ligner en stor forædt bondekarl. Føj for manglende respekt for paraden. Der står også en diger karl lidt til venstre på billedet. Hans vom ligner bb1`s - og det ser squ ikke godt ud.
Jeg har tidligere hævdet, at bb1 ikke har forstand på jagt. Billedet dokumenterer dette tilfulde.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Hvis dette ikke er rendyrket personfnidder - Hvad er det så??

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 05-10-09 21:50

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 07-01-09 22:59

--------------------------------------------------------------------------------
OK! Den sved - Thomas. Jeg glemte spørgsmålet. Du har lune. Genialt.

Det kommer her:

Synes I derude, at det er en smuk handling - at stå ret for en død høne??
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Han indrømmer det endda selv.....

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 05-10-09 21:51

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 07-01-09 23:02

--------------------------------------------------------------------------------
Hej bb1.
Nu diskuterer vi ikke om nogen skal have hat eller pyjamas på - men om det er ok at stå mere eller mindre ret og blæse på traditionerne - respektløst med begge hænder i lommerne. Muligvis har man andre traditioner i Bording - men jeg tror ikke at medlemmerne må opføre sig som de vil - under paraden. Var der ikke noget med at din gode ven, Robert Bæ, engang stod på hænder og kvidrede som en stær?

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------

For så igen at pladre løs i baby sprog uden mening....

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 05-10-09 22:01

Accepteret svar
Fra : Tonganeseren
Modtaget 50 point
Dato : 30-01-09 22:47

--------------------------------------------------------------------------------
Kære Granner01
Du må forstå en ting. Vi jægere kan ikke have, at en eller anden udgiver sig for at sidde i en organiseret forvaltningsgruppe. Vi baserer afskydningen på landsplan efter de oplysninger som grupperne får, og det ødelægger forvaltningens arbejde, hvis en eller anden kule begynder at gøre sig klog på noget, han intet ved om. Hvis bb1 så bare havde skrevet, at han selv havde oprettet en eller anden "observationsgruppe" med sig selv som eneste medlem, så var debatten her ikke nået til det, den er nu. Men bb1 formulerede sig således, at det så ud som om han sad i en forvaltningsgruppe etbaleret af Skov- og Naturstyrelsen.
Det er gået på samme måde i avlsarbejdet med münsterländerne. BB1 udråber sig som talerør for DKM klubben, og forsøger at få konfirmeret uaftoriserede hundeprøver (Hubertusprøverne) - og dertil kommer squ, at han ikke har rent mel i posen hvad angår sit private avlsarbejde.
Vi kan ganske enkelt ikke acceptere den slags amatører - når de forsøger at bilde folk ind, at de er autoriserede (godkendte). Hele jagtsagen står og falder på, at de folkevalgte kan lovgive ud fra helt korrekte input. Bb1 forplumrer alt hvad han rører ved - og jeg håber derfor, at du bedre forstår vore bestræbelser.

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Her igen et indlæg, som kun har et formål og som er flydt med udokumenterede påstande også kaldet løgn....

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 05-10-09 22:05

Accepteret svar
Fra : Tonganeseren
Modtaget 100 point
Dato : 19-02-09 00:27

--------------------------------------------------------------------------------
Det er helt OK med den nye prøve. Den er bare for let. Hvis man ikke kan placere samtlige krævede skud inden for en "tænkt cirkel" på maksimalt 10 cm, skal man ikke have lov til at drive riffeljagt. Skuddene skal også sidde således, at dyret forender (dør) momentant. Det vil sige i hjerte/lungergionen - der hvor skiven tidligere sad. Nu ved jeg at Centerpoint kan placere samtlige skud næsten hulihul, så han får ikke noget problem med præcicionen.
Jeg ville gerne gå længere, idet jeg mener, at en jæger skal op til ny riffelprøve, hvis han anskaffer sig en riffel med sværere kaliber end den han gik til prøve med. Går man op til prøven med en .222`er og består, for derefter at gå ud og købe en 30-06`er, så er rekylen voldsommere - og skydningen bliver derefter.
Endvidere burde prøven indeholde skydning til bevægelige mål - som i Sverige - ja. DJ har lige opgjort antallet af eftersøgninger i 2008 - i forhold til 2007, og man har 100% flere eftersøgninger. Det er Fandeme for dårligt - selv om der i statistikken også er de dyr, der er blevet kørt ned på landevejene eller af togene.
Jeg kommer ofte til riffelprøver - og der er dumpeprocenten i gennemsnit 36%. Hvabeva? Det er jo uhyggeligt.
Mere øvelse og lad jagtforeningerne varetage undervisningen og prøverne.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Læs indlæget længere oppe hvor Tonganeseren/E.B.Berthelsen skriver, at han aldrig har bestået riffelprøven - her skriver han at han ofte deltager på prøverne- hvad skal man tro

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 05-10-09 22:08

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 19-02-09 00:29

--------------------------------------------------------------------------------
Og jo! Jagttegn skal gøre betinget af, at enhver skal kunne ramme 10 lerduer ud af 20. Så kan enhver vistnok klare prøven.

