/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Kandu.dk / Spørgsmål
10  arne.jako.. 6470
Microsoft Office Word 2007 ?
Fra : swarn
Vist : 656 gange
300 point
Dato : 04-10-09 10:26

Jeg ved ikke om det er det rigtig sted, men jeg prøver

Jeg har prøvet at lave en tegning i Microsoft Office Word 2007 som man kan se her:(http://peecee.dk/upload/view/194964) når så jeg vil printe det ud, eller sender det til en anden PC som vedhæft, så bliver de alle ovale som et æg , hvad sker der eller hvad gør jeg forkert.

Hilsen Hans/Hvidovre

Kommentar
Fra : swarn

Dato : 04-10-09 10:35

Der er en fejl i det link jeg har sat ind, men prøv dette http://peecee.dk/upload/listing og ned til Dok_TIL_EL.T docx håber det virker

Hilsen Hans/Hvidovre

Kommentar
Fra : refi

Dato : 04-10-09 10:42

Det kan skyldes flere ting...

Bl.a. skærmen du ser det på...

Men word er jo heller ikke et tegneprogram - brug paint....

Derefter kan du så (hvis du har lyst) sætte den færdige tegning ind i et worddokument.....

PS...

Vær lige opmærksom på at det IKKE er alle der kan læse - endsige rette - i et .docx dokument....

Kommentar
Fra : clou

Dato : 04-10-09 10:57

Du kunne prøve at gemme dokumentet som en pdf fil, så skulle det ikke ske - ellers giver jeg refi ret i at du kan bruge Paint til det og så indsætte filen i dokumentet.

Når du gemmer er du sikker på at alle kan åbne det, hvis du gemmer som Word 97 - 2003, det andet format er til dem der har Office 2007

Clou

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 04-10-09 11:01

Hvis du har Office 2007 så kan alle der har 2007 læse dit dokument, men ikke dem har har alle tidligere programmer f.eks. 98, 2000, 2003. De kan ikke læse det du sender hvis ikke du gemmer det i et andet formar.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 04-10-09 11:18

Skal du vise noget til mange forskellige computere, så lav det i pdf

Gratis programmet OpenOffice kan hente dit dokument (evt. tilrette) og gemme det som pdf.

Alle kan læse pdf og det hele står som du havde tænkt dig.

Kommentar
Fra : helge.t

Dato : 04-10-09 13:47

Det hænger måske sammen med om du har den rigtige skærmindstilling i forhold til hvilket format skærmen har. Hvis det f.eks. er en bredformat skærm skal skærmindindstilling også svare til dette format.

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 07-10-09 00:18

Din skærmindstilling er helt i skoven - det du tror du tegner cirkulært bliver ovalt i virkelighedens verden. Se at få det justeret

Men der er råd for dette, som ikke vedrører skærmindstillingerne.....højreklik, formater autofigur, og justér højde og bredde på dine autofigurer således (Word 2003):
http://peecee.dk/upload/view/195627

Jeg ved det nok ser anderledes ud i Word 2007 - brug evt. hjælpen - søg på "Formater autofigur"

/berpox

Kommentar
Fra : swarn

Dato : 07-10-09 07:40

Til berpox
Så vil jeg god ha at du fortæller, hvordan jeg får justeret skærmen, så vil jeg blive meget

Hilsen Hans/Hvidovre

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 08-10-09 19:19

Hej Hans.

Nu kender jeg jo ikke din skærm og heller ikke dit grafikkort - og derfor heller ikke om det er det ene eller det andet der står helt skørt.

Men lad os starte med skærmen .... skærmopløsningen skal svare til skærmstørrelsen.
Har du f.eks. en bredskærm, så er den nok bygget til en opløsning på f.eks. 1600x900, og altså et forhold mellem bredde og højre på 16:9

Kan skærmkortet så "kun" sættes til 1280x1024 (forholdet 5:4) så bliver billedet nok strukket vandret på din skærm.

Dvs. når du tegner en cirkel, så er det i virkeligheden en ellipse (med længdeaksen lodret) du tegner. Den se rund ud på skærmbilledet, som jo er strukket.....

Så før vi går videre, er det vigtigt at vide:
1) Hvilke opløsninger din skærm kan vise. (hvilken skærm har du)
2) Hvilke opløsninger kan dit grafikkort præstere. (hvilket grafikkort har du)

Du kan også altid starte med at højreklikke ude på skrivebordet.
Vælg Egenskaber, vælg fanebladet Indstillinger, og træk skyderen "Skærmopløsning" helt til højre. Nu burde du kunne aflæse den maksimale opløsning som skærmkortet kan levere....

