/ Forside/ Interesser / Fritid / Foto / Spørgsmål
10  Nordsted1 2955
EOS 1000d vs. Olympus E-520
Fra : Jonn87
Vist : 818 gange
100 point
Dato : 04-10-09 19:25

Mig og min kammerat går med dilemmaet om vi skal købe Canon til 2600,- eller Olympus til 2900,-

Nogle der har erfaringer med disse to kameraer???!

Vi er amatører på området men man skal jo starte et sted :)

Kommentar
Fra : malmin

Dato : 04-10-09 20:03

Jeg er ABSOLUT amatør, så de dygtige og semi professionelle vil ryste på hovedet af mit indlæg. Jeg har haft både Olympus og Canon og jeg synes at de er rigtige gode begge to. Jeg har også haft et Ricoh, et Sigma og Nikon alle slr, camera. Nu er jeg (lidt sent) gået over digital camera og så købte jeg et Canon 1000D som jeg er meget glad for. For mig stod valget også mellem Olympus og Canon, så det var prisen der afgjorde det. Jeg har så købt en ekstra zoom(ikke original tilbehør) til 1499kr hos Photo Care. Zoomen hedder Tamron og AF er 18-200mm og ikke særlig tung.(kan også bruges til Olympus) Bilka har også reklameret med samme zoom til samme pris. Som sagt er jeg meget glad for mit ny indkøb, men jeg er jo heller ikke proff!!!!!! men billederne er gode, så jeg er blevet bedt om at fotografere ved flere festelige lejligheder: bryllupper, diamantbryllup, og andre lidt særlige lejligheder.
God fornøjelse med jagten på det "perfekte" camera. malmin

Kommentar
Fra : dova

Dato : 04-10-09 21:11

Citat
kan også bruges til Olympus

Nej, kun hvis det er beregnet til Olympus.
Canon og olympus kan ikke bruge samme objektiver.

Men jeg ville helt klart vælge det Canon af de to der nævnes her.
Begge er gode kameraer, men Canon er mere "brugervenligt", nemmere at betjene.

Kommentar
Fra : malmin

Dato : 04-10-09 21:28

Utroligt som alt SKAL skæres ud i pap!!!!!!!!!
Tamron AF 18-200 kan købes til: Olympus, Canon og nogle andre mærker. Man fortæller selvfølgelig hvilket camera man har, ellers skal ekspedienten nok spørge. Hvor svært kan det være?????????
MALMIN

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 04-10-09 23:02

Citat
Jeg er ABSOLUT amatør,

Jamen så hold da din kæft, klovn.

Skal DET skæres ud i pap.?

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 04-10-09 23:03

E-520 får du ikke til 2900 Kr.
Måske blir der til kamerahus for de penge.

Kommentar
Fra : pve

Dato : 05-10-09 08:04

Citat
Utroligt som alt SKAL skæres ud i pap!!!!!!!!!
Tamron AF 18-200 kan købes til: Olympus, Canon og nogle andre mærker.
den måde du skriver det ovenfor kan meget nemt tolkes som om du kan bruge Tamron'en fra Olympusen og sætte på et Canon kamera. Så paphjerne hvad med at formulere dig korrekt inden du skyder med skarpt.

Citat
Tamron og AF er 18-200mm og ikke særlig tung
- enig, men hovedsaligt fordi det er noget plastic makværk som ikke tegner særligt skarpt.

Jeg ville selv også købe Canon, af den årsag som Dova beskriver men også fordi der er et større udvalg af "tilbehør" hvis du senere bliver bidt mere af det.

Accepteret svar
Fra : HomoSapien

Modtaget 100 point
Dato : 05-10-09 10:04

Køb Canon eller Nikon.

Alle spejlrefleks er jo helt ok, men du skal tænke på at der er meget meget mere brugtudstyr på markedet hvis du vælger Canon eller Nikon.
Bliver du bidt af foto, så er det en giga fordel.

Det er også nemmere at hente specifik hjælp i diverse forums osv. fordi der er mange andre der har oplevet det samme, netop fordi der er så mange der har det samme kamera.

Det er også nemmere lige at spørge en anden fotograf om du lige kan låne et objektiv, hvis du har et Canon, igen fordi der er så mange andre der har samme mærke.

Og jeg kan blive ved.

Kommentar
Fra : malmin

Dato : 05-10-09 19:55

Nu kan jeg jo se at alle der skriver om dslr camera her, er professionelle. Spørgeren er ikke professionel og ønsker bare nogle ganske almindelige råd fra ganske almindelige mennesker. En af mine venner er professionel pressefotograf og har afprøvet Tamron og siger at det er et ok mærke, som absolut tager ok billeder, hvis bare camera husets kvalitet er i top, som Canon, Nikon o.s.v.
malmin

Kommentar
Fra : pve

Dato : 05-10-09 20:36

Citat
Tamron og siger at det er et ok mærke
- det er vel et spm og hvad "ok mærke" betyder. Jeg håber også at din professionelle ven er enig i, at der er en kvalitetsforskel mellem de fleste objektiver fra Nikon/Canon i forhold til Tamron, Sigma mv.

Tamron o.lign markedsfører sig på billigere produkter og så skal man ikke forvente samme kvalitet som ved de orginale objektiver.

Godkendelse af svar
Fra : Jonn87

Dato : 06-10-09 22:04

Det bliver til Olympys E-520