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Sandelig om ikke han følger det op med hagl skydning også. Den mand er det da farligt at have siddende i et ministerielt udvalg... Nåe pyt det var jo heldigvis noget med dyre velfærd...

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 06-10-09 03:24

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 28-12-08 00:14

--------------------------------------------------------------------------------
Åh ja, åh ja . . .
så er vi ved samme indgang til trædemøllen som tidligere, hvor bb1 - som tidligere - forsøger sig med nedgørelse af netop "den lille mands jagt".
Jeg har et par kriterier, til definering af den "Lille (mand)Jæger":

Han ejer ikke sit revir.
Han lejer jagten - helt eller delvist mod ydelser til ejeren af reviret.
Han har ikke overvældende økonomisk formåen.
Bb1 er derfor en "Lille (mand) Jæger".

Det ved vi alle, så undlad venligst at så tvivl om dette.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Et indlæg som poppede op som nummer 51 i en ellers intil da lødig tråd....

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 06-10-09 03:30

Godkendelse af svar
Fra : bb1

Dato : 28-12-08 00:43

--------------------------------------------------------------------------------
Tak for svaret Klumme.

Det er det mest fornuftige jeg kunne finde i denne tråd og nu er der jo også startet en nr. 2 om emnet.

Jo, det er sandelig nogle rare mennesker, der er kommet ind i jagt debatten her på KanDu, men det har sin forklaring.

Dansk Land og strand jagtforening har ikke selv nogen debat side og flere af debatørene her er frosset ud på andre fora eller også kan de ikke logge ind, fordi der skal opgives medlemsnummer og navn. Og det er de for små til - så det må være dem der er de små jægere
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Sådan endte den tråd,men så startede Hylerne en anden udelukkede mig på forhånd også kunne de jo more sig.....

Kommentar
Fra : Provsten1

Dato : 06-10-09 10:16

Til Bent Ballegaard.

Du lider af forfølgelses-vanvid - stop dog din evindelige klagen over alt og alle. Når nogen svarer dig igen, sker det som af regel i form af "samme skuffe", og på den måde eskalerer hele seancen hver gang !
Der er jo en grund til at du blev "smidt ud" af DLS-foreningen og det må du jo, så ondt det nu en gang gør, acceptere. Laver man numre med andre mennesker og DET BLIVER OPDAGET, bør man være så meget mandfolk at man indrømmer - livet går jo alligevel videre bagefter !
Det eneste du opnår ved dit kværulanteri, er en latterliggørelse og pegen fingre ad og det fatter jeg ikke du stadig ønsker at blive ved med !
Jeg har på fornemmelsen, at de du kalder "hylerne" morer sig kongeligt over dine tåbeligheder -
hvorfor bliver du dog ved ?

Ønsket for dig er, at du som jeg før har skrevet, søger professionel hjælp for din indestængte vrede.
Tag du på jagt og fiskeri i langt større omfang end du gør nu - det er sundt for sjæl og legeme.

Mvh
Provsten1

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 06-10-09 10:41

Dette er "min" tråd og jeg ønsker den ikke ødelagt af indlæg,som har en anden dagsorden end den indlægget giver udtryk for..

Denne tråd har intet med det at gøre, at jeg er blevet ekskluderet af D.L.S. !!!!!!!!!

Tonganeseren/E.B.Berthelsen var slet ikke medlem dengang i 2002. Han har altså intet kendskab til, hvad der foregik dengang, selvom han ofte giver udtryk for det, så er hans viden kun rygter og sladder.

Derfor fortsætter tråden og alle skal ligge mærke til,at det hele er hvad Tonganeseren/E.B.Berthelsen selv har skrevet - så det er ikke engang blot noget jeg finder på

Kommentar
Fra : refi

Dato : 06-10-09 10:51

Citat
Dette er "min" tråd

Se der tager du fejl

Tråden tilhører KANDU

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 06-10-09 18:04

Ja, refi du har helt ret, undskyld,men det er heldigvis min på den måde, at jeg kan bestemme, hvem der må deltage

Og da KanDu`s amin. stadig ikke vil forretage sig noget, så er dette her den eneste mulighed jeg har tilbage alt andet er forsøgt

Fornuft,samme sprog,argumenter og beviser alt har været prøvet intet har virket, men hvorfor af den grund give op. Jeg har lært, at der er en løsning på alting, selvom den kan være svær at finde ind imellem

---------------------------------------- Se nu lige dette indlæg--------------------------------------------

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 06-10-09 12:05

--------------------------------------------------------------------------------
Hej derude blandt godtfolk og meget andet.

Er vi på vej mod en rekord mht. antal af indlæg i en tråd???

Hvis ikke - så kny på Gyllespreder Ballegaard. Nu har vi chancen. Skal i øvrigt hilse fra E.B.B. som var med på morgentrækket. Vi fik 8 ænder - E.B.B. tog sig af de 3 ænder - med et patronforbrug på 3. Jeg havde anbragt ham på et håbløst sted - men alligevel fik han hentet dem ned. Og - Gyllespreder - jeg skal takke fra E.B.B.. Han gider ikke (har heller ikke tid til det) deltage på hjemmesiden, men hvad gør det - du sørger Gudskelov for, at han får alle sine gamle indlæg bragt igen - endda i din egen tråd . Det er jo hylende grinagtigt. Når vi taler om det, så går hans store grin fra det ene øre til det andet. For pokker - Gyllespreder - du er jo helt til grin og du kan squtte se det selv. Godt gået - gamle idiot. Lad os få flere af E.B.B.`s mesterlige indlæg. Det er jo vise ord.

