/ Forside/ Teknologi / Hardware / Grafikkort / Spørgsmål
10  transor 1240
Hva ska jeg vælge??
Fra : per_w
Vist : 488 gange
50 point
Dato : 30-10-01 18:42

Hejsa.

Jeg står og skal til at vælge et nyt grafikkort. Og jeg vil egentlig godt ha' lidt råd.

Jeg har været rundt og se på de forskellige kort, og finder det meget svært at vælge. Det er så her jeg skal bruge lidt hjælp.

Det skal være en af disse slags:

Palit Microsystems Daytona GeForce2 Ti w./TV-Out
Max Resolution: 2048 x 1536 Pixels
Memory: 64MB DDR RAM
Chipset: nVidia GeForce2 Ti
RAMDAC: 350MHz
Type: AGP x4
Connector: 15pin D-sub / TV-Out
Warranty: 1 year

Pris 1199Kr.
_______________________________________

Prolink PixelView GeForce2 TI w./TV-Out
Max Resolution: 2048 x 1536 Pixels
Memory: 64MB DDR RAM
Chipset: nVidia GeForce2 TI
RAMDAC: 350MHz
Type: AGP x4
Connector: 15pin D-sub / TV-Out
Warranty: 1 year

Pris 1579Kr.
_________________________________________

Leadtek Winfast GeForce2 Pro m./TV-Out Bulk
Max Resolution: 2048 x 1536 Pixels
Memory: 64MB DDR RAM
Chipset: nVidia GeForce2 Pro
RAMDAC: 350MHz
Type: AGP x1 / x2 / x4
Connector: 15pin D-sub / TV-Out
Warranty: 1 year

Pris 1599Kr.

_____________________________________

Palit Microsystems Daytona GeForce3 Ti200 w./TV-Out & DVI
Max Resolution: 2048 x 1536 Pixels
Memory: 64MB DDR RAM
Chipset: nVidia GeForce3 Ti200
RAMDAC: 350MHz
Type: AGP x4
Connector: 15pin D-sub / TV-Out / DVI
Warranty: 1 year

pris 1899Kr.

_________________________________________

Jeg ved godt at det sidstnævnte er bedst, men hvad med de andre kort?? Hvilket skal jeg vælge?+ jeg ved heller ikke om der hører nogle ting med (kan man se det)??

Og hvor meget foreskal er der egentlig på Ge F 3 og de andre De F 2 kort?+ Kan det betale sig at købe det??

Så hvis I har nogle råd ville det være kanon.

på forhånd tak..

P.s. Alle info om kortene er hentet/står på "EDBpriser.dk"

Accepteret svar
Fra : briani

Modtaget 60 point
Dato : 30-10-01 18:52

Hej Per
Jeg kører selv med et geforce2 graffikort og den kører bare supergodt,og jeg kan også se at det er den billigste i dem du nævner,den kan enda fåes i Bilka endnu billigere,jeg spiller en del spil og har enu ikke været ude for at den strejker,nvidia som fremstiller dette kort har ry for at det de laver er iorden,men selfølgelig det er smag og behag hvad man syntes er bedst,jeg kender ikke de andre mærker,så jeg kan kun udtale mig om det jeg bruger Per.
MVH Brian

Kommentar
Fra : BASSES

Dato : 30-10-01 19:37

Hej Per

Her er en glimrende side med tests af GeForce http://www.hardwaretidende.dk/hard/story/01/09/05/8925314
samt kommentarer og svar.

Mvh
Basses

Kommentar
Fra : snippermanden

Dato : 31-10-01 13:06

Det er et rigtigt svært valg, men

Geforce 2Ti er noget hurtigere end Geforce2 Pro - men samme funktioner, altså ville jeg på forhånd afskrive pro-kortet. Mht til valget mellem geforce3 Ti200 og geforce 2Ti så vil geforce2 Ti være helt ok til alt hvad der findes af spil i dag.

Jeg ville personligt vælge geforce 3, da det har understøttelse for langt flere funktioner som kommer med den nye version af directx 8. Noget tyder på at næste generation af spil vil gøre stor brug af disse funktioner. Dvs at spillene vil blive langt flottere at se på med et geforce 3.

Såøøøhh et af de to Palit kort alt efter hvad humør og pengepung er til

Hvis du er til spil og flot grafik vil jeg anbefale et geforce 3, men du vil også blive glad for et geforce 2ti

Kommentar
Fra : Sansan

Dato : 31-10-01 21:14

Hej du...

Alt hvad du behøver at vide, om dine nævnte kort, finder du her: http://www.3dkort.dk/

Sansan

Kommentar
Fra : sorenbuus

Dato : 02-11-01 20:45

Dette spørgsmål er en kopi (er oprettet 12 minutter senere) fra det spørgsmål der er stillet i forummet på http://www.3dkort.dk og her kan findes et svar i tråden "Hvad skal jeg vælge??"

Kommentar
Fra : maddawg

Dato : 11-11-01 21:46

Kig lige her:
http://www.tweakup.dk/guider/grafikkort/1.htm

Det er det kort jeg køber i næste uge (hvis det da er på markedet)