/ Forside/ Interesser / Fritid / Foto / Spørgsmål
10  Nordsted1 2955
Hvilket kamera
Fra : zebra_fisk
Vist : 746 gange
50 point
Dato : 04-10-09 22:11

Hej...
Jeg har valget mellem et Canon Ixus 80 IS eller et Canon Ixus 95 IS og det jeg gerne vil frem til er hvilket der er bedst. Har kigget lidt på nogle test og de ser meget lige ud. Så ville gerne have nogle udtalelser og vurderinger fra nogle andre.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 04-10-09 23:33

De er praktisk taget ens. Canon elsker at levere nye modeller hele tiden. 95 eren angives at have lidt flere pixels. Den lille forskel har ingen praktisk betydning.

Accepteret svar
Fra : ingelein

Modtaget 50 point
Dato : 05-10-09 17:59

Jeg har et ICanon Ixus 70 og et Canon Powershot G7

Til nogen ting foretrækker jeg IXus og til andre ting det andet kamera. Jeg tror også at det er fløjtende ligegyldigt hvilket af dem du nævner du vælger, det er trods alt "linsebestyreren", som har afgør om billedet bliver ok eller skidt. I den prisklasse, hvor vi ikke taler om et spejlreflekskamera, er der kun små marginaler mellem de to kameraer - sikkert faciliteter du aldrig kommer til at bruge.

Mange hilsner
Ingelein - bidt af at finde gode motiver

Godkendelse af svar
Fra : zebra_fisk

Dato : 05-10-09 22:23

Hej.
Tror jeg vælger 95 is da det har lidt flere mega pixels end det andet.
Men tak for svaret Ingelein

Hilsen Zebra_fisk - også bidt af at finde gode motiver;)

Kommentar
Fra : zebra_fisk

Dato : 05-10-09 22:24

Og også tak til Transor