Men ellers en forrygende morgen med kaffe og rundstykker i solskinnet. Lækkert. Og jo, Gyllespreder, E.B.B.`s jagtstol gik squ gennem den våde jord - og han gik på røveren med et brag.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Sprogbruget lader ingen tvivl - men om indholdet er sandt tvivler jeg på.... Husk jeg kender jo noget til HR. E.B.Berthelsen.....

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 06-10-09 21:43

--------------------------------------------------------------------------------
Til den utålmodige Gyllespreder Ballegaard.

Jeg skal hilse fra E.B.B. og skrive, at han har fået en aftale med Kriminalpolitiet førstkommende torsdag. Det er jo et større materiale der skal gennemgås.

-----------------------------------dette skrev Tonganeseren/E.B.Berthelsen..------------------------------

En aftale torsdag????? Det var jo i morgen onsdag at forbrydelsen ville ske???????

Vil Politiet ikke beskytte E.B.B.`s familie - så tager de da ikke sagen særligt seriøst

Sluttelig så kan I hyle og skrige lige så meget i vil denne gang bliver tråden holdt fast - så vi kan få ro herinde og blive fri for alle de øge navne og trudsler om dit og dat - tag Jer dog sammen og vis at I trods alt er voksne mennesker,men det er måske det I ikke er???
Jeg kender E.B.Berthelsen så godt efterhånden, så jeg ved, at han er det i alle tilfælle ikke

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 07-10-09 00:59

Tonganeseren

Dato : 07-10-09 00:04

--------------------------------------------------------------------------------
www.bb-jagt.dk

Den mest dødsyge og intetsigende hjemmeside man kan finde ind på. Mangler opdatering og blot et minimum af spænding. Indholdet betyder åbenbart ikke noget. Er kun gyllesprederens forsøg på at pryde sig med fjer, der ikke rigtigt passer i hans fedtede bør.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Manden bliver ved også kalder han sig skole lære - godt mine børn ikke går i hans skole, nå Nej han er jo kontorbud på et advokat kontor...

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 07-10-09 01:04

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 07-10-09 00:13

--------------------------------------------------------------------------------
Men bemærk lige følgende:

Jagt er en dejlig hobby, som jeg har beskæftiget mig med i 50 år. Jagt skal ikke forsvares, men opleves.
Jeg håber du må få glæde og inspiration af at bevæge dig en smule i mit jagtlige univers.
Som kursus-og jagtleder, Riffel-og hundeinstruktør, foredragsholder, forfatter samt flere tillidshverv i forskellige jagt lige organisationer.
Har medført at har jeg mødt utrolig mange jægere, nogle er blevet mine venner, som jeg med glæde invitere til en jagt dag på min vidunderlige og misundelsesværdige jagt syd for Silkeborg.
Andre er faldet af i svinget af både naturlige og unaturlige årsager.

På denne hjemmeside har Gyllesprederen åbent erklæret, at han ikke gik på jagt før blyhaglene blev forbudt. Var det ikke i 1994 - eller hyr? Vi befinder os nu i 2009, og der er kun gået 15 år. Hvaeeeee? Hvordan hænger det sammen. Bent var jo også i udlandet i en masse år, og jo, måske har han siddet og plaffet papegøjer nede hos Filipenserne.

Ikke så godt - hr. overmontør af kompressorer fra Harald Halv Pris.

"misundelsesværdige jagt" - skriver han Gudhjælpemig også. Hvorfor nu det? Skal Gyllesprederen absolut beskylde os andre for at besidde misundelighedsgener?? Hvorfor så negativ i indledningen på din såkaldte hjemmeside.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Hvem er den eneste person som ALTID lige har glemt noget så han skriver to indlæg efter hinanden? Svar Tonganeseren/E.B.Berthelsen og lig også lige mærke til tidspunktet.
Jeg forstår godt at H.H. skriver at familien er forsømt.....

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 07-10-09 01:06

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 07-10-09 00:14

--------------------------------------------------------------------------------
foredragsholder, forfatter samt flere tillidshverv i forskellige jagt lige organisationer.

Hov, hov! Er det nu helt sandt???

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Ja, det kan du tro, der er jo noget der hedder kursusbeviser, men dem samler du jo ikke på

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 07-10-09 01:24

Hvem lyver mest (2)
Fra : Tonganeseren Vist : 14 gange
50 point
Dato : 06-10-09 23:49

--------------------------------------------------------------------------------
Hold da helt kæft, hvor du dog er indskrænket - Bent Gyllespreder Ballegaard. Onsdag - eller torsdag, skriver du. Ved du noget vi andre ikke ved? Du har beredvilligt orienteret Heidi-Ho om Berthelsen adresse og konens navn. Mon ikke det gør dig medskyldig som bare Fanden.