Så lad os lige tage den derfra

/berpox

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 08-10-09 19:34

BTW .... her er lige et link til wikipedia vedr. skærmopløsninger
http://da.wikipedia.org/wiki/Sk%C3%A6rmopl%C3%B8sninger

Kommentar
Fra : swarn

Dato : 08-10-09 21:37

Til berpox
Er det noget du kan bruge,det er fra EVEREST Home Edition v1.51 System Informationer, så hører jeg gerne fra dig igen

SKÆRM:
Beskrivelse   Værdi
Skærm Egenskaber
Skærm Navn   Plug and Play-skærm [NoDB]
Skærm ID   ACR000D
Model   X223W
Produktions Dato   Uge 32 / 2007
Serie Nummer   LAV0C0024000
Max. Synligt Display   47 cm x 30 cm (22.0")
Billed Forhold   5:3
Horisontal Frekvens   31 - 84 kHz
Vertikal Frekvens   56 - 77 Hz
Gamma   2.20
DPMS Mode Understøttelse   Standby, Suspend, Active-Off

GRAFIKKORT
Beskrivelse   Værdi
Grafik Processor Egenskaber
Grafikkort   SiS 330 Mirage Integrated
GPU Kode Navn   Mirage 2 (SiS760)
PCI Enhed   1039 / 6330
Bus Type   Integrated @ 8x
Hukommelses Størrelse   128 MB
GPU Hastighed   166 MHz
RAMDAC Hastighed   350 MHz
Pixel Forbindelser   4
TMU per Forbindelse   2
Vertex Shaders   1 (v1.1)
Pixel Shaders   1 (v1.3)
DirectX Hardware Understøttelse   DirectX v8.1
Pixel Fillrate   664 MPixel/s
Texel Fillrate   1328 MTexel/s

Egenskaber for Hukommelses Bus
Bus Type   DDR
Bus Bredde   64 bit
Virkelig Hastighed   183 MHz (DDR)
Effektiv Hastighed   366 MHz
Båndbredde   2928 MB/s

Grafik Processor Producent
Producent   Silicon Integrated Systems Corporation
Produkt Information   http://www.sis.com/products/index.htm#gpus
Hentning af Driver   http://www.sis.com/download

Hilsen Hans/Hvidovre

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 08-10-09 22:47

Skærm Acer X223W, Maksimum opløsning 1680x1050, hvilket således også er den optimale opløsning på din fladskærm.

Kan dit grafikkort ikke vise denne opløsning, så er der kun to løsninger:
1) Montér et grafikkort der kan levere denne opløsning.
2) Skift til en skærm der matcher dit grafikkort.

Jeg gentager lige mig selv:
Citat
Du kan også altid starte med at højreklikke ude på skrivebordet.
Vælg Egenskaber, vælg fanebladet Indstillinger, og træk skyderen "Skærmopløsning" helt til højre. Nu burde du kunne aflæse den maksimale opløsning som skærmkortet kan levere....

/berpox

Kommentar
Fra : swarn

Dato : 09-10-09 07:54

Du skriver:

Citat
Du kan også altid starte med at højreklikke ude på skrivebordet.
Vælg Egenskaber, vælg fanebladet Indstillinger, og træk skyderen "Skærmopløsning" helt til højre. Nu burde du kunne aflæse den maksimale opløsning som skærmkortet kan levere....

Den kan ikke tag mer end 1280/1024 (32bit) den står helt til højre

Hilsen Hans/Hvidovre

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 19-10-09 19:10

Hej Hans - det har været efterårsferie, så derfor det lidt sene svar....

Ja - så er det jo dér hunden ligger begravet....

Dit skærmkort kan maksimalt levere noget i bredde/højde forholdet 5:4
Din skærm kræver, for at køre optimalt og uden "forvrængning" et forhold 16:10 (eller 8:5 om du vil)

Du kan få et billede der ikke er forvrænget, hvis dit skærmkort kan levere en opløsning det matcher 16:10 forholdet....

Dvs. f.eks.: 1280x800 der måske er den eneste reelle mulighed, hvis ellers skærmkortet kan....

En anden mulighed er, at sætte skærmen op til at vise billedet i 5:4 format, hvis det er muligt, men så går du glip af effekten ved en bred skærm.

Så eneste reelle alternativ er, at du anskaffer og monterer et grafikkort i din comp. i stedet for det "on-board" grafikkort du benytter.

God fornøjelse

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 08-12-09 18:56

Hej swarn.

Har du fået svar på dit spørgsmål?

mvh berpox