E.B.B. tager truslerne meget alvorligt, og derfor har han besluttet sig til at tage imod Heidi-Ho, når og hvis han ankommer. I retten vil der naturligvis blive forespurgt om hvor Heidi-Ho har ovennævnte oplysninger, og hvis dit navn bliver nævnt, får du et stort forklaringsproblem. Du er dermed delagtig i planlægningen - min ven.

I er på skideren - venner, og det er helt og aldeles jeres egen fortjeneste.
Din opfattelse af retssystemet og straffeloven er mildest talt ikke eksisterende. Du bavler om din helt egen fortolkning af straffeloven, og hver gang falder du på halen. Du ved intet, og dine advokatvenner er ren og skær fri fantasi. Ingen advokat med for blot 2 øres forstand mellem ørene, ville udtale sig som du postulerer. Men bevares, hvis du, sædvanen tro, har refereret som du citerer på siden her, så kan selv en nogenlunde sober advokat tage fejl - eller blive forledt - hr. civilingeniør med speciale i trykbærende anlæg.

I dette aktuelle tilfælde er der truet så direkte, med angivelse af navn, adresse og E.B.B`s kones navn er mere end nok til en domsfældelse - og nu skal der statueres et eksemple. Hvis du er helt vild med at stå som delagtig, så er det i orden med E.B.B.

Du taler om at vidne. Kun en alfabet af en advokat tør bruge dig som vidne. Du er så indskrænket og fuld af løgn, at det nærmest skriger til Himlen - og derudover forplumrer du ethver fornuftigt tiltag.

Smut nu ud fra denne hjemmeside, før det er for sent.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Så genkender vi Tonganeseren/E.B.Berthelsen igen lig lige mærke til at `en truer igen.

At din advokat ikke vil indkalde mig, som vidne. Det er forståeligt nok,men det kan jo være at H.H.`s vil og det skal være mig en sand fornøjelse.
Desuden HVIS politiet vil gøre noget ud af sagen, så læser de også med her og her har du sandelig vist dit sande ansigt og du er endda så dum, så du fortsætter.

Jeg har skrevet tidligere, at jeg måske er den eneste, der uden at blive straffet kan kalde dig for en tyv og en løgenhals for du har stjålet fra mig og endda løjet om det her på KanDu...

Så du kan lige så meget du vil, mig har du igennem tiden svinet så meget til og ødelagt så meget for i diverse fora, så mig vil du aldrig kunne rejse en sag imod
Jeg har skam også sat mig ind i loven

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 07-10-09 12:49

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 07-10-09 09:18

--------------------------------------------------------------------------------
Kun een enkelt kommentar fra min side - og det er;
I alle de forum Berthelsen (hvilket vil sige sige dig, Tonganeser, deltager i - eller har deltaget i, har Berthelsen smidt om sig med;
Navne på hele hans familie, incl. stillingsbetegnelser.
Sin mailadresse
Sit tlfnr. både mobil og privat.
Adresser.
Kort sagt, hele dit privatliv.

Iøvrigt tager jeg din anmeldelse med sindsro.

Slut herfra.!!!!!!!!
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Det kan du også roligt gøre Heidi-Ho. Havde politiet taget sådan noget alvorligt var du blevet hentet og lagt i håndjer i dag. En hver myndighed ville tage en sådan anmeldelse meget seriøst, hvis de havde den mindste mistanke om, at "forbrydelsen" ville blive udført..

Du er bestemt heller ikke den første den gode Hr. E.B.Berthelsen har truet med at ville anmelde - den taktik har han anvendt før. Det forskrækker i første omgang den det går udover og det benytter den gode "Læserbrevsskribent" sig af

Men i mindst to tilfælle har han fået boomerangen lige tilbage i hovedet: Af en jurastuderende på NetNatur vedrørende nedskydning af hunde og af mig fordi han har stjålet fra mig

Så kan man spørge hvorfor jeg ikke anmelder ham - fordi der ligesom der er noget der hedder den kriminelle lavalder er der noget, som politiet kalder bagatelsager d.v.s. beløbet skal være af en hvis størrelse inden samfundet vil sætte hele det store apperat igang Og det er det E.B.Berthelsen benydter sig af At jeg henvises til fogedretten eller et civilt søgsmål,men sådan et er jeg sikker på, at det også vil være for ham (E.B.B) i denne sag...
Og lur mig i min påstand ikke engang det advokatfirma som han hævder at arbejde for vil tage en sådan sag, for den er tabt på forhånd fordi E.B.Berthelsen selv har fremprovokeret hele sagen

Jeg har nu her samlet denne tråd og det er bl.a. fordi så er det hele samlet på et sted og enhver advokat, som E.B.Berthelsen forsøger at sætte på sagen behøver kun, at læse ET sted for at forstå, at der er ingen sag

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 07-10-09 14:25

: Tonganeseren

Dato : 07-10-09 13:55

--------------------------------------------------------------------------------

Ugens BallehylerBrandert

Husk også en lille og vågen kan være langt bedre end en stor og doven (dum)

Nemlig, gamle fjols. Der er i hvert fald en ting man ikke kan sige om dig. Lille og vågen er du under ingenomstændigheder.

Fandeme godt du aldrig har spillet tennis. Dine server er alt for høje.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Sådan skriver et voksent menneske. Som kalder sig ekspert og siger han har sæde i et ekspertudvalg. Jeg forstår godt, at man også der tager afstand fra ham

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 07-10-09 22:16

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 07-10-09 13:47

--------------------------------------------------------------------------------
Kun een enkelt kommentar fra min side - og det er;
I alle de forum Berthelsen (hvilket vil sige sige dig, Tonganeser, deltager i - eller har deltaget i, har Berthelsen smidt om sig med;

Navne på hele hans familie, incl. stillingsbetegnelser. Svar: Aldrig nogensinde. Ren og skær løgn.

Sin mailadresse: Svar: Ja.
Sit tlfnr. både mobil og privat. : Svar: Kun mobilnummeret.
Adresser. : Svar: Adressen ja.
Kort sagt, hele dit privatliv.: Berthelsen private liv består af betydeligt mere end af jagt og våben.

Men alt dette overflødige fis retfærdiggør ikke din terror mod den Berthelsenske familie - og det skal du afklapses for. Stol på det. Så kan du få lov til efterfølgende at se dit eget privatliv eksponeret på hjemmesiden.

Iøvrigt tager jeg din anmeldelse med sindsro. Ja, den er fin med dig. Noget har du åbenbart allerede lært - nemlig at optræde afbalanceret og korrekt.

Slut herfra.!!!!!!!!

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Sådan skrev Tonganeseren/E.B.Berthelsen i sin egen tråd. Skal det forståes sådan, at han også selv har lært noget????
Jeg tror det næppe, når man tænker på hvor mange gange han tidligere har været i den samme situation. Råbt og skreget at han ville anmelde og komme efter folk også løber sagen alligevel ud i sandet
Luer mig om ikke også denne sag gør det og lad os alle så håbe, at det medføre, at han holder sig væk herfra. Så vi igen kan debatere jagt og ikke personfnidder.

Min vagt slutter kl. 01 i nat, så skal jeg pakke bil for i morgen er jeg inviteret på jagt hos gode venner og vær sikker på: Jeg bliver ikke våd i røven,som E.B.Berthelsen i følge Tonganeseren blev det

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 08-10-09 00:03

Er der nogen som kan forklare
Fra : Tonganeseren Vist : 27 gange
100 point
Dato : 07-10-09 22:16

--------------------------------------------------------------------------------
Er der måske nogen som kan forklare mig, hvorfor jeg er blacklistet på Gyllespreder Ballegaards tråde?

Grunden til at jeg ikke forstår logikken er, at Gyllespreden selv lægger mine indlæg ind i hans tråde. Er det en ny form for "Gør det selv" servicefunktion, som jeg har overset?

Mærkeligt.

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Den forklaring kan du nemt få: 1. Du har blacklistet mig fra deltagelse i dine tråde..(det gjorde du
før jeg blaclistede dig - husker du nok)
Så er det vel rimeligt,at jeg gør det samme........

2. Denne tråd er udelukkende lavet for at samle alle dine sjofle
indlæg så alle kan se dem og forstå hvor dårlig en person du er..

3. Jeg gider simpelthen ikke debattere med dig fordi du er så fuld
af løgn og ikke kan andet end svine mig til.....
Selvom du ikke var medlem af D.L.S. i 2002 så spiller du også
kloge Åge på det område uden at vide en pind om,hvad der
foregik........................

Det var så svaret og det er der intet mærkeligt i - hvordan er dagen ellers gået fik du besøg af H.H.????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????

Jeg har som sagt snart fri, så skal jeg hjem og i bad,pakkebil og sove til kl.6 så på jagt skal være der kl.8 til morgenbord også må vi ellers se hvad der sker. Der er mange sikaer i området, sagde jagtherren da han inviterede. Er der også sådan nogle på din svigerfars jagt????????

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 08-10-09 22:59

Kommentar
Fra : habibiPro

Dato : 08-10-09 18:03

--------------------------------------------------------------------------------

Mosebaek.

Derfor skrev jeg også undskyl, da jeg fik at vide hvor Ballegaards kone kom fra.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Det er sku forsent kammerat især når man også før har skrevet at hun har et værelse inde i byen.

Sådan noget er fuldstændig lige så "slem" som det H.H. skrev om E.B.B.`s forhold til hans kone

Jeg håber snart at i Hylere får det lært - ikke at skrive noget, som I ikke ved en pind om

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 09-10-09 20:12

Hvem lyver mest (2)
Fra : Tonganeseren Vist : 139 gange
50 point
Dato : 06-10-09 23:49

--------------------------------------------------------------------------------
Hold da helt kæft, hvor du dog er indskrænket - Bent Gyllespreder Ballegaard. Onsdag - eller torsdag, skriver du. Ved du noget vi andre ikke ved? Du har beredvilligt orienteret Heidi-Ho om Berthelsen adresse og konens navn. Mon ikke det gør dig medskyldig som bare Fanden.

E.B.B. tager truslerne meget alvorligt, og derfor har han besluttet sig til at tage imod Heidi-Ho, når og hvis han ankommer. I retten vil der naturligvis blive forespurgt om hvor Heidi-Ho har ovennævnte oplysninger, og hvis dit navn bliver nævnt, får du et stort forklaringsproblem. Du er dermed delagtig i planlægningen - min ven.

I er på skideren - venner, og det er helt og aldeles jeres egen fortjeneste.
Din opfattelse af retssystemet og straffeloven er mildest talt ikke eksisterende. Du bavler om din helt egen fortolkning af straffeloven, og hver gang falder du på halen. Du ved intet, og dine advokatvenner er ren og skær fri fantasi. Ingen advokat med for blot 2 øres forstand mellem ørene, ville udtale sig som du postulerer. Men bevares, hvis du, sædvanen tro, har refereret som du citerer på siden her, så kan selv en nogenlunde sober advokat tage fejl - eller blive forledt - hr. civilingeniør med speciale i trykbærende anlæg.

I dette aktuelle tilfælde er der truet så direkte, med angivelse af navn, adresse og E.B.B`s kones navn er mere end nok til en domsfældelse - og nu skal der statueres et eksemple. Hvis du er helt vild med at stå som delagtig, så er det i orden med E.B.B.

Du taler om at vidne. Kun en alfabet af en advokat tør bruge dig som vidne. Du er så indskrænket og fuld af løgn, at det nærmest skriger til Himlen - og derudover forplumrer du ethver fornuftigt tiltag.

Smut nu ud fra denne hjemmeside, før det er for sent.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Hvor er det utroligt, at Tonganeseren/E.B.Berthelsen stadig tror, at han kan true mig. Det har du nu forsøgt igennem en årerække,hvilket jeg kan bevise bl.a. med ovenstående

Desuden, så vil jeg være meget glad, hvis du anmeldte mig for at have givet H.H. oplysninger, for det kræver nemlig et bevis og det findes ikke,nogen steder for jeg har ikke oplyst ham om det mindste vedrørende din person eller familie. Det har du derimod selv, med hensyn til onsdag og torsdag, så skulle "forbrydelsen" ske onsdag og Tonganeseren/E.B.Bertelsen siger selv, at politiet på grund af travelhed først ville mødes med ham torsdag - så hvad sagde de til dig???????

Problemet med den gode Hr. E.B.Berthelsen er at han ikke kan huske hvad han selv skriver, derfor undre det mig også, at han kan bruges i det job, som han siger han har: Ser man på det han skriver f.eks. her eller andre stæder,så fatter man ikke han kan bruges - det samt at han er en genem tyve knægt, fuld af løgn og pral..
Det tør jeg godt skrive her i et offentligt forum,for det kan jeg føre bevis for og vil gøre det hvis den gode hr. Tonganeser/E.B.berthelsen på den mindste måde vil trække min person ind i "sagen" med H.H. for den har jeg ikke det fjerneste med at gøre - forfølgesesvandvid? er det nu det E.B.Berthelsen lider af ?????????????? Det kan politiet ikke gøre noget ved

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 11-10-09 22:28

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 11-10-09 21:33

--------------------------------------------------------------------------------
Må jeg rette en dybtfølt tak til Ballehyleren fra Bottrup. Jeg forstår bare ikke at du udelukker mig fra dine tråde - for samtidig at bringe de fleste af mine indlæg i samme. Jeg tror du er forsynet med en hjerne med linksgevind.

Og du spørger til politianmeldelsen, i forbindelse med at Heidi-Ho truer med at sexforulempe Berthelsen hustru. Jeg skal hilse fra E.B.B og skrive, at anmeldelsen blev foretaget torsdag d. 8.10. 09 klokken 10:58 på Helsingør Politistation. Nu er skidtet i hvert fald registreret, og lad os så se, om der kommer flere trusler. Den slags tager tid - med fogedforretning, for at få oplyst Heidi-Ho`s adresse etc. . Jeg glæder mig også til at se hvad der kommer ud af sagen.

Har du forresten hørt noget til de politianmeldelser du har foretaget i 2008/09??? Har der ikke været tale om nogle stykker?? 3 stk.???
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Tonganeseren/E:B.Berthelsen der påstår at han også er juridisk ekspert og ansat af en advokat er gået helt i selvsving. Også kender han ikke forskel på en politianmeldelse og en anmeldelse af en sag ved fogedforretning. Er der en velbegrundet mistanke er man ikke flere dage om, at få en retskendelse - E.B.B. min onkel var advokat og jeg har tidligere fortalt dig, at jeg går på jagt med et par stykker og de griner i nu over din historie.........

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 12-10-09 00:26

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 11-10-09 23:36

--------------------------------------------------------------------------------
Fogedforretning skriver du? - Nå, så politimesteren har henvist dig til et civilt søgsmål - hvorfor skriver du ikke sanheden. En sådan kan godt tage tid.

Bent Skidespræller. Din viden om jura kan ligge bag på et frimærke på 25 øre. Mindre palds gives vistnok ikke.
Næh du. Der er såmænd tale om en ganske almindelig anmeldelse, hvor fogden skal få rettens tillaldelse til at få åbnet for adgangen til hjemmesidens deltagere.

Du tænker vel på besøg af Kongens Fogede - men den slags er noget helt andet - ikk`? Ham kender du vel.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Så er vi der igen geniet E.B.Berthelsen/tonganeseren var det der selv skrev: Fogedforretning

Ikke mig,som sædvanligt behøver jeg kun gentage, hvad geniet selv skriver

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 12-10-09 14:11

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 12-10-09 11:18

--------------------------------------------------------------------------------
Hej Balleprutter.

Hvordan er det forresten gået med den mordtrussel du meddelte politiet i 2008??????? Du mere end antydede, at det var Centerpoint som stod bag. Han har ikke hørt noget. Ved du mere end andre - om mordtruslen???

Du anmeldte også et hovedbestyrelsesmedlem fra Fyn for at bruge blyhagl. Hvordan går det med den sag???

Din onkel var savskærer - hvad lavede din far??? Ikke en skid. Var han ikke ornitolog med speciale i "lommelærker"???. Og hvad laver du? Det er gået støt og roligt nedad i din familie. Bunden er nået.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Hvordan kan ovenstående være skrevet af et voksent menneske - forstå det hvem der kan?????????

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 12-10-09 18:16

a : Tonganeseren

Dato : 12-10-09 17:18

--------------------------------------------------------------------------------
Du er gået helt i selvsving. Indlægget går i arkivet - dine spørgsmål er besvaret,men læse kan du jo heller ikke
. . . . . skrev Balleknuden fra Bottrup.

Du har anmeldt et hovedbestyrelsesmedlem fra DLS for at bruge blyhagl. Har du heller ikke hørt vedr. den sag???

Bortset fra det, Knudsen, så er det vist dig der savner evner udi det skriftlige. Det er ikke hver dag du har støttepædagog på.

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Nu kender vi Tonganeseren/E.B.Berthelsen igen. Han kan ikke lade være med at skrive, som en lille skole dreng....
Men hvad ingen er vel forpligtet udover egne evner

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 20-10-09 08:47

Lidt dumt spørgsmål.

Vi har netop set, ebb high tech afstandsmåler, og vil gerne have at vide hvordan vi kan komme i kontakt med en sælger.

Lars og helle.

helle kaalund.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------Disse to mennesker venter også stadig på svar....... Det gør vi andre også omkring politi samtalen i Helsingør.

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 21-10-09 00:48

Endnu et af Tonganeseren/E.B.Berthelsens geniale indlæg. Heldigvis viser det lang mere om hans tanke gang end vi andres,men det skal alligevel inlemmes i samlingen

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

--------------------------------------------------------------------------------
Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 20-03-09 17:28

--------------------------------------------------------------------------------
Nu er man aldrig forpligtet ud over egne evner, og ingen havde velsagtens forestillet sig, at Ole Roed ville tage afstand fra Bendt Bendtsen gøren og laden.
De er begge udannet som politiassistenter (altså hverken akademikere, skolelærere, ingeniører eller adelige - nærmest på niveau med en montør), og den slags holder sammen som ærtehalm.

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Opskriften på at ødelægge en debat......

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 22-10-09 00:20

Jeg er sikker på, at der er mange montører som vil være beærede over at blive sammenlignet med Ole Roed Jacobsen og Bendt Bendsen
Den ene har været borgmester og er nu formand for Danmarks Jægerforbund og den anden har været partiformand og minister. At de så begge har en grunduddannelse ved politiet er vel ikke anderledes end Tonganeseren/E.B.Berthelsen han har vil også gået i børnehave eller syv år i skole – Nej, jeg tror efterhånden, at han har pjækket ret meget, så hvordan han er blevet skolelære det undre mig meget…..

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 22-10-09 23:46

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 20-03-09 10:22

--------------------------------------------------------------------------------
Kunne vi ikke snart slippe for BB1`s evindelige brokkerier her på siden. Om ikke andet, så skriver jeg squ til redaktionen for at få ham smidt ud. Nu har han kastet sig over en sagesløs E.B.Berthelsen - som jeg ved ikke deltager på Kandu siden.
Nu sviner han manden til, selv om BB1 er den største løgnhals nord for Alperne. Han lyver om sin jagt"karriere", har forsøgt at markedsføre sig som ingeniør - selv om han "kun" er en ganske almindelig kompressormontør. Sørgeligt at han ikke kan være tilfreds med det.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Her er igen et af Tonganeseren/E.B.Berthelsens indlæg, som bestemt skal have en plads i samlingen.
Jeg aner ikke hvem den kompressormøntør er, som han beskriver. Jeg har en Dansk uddannelse, som maskinarbejder og maskinmester begge dele har jeg papir på

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 23-10-09 00:04

Forfatter: Berthelsen
Indsendt: May 26 2006 - 05:54 PM
Emne:

Tilføj til venneliste Send privat beskedHej Ignorant.
Det begyndte allerede i underskolen, som var en indre missionsk skole. Her lærte jeg noget i kristendomstimerne, som senere viste sig at være noget opreklameret propanganda. Men størstedelen af undervisningen, når jeg ikke fik tærsk af lærerne, kunne da bruges til noget.
Knæk og bræk i week-enden.
Mvh.E.B.Berthelsen
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Virkelig en erkendelse af den gode Hr. E.B.Berthelsen indre missionsk skole

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 23-10-09 00:29

Forfatter: ignorant
Indsendt: May 24 2006 - 01:30 AM
Emne:

Tilføj til venneliste Send privat beskedNu har jeg siddet og læst de sidste indlæg i denne debat, og jeg kan kun give PH ret.
Kære Hr Bertelsen
Jeg er umådeligt i tvivl om hvor du har din (ifølge egen opfattelse) grænseløse viden på dette område. Jeg kan med min beskedne viden og kendskab til produktionsbranchen kun konkludere at det ihvertfald ikke er fra denne branche at du har dine fejlagtige informationer/konklutioner. Du har såvidt jeg kan se en grænseløs evne til at skaffe spredte informationer som du derefter fejlfortolker og forsøger at gøre til sanhed. Det er da godt at man ikke kan drage dine konklutioner til ansvar, når de skrives på nettet, man må bare håbe at de stakkels læsere selv kan sortere de værste tidsler fra.

Weatherby er en amerikansk riffelproducent som i vid udstrækning bruger underleverandører til at fremstille komponenter efter weatherby's tegninger.
De fleste dele (pånær Vanguard) bliver samlet i de lave lysserøde bygninger i Californien.

I starten anvendte Weatherby andre fabrikkers låsekonstruktioner som basis for sine rifler.En af de sidste af den type samarbejder, var en leverance af ca 150 rifler produceret på Schultz&larsen i Otterup, baseret på Otterups m56A lås. Leveringen af de sidste 350 bestilte rifler blev anuleret. Herefter fik han Sauer til at fremstille Weatherby's egen låsekonstruktion Mark V, den fremstillede sauer i en kort årrække, indtil Weatherby flyttede produktionen af Mark V til Japan.
Sauer påbegyndte så derefter udviklingen af deres egen riffelkonstruktion Sauer 80, som intet har til fælles med weatherby, hverken låsesystem, aftrækssystem,magasinsystem eller skæftefacon.
Jeg skal ikke udtale mig om hvor Weatherby får sine piber fra. Men jeg kan garantere dig for at Otterup/S&L ikke har leveret piber til hverken Fabrikken Sauer eller Swiss Arms. Selvom de levere piber til private ejere af Sauerrifler, og via et norskt firma piber til konkurenceriflen Sauer 200STR. disse piber bliver solgt i direkte konkurence med Sauers egne piber. (til Sauers store ærgelse )

Vedr din vildfarelse om Voere. Så er Voereriflerne aldrig blevet solgt i USA under Mausernavnet. Det der evt har forvirret dig, er at da det vesttyske Voere gik konkurs, blev den tidligere ejer Hr. Hermann ansat som direktør på det hensygnende mauserverke, hvor han fil startet produktionen af en mauser(99) som havde enkelte designmæssige lighedspunkter med Voere Titan II, Primært bagenden af bundstykket, og den udvendige facon på låsestolen. De væsentlige forskelle var magasinsystemet, Bundstykket låste må Mauseren direkte med 6 lukkeknaster i piben, og ikke som på Voere, med 3 lukkeknaster i en løs ring i forenden af låsestolen. Denne riffel blev med dårligt resultat forsøgt markedsført som Mauser i USA. Mauser 2000 har derimod intet med Voere at gøre, men er derimod meget mere lig en ældre Heym og krico model

Vedr Husquarna, gælder følgende
Frem til fabrikken lukkede i byen Husquarna var der ingen slinger i valsen, Det der stod Husquarna på var produceret på husquarna. Senere blev navnerettighederne solgt til et firma som hed Winscann som fik påført navnet på diverse produkter fra forskellige udenlandske producenter, heriblandt i sidste omgang rifler fra Zoli, som faktisk er en kopi af den originale Husquarna/Carl Gustaf 1900, som fandt vej til italien i midten af 80 tallet via henholdsvis Geson og Wiking Arms.

Vedr din vildfarelse om Remmington, er forvirringen total.
Den ubetinget mest producered model hedder model 700, og har overhovedet ingen fællestræk med mauser, hverken bundstykkefacon, låsestolsfacon eller udtrækker konstruktion.
Hvis du mener model 788, var det en billigmodel med bagvedliggende lukkeknaster man producerede en kort årrække. Den har heller ingen fællestræk med mauser 98.
Så har remmington for få år siden startet en produktion af endnu en discountmodel med fatbolt og låsning direkte i piben. Den har heller ingen fællestræk med Mauser.
Den eneste "remmington" der har noget med Mauser konstruktionen at gøre, er en model de køber hos Zastava i det tidligere Jugoslavien. Men den er mig bekendt ikke nået til danmark endnu, da den først kom frem som Remmington inden for det sidste år

PS det skal lige siges at jeg har "arbejdet" inden for våbenproduktion de sidste 30 år, hvis du skulle komme i tvivl om baggrunden for dette indlæg
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Sådan går det den gode Tonganeser/E.B.Bertelsen D.L.S.`våben ekspert. Når en Ekspert gider svare ham

Kommentar
Fra : viper73

Dato : 23-10-09 18:25

x x

x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x

x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x

